Strana 3 z 3
- Brothers in Arms: Hell's Highway - hodnocení
Již téměř vše o hře víte, ale co atmosféra a příběh? Naštěstí autoři opět vše dotáhli do zdárného konce a atmosféra ze hry jen srší. Přestřelky v malebné holandské vísce s partou německých hlídkujících vojáků, při bečení roztomilých oveček, které všude kolem vás pobíhají, dokáže naladit skvělou atmosféru a vy si připadáte, jako byste byli přímo tam (i když to by ve skutečnosti nikdo z nás věřím nechtěl). V původním Brothers in Arms nebyla nouze o sniperské mise, a jak je to s hell highway? No, abych řekl pravdu, tak si těchto scének již tak moc neprožijete. Jednou budete ze střechy továrního komplexu odstřelovat pronásledovatelé jedné osoby, kterou máte za úkol zachránit, podruhé si sniperku můžete vzít při postupu po jedné cestě, kde jí bude disponovat pár německých vojáků, krycích se za vraky aut a tanků. Ale i tak to nevadí, že se s oblíbenou sniperkou nijak moc neseznámíte. Jelikož zbrojní arzenál je velice početný a za celou hru si ani všechny zbraně nestihnete pořádně osahat, i když zjistíte, že automatická pušku a Thompsonův samopal s bubnovým zásobníkem je nejlepší kombinace.
U některých her je příběh brán spíše na lehkou váhu (především u stříleček) a tak s neotřelým příběhem u dnešních stříleček již moc nemůžeme počítat, ale to co mě uzemnilo byl příběh u Hells Highway. Na to že se hra odehrává za druhé světové války, tak tolik obsáhlý příběh je opravdu udivující. Je až k nevíře, co autoři dokázali narvat do tak poměrně krátké střílečky (v porovnáním s Far Cry 2) je herní doba zhruba okolo 12-13 hod., ale čeká vás i nějaké ty video sekvence, ve kterých se dozvíte spoustu o pozadí příběhů z minulých dílů.
Zajímá vás například, jak zemřel Allen a Garnet na farmě v Normandii? Nebo proč byl po jejich smrti Legget tak psychicky nabouraný až vlastně u hory 30 zešílel a vlastně se nechal popravit? Na tyto všechny otázky se dozvíte odpověď v aktuálním třetím dílu.
První díl Brother in Arms přišel s poměrně inovačním herním stylem a byla radost hrát tuto hru. Druhý díl nepřinesl prakticky nic nového a jen opět prodloužil příběh a naladil nás na dnešní Hell´s Highway, který dnes již nemá nic moc čím zaujmout, co se týče do herního stylu. Jedná se klasickou střílečku z druhé světové války s příchutí taktizování, na které jsme si již navykli u předchozích dílů. Jestli jste přemlsáni všemi těmi Call of Duty nebo Medal of Honory a toužíte po hře z druhé světové války se silným příběhem a s reálnými podklady z minulosti, tak neváhejte ani minutu a obstarejte si tuto skvělou hru. Hra je nadprůměrná a určitě si mých 85% zaslouží. Za bezchybnou příběhovou linii, poměrně solidní herní dobu, povedou fyziku a pěkné grafické ztvárnění Holandské krajiny.
- Druhý pohled na Brothers in Arms by DD
Jako příznivec akčních her a zejména těch z 2svv jsem se na BiA přirozeně těšil. Autoři toho ostatně neslibovali málo. A realita? Atmosféra až na pár světlých okamžiků nic moc, rozhodně nemá na nedávný Medal of Honor Airborne. Příběh ale skutečně na akční hru velice pěkný a velice dobře podaný, i když docela dlouhé filmové sekvence ještě více trhají atmosféru vlastní hry.
Čeho jsem se obával, se bohužel stalo skutečností - technologické zpracování není rozhodně špička. Na hře je vidět, že měla vyjít tak před rokem. Tragické jsou zejména modely techniky a dalších detailů, které jsou na dnešní dobu prostě strašné - hranaté a vypadají jak papírové. Vývojáři se to sice všechno snažili zamaskovat slušnými efekty a použitým engine, ale povedlo se to tak na půl.
Na můj vkus je ve hře až příliš málo protivníků, kteří jsou většinou navíc hloupí a slepí jak patrony. Některé pasáže hry vám sice dají zabrat, ale pečlivě uschován se nakonec prostřílíte. Většina pasáží je však velmi lehká, protože se zdá, že máte snad většinou se svými spolubojovníky početní převahu, což rozhodně v reálu tak nebylo. Vtípkem jsou mise s tankem, tank sám o sobě nevypadá moc realisticky a za celé ty mise nenarazíte na protivníka, který by vás snad nějak výrazně ohrožoval. Němci vám skáčou před hlaveň a díky skriptům běží do krytů, které jste třeba před tím chytře zničili. A to ani nemluvím o omezení prostředí, kdy váš tank spolehlivě zastaví dřevěný plůtek o výšce 30-ti centimetrů. Inteligence protivníků je na úrovni bublajícího bláta. Špatné krytí, slepota, že jim klidně padnete do zad, prostě protivníci hry jsou slabá stránka hry. A bohužel s nimi se to celé veze. Abych jen nekritizoval, tak zpracování výbuchů a následků jsou perfektní a z těch se může učit třeba i Crysis a spol. Na druhou stranu rozbít nejde zdaleka vše, co by jít mělo. Lehce nadprůměrná herní doba a to, že nepoznáte, kdy už skutečně bude konec hry, lze brát za klad.
Celkově je třetí díl BiA vlastně nastavovanou kaší letitého prvního dílu. Jedná se sice o nadprůměrnou hru, ale na Call of Duty 1 (+datadisk) a 2 nebo Medal of Honor Airborne skutečně nemá ani náhodou. Zejména Medal of Honor Airborne je atmosféričtější, lépe zpracovaný a celkově zábavnější a to vyšel už před více než rokem. Na BiA jsem se těšil, ale výsledek zdaleka nenaplnil očekávání a celkově zůstává pocit mírného zklamání. Dlouhá doba vývoje se na hře bohužel kladně neprojevila, spíše naopak. Kdyby vyšla loni, bylo by asi hodnocení lepší. Já dávám hodnocení 75%. Hra rozhodně zabaví, ale příliš od ní neočekávejte. Fanoušky 2svv i potěší, ostatní hráče ale nemusí zaujmout a fanoušky čistě akčních her mohou pěkné, ale dlouhé filmové sekvence unudit k smrti, stejně jako na akční hru z 2svv opravdu podivně málo akce a v malém měřítku.
Příště se podíváme zase na nějakou jinou novou hru, a že jsme to v poslední době měli pořádné žně novinek.
|