Strana 3 z 3
- Multiplayer, hodnocení a závěr
Jako poměrně zkušený hráč předchozího BF3, jsem byl zvědav na vylepšení. A ta jsou, chvíle napětí .... veškerá žádná! Tedy pokud za vylepšení nepovažujete věci, které by klidně mohli být obsahem menšího DLC pro BF3. Někteří tak ocení větší důraz na spolupráci v teamu. Battlefield 4 je jednoduše Battlefield 3 na nových mapách. Všechno zůstalo při starém. Postup hrou, povyšování, odemykání vybavení a tak dále, všechno je úplně stejné včetně hratelnosti hry. No a pokud vám budou chybět BF3 mapy, tak nezoufejte, už se chystá placené DLC do BF4, které vám ty staré mapy z BF3 do hry dodá lehce upravené pro možnosti BF4.
Pokud jste tedy jako já čekali, že tvůrci opraví a vylepší nějaké věci, tak bohužel. Všechno je úplně stejné, pořád ta samá velmi zmatená hra, kde mnoho věcí nedává vůbec smysl a je to hlavně o tom vysypat co nejrychleji co nejvíce olova nebo granátů do co největšího hloučku protivníků. Jako začínající hráč jste v poměrně slušné nevýhodě proti pokročilým, kteří již mají odemčenu spoustu zajímavé výbavy, takže toho jednoduše do té skrumáže vysypou víc než vy a o tom to celé je. Takže ani v tomto ohledu není hra udělaná lépe. Hromada techniky, zbraní, jednotlivá povolání všechno je při starém. Prostě není o čem mluvit. Pokud jste hráli BF3 klidně si začněte hrát BF4, stejně na něj všichni přejdou ...
Jenže takhle se hry prostě nemají dělat. Za ty roky údajného vývoje, není posun vůbec žádný a vůbec nikam. Jsem opravdu nemile překvapen, jak špatný je výsledek u takové hry, kde jsme nikdo nečekal žádné velké změny, jen vylepšení a vypiplané zpracování. Výsledek je tristní. Battlefield 4 je nepochopitelně odfláknutý po všech stránkách a jediný, kdo evidentně kolem hry něco dělal, je PR a marketing, který prostě prodává podruhé stejnou hru se stejnými nedokonalosti. K problémům a chybám známým z BF3 přidal ještě pár vlastní a opravdu to vypadá, že tahle hra nemohla vznikat déle než měsíc.
EA by se mělo stydět a DICE dvakrát. Battlefield 4 není žádný next gen titul. Pokud by jím byl a tvůrci to tedy mysleli vážně, doporučuji okamžitě vyjít do ulic, podpálit všechny vydavatelské herní domy a zavřít herní průmysl jednou pro vždy. Tohle prostě nemá smyls dále udržovat při životě. Všechno, co je na současném herním průmyslu špatné, BF4 předvádí v plné nahotě. Hra je technologicky odfláknutá, ani ta grafická stránka není uchvacující a rozhodně to není hra primárně udělaná na PC, která by využívala jeho současné možnosti. Ale dobře, nebuďme povrchní, nejde u her přeci je o tu grafiku. Co ale odpustit rozhodně nemůžeme je naprostá absence AI, nezvládnutí skriptů, což z celé příběhové kampaně dělá totální frašku, nikoliv hru. Délka kampaně "celé" 4,5 hodiny a výmluvy že BF je o multiplayeru, jsou k smíchu ve srovnání s mnoha staršími FPS hrami, které vznikaly v mnohem skromnějších podmínkách a měly vše.
Battlefield 4 je tak dalším letošní kandidátem na herní propadák roku a letošní rok zatím aspiruje na nejhorší herní rok v celé herní historii. Nevím, jestli vás uklidní, že Battlefiled 4 nemá šanci vyhrát kategorii letošních propadáků, protože letos tu jsou ještě horší herní tragédie.
(nonEyefinity vs Eyefinity)
Jak objektivně tedy ohodnotit hru, která kvalitativně absolutně neodpovídá nejen slibům, ale hlavně možnostem vydavatele a tvůrcům? Jak objektivně hodnotit hru, která je prostě ve všech ohledech stejná, nebo dokonce horší než předchůdce, kdy navíc jedinou výraznější změnou je skutečně jen ta číslovka v názvu? Co je na tom všem nejvíce smutné je, že Battlefield 4 přes všechny jeho nekvality a okoukanost, je stále po stránce multiplayeru nejpovedenější a nejhutnější současnou střílečkou. Herní krize dosáhla nových hlubin.
Pokud se vám BF3 nelíbil, rozhodně BF4 nekupujte. Pokud se vám BF3 líbil, tak ho v případě BF4 zaplatíte ještě jednou a hrajete dál to samé.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|