Strana 3 z 3
- Borderlands – Zábava, zábava a ???
Dostáváme se zvolna k závěru, protože BorderLands je opravdu jednoduše postavenou hrou. Ale ještě než budeme hodnotit, podívejme se krátce i na technické zpracování …
O tom už byla částečně řeč. Hra je primárně postavena pro konzoli PS3 a jede na U3 engine. Ten toho dnes už mnoho nenabízí, a aby hra nevypadala jako každá druhá, navíc v poměrně chudém vnějším prostředí, ve kterém se odehrává, tak je hozena do kresleného kabátku, který ale zabíjí jakoukoli atmosféru.
Hra nevypadá graficky kdovíjak úžasně, němá spousty vymožeností a naroubování klasických výbuchů a ohně na kreslené prostředí nevypadá nijak zvlášť dobře a také je použití toho hodně omezeno.
Nicméně na kreslený kabátek si zvyknete, hrát se to dá je to dostatečně pohledné, ale rozhodně nelze říci, že bychom uvítali větší počet podobně vypadajících her. Hra je také silně optimalizována pro grafiky NVIDIA, což je logické, protože v PS3 je čip NV.
Není náročná, ale ve hře je řada optimalizací přístupných jen pro NVIDIA a dokonce se v konfiguračním souboru nacházejí příkazy, které optimalizace u ATI grafik přímo vypínají. Hra by měla nabízet DX10, který v konfiguračním souboru lze zapnout, ale nic to neudělá. AA je přístupné jen pro NVIDIA, pro ATI jen přes ovladače, což snižuje výkon. Celkově je to ale jedno, hra běží v podstatě na všem, ačkoliv proti U3 hrám je kreslené prostředí nečekaně náročnější.
Silnou stránkou hry jsou zvuky a hudební doprovod, který ke hře skvěle sedí. Ovládání je solidní, co taky u tak jednoduchého FPS lze zvorat? Žádné možnosti krytí apod. nejsou zapotřebí. Krkolomné je ale v některých ohledech, je to konzolovka a autoři se neobtěžovali s větším přizpůsobením pro PC třeba u inventáře, kde se to dalo udělat lépe.
- Obtížnost, délka hry a znovuhratelnost
Hra je také i na těžší obtížnost poměrně jednoduchá, co se běžných protivníků týká. Headshoty pomocí myši a klávesnice rozdáváte jak na běžícím pásu. Problém je jen s bossy a speciálními příšerkami, které mají tunu života. Celkově je ale během celého hraní obtížnost příjemná a dojem kazí jen absence jakékoliv inteligence u protivníků.
Délka hry je pak nadstandardní i více než 10 hodin. Záleží, jak moc se pářete s vedlejšími úkoly. Ve hře a jednotlivých poměrně nevelkých lokacích toho není moc co zkoumat, takže na nějaké prozkoumávání ala RPG hry, zapomeňte. Po celou dobu hry se ale budete solidně bavit, i když ten začátek je takový lehce uspávací a prázdný. V posledních 20% hry se to ale s velice odolnými protivníky pořádně rozjede a budete litovat konce, kdy finálový bos je mírně řečeno, zklamání …
… nicméně s nadšením se do hry pustíte po druhé, to už vás ale bude bavit méně a možná to ani nedohrajete. Potřetí už to není důvod hrát. Zjistíte, že je to až moc stereotypní a děláte prostě znovu a znovu to samé. U Diabla2 to skvěle fungovalo u Borderlands to nefunguje, lokace jsou stejné, protivníci také a předměty také.
Borderlands si snaží hrát na originální střílečku s RPG prvky. Tou je a není. Originalita dostává těžce na frak vzhledem k obrovskému množství věcí, u kterých si říkáte, že to už jsme někde viděl/la. Vše se snaží maskovat do kresleného kabátku, čímž se snaží odlišit se od jiných zoufale stejných U3 her. Daří se to, vypadá to zajímavě, ale že bych to musel vidět znovu a ve více hrách? To opravdu ne. Na herní grafickou špičku tohle opravdu nemá a tímhle směrem se naštěstí hry nevyvíjí.
I přes to, že Borderlands je poměrně stereotypní, co se herní náplně týká, bude vás hodně bavit. Jednotlivé lokace jsou pěkně a jednoduše zpracovány. Boje mají solidní náboj, k tomu všemu jsou tu ty RPG prvky a hromada zbraní na výběr ve stylu akčního RPG. Rozhodně si tu hru zahrajete minimálně 2x, kdy se sluší zmínit i to tom, že singlplayer má přeci jen pár pěkných hodin trvanlivosti. To už si ovšem nemyslím o multiplayeru, kdy se sice i singl dá hrát v kooperaci, ale samotný multiplayer je podle mě v tomto kabátku docela nepůsobivý a dost pochybuji o tom, že se splní velké plány tvůrců Borderlands. Nemyslím si, že tahle hra má na poli multiplayeru, co nabídnout v téhle kreslené podobě.
Autoři se měli více soustředit na samotný Singlplayer, více propracovat jednotlivých NPC, trochu více zapracovat na přílišné jednotvárnosti a hlavně dát hře nějakou atmosféru, hloubku a Wow efekt. To vše bohužel Borderlands chybí, což je dáno použitým herním engine U3, který vyčerpal své možnosti, kreslenou ničemu nepomůže a udělat tu hru pořádně zábavnou v U3 chce buď silnou akční, nebo příběhovou stránku. U Borderlands se autoři snažili o obojí a ve výsledku je obojí na půl.
I tak, pokud hledáte poměrně netradičně vypadající směsku akčního FPS a RPG, pak je Borderlands slušná volba a patří k tomu herně nejkvalitnějšímu, co se letos objevilo. Hlavní složkou je zábavnost singlu, která v této hře předčí vše ostatní, ačkoliv jí zase není tolik, aby předčila zbytečné nedostatky, vykradené nápady a stereotyp aby si hra zasloužila vyšší hodnocení, než solidních 84/100.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|