Strana 2 z 4
- Gameplay - recyklace na druhou
Opravdu bych vám rád řekl, že CoD GHOST přináší něco nového, ale nemůžu. Snad jediným osvěžením v celé hře je pes, který nahrazuje malý dron, ale působí poněkud nerealistickým dojmem. No a to je tak všechno z novinek.
Jinak vše při starém, vezměte si CoD MW1 z roku 2007, představte si trochu jiné kulisy (některé jsou si hodně podobné a recyklované) a máte to. Dokonce některé prvky hry jsou ještě starší, například když vás dostanou a umíráte, tak do vaší mrtvoly neustále střílí nepřátelský voják nad vámi. Nebylo to náhodou už v původním CoD z roku 2003?! A i některé mise a jejich kulisy jsou nápadně shodné s tím, co už jsme viděli a kde přesně jsme se pohybovali ve starších dílech. Často si budete říkat: "Sakra, tady už jsem stál".
Celý gameplay nového CoD více než názorně předvádí, co všechno je na současných akčních FPS špatně a používá všechno, co nemáme rádi. Úzký koridor, malé mapy ze kterých nemůžete uhnout, a předem přichystané okaté skripty, kdy na vás nabíhají v nekonečných počtech nepřátelé (nejlépe po jednom) dokud vy jako hráč neuděláte pohyb vpřed a nepřekročíte neviditelnou hranici skriptu. Nepřátele postrádají jakoukoliv AI, prostě na vás jen střílí a předstírají občas krytí. Počítač samozřejmě podvádí, protože ač jste sebenenápadnější, všichni nepřátelé stále přesně vědí, kde jste a většina palby bez ohledu na to kolik sebou máte parťáků, směřuje na vás a vy jich také musíte postřílet drtivou většinu, abyste se ve hře někam dostali. Celý tenhle válečný nerealismus se opravdu silně začíná zajídat.
K dispozici máte přitom neuvěřitelnou škálu zbraní s různými doplňky, ale stejně zjistíte, že na tuto hru jsou nejlepší lehké kulomety s velkými zásobníky a prostě postupujete vpřed. Během hraní si vyzkoušíte i různé zbraňové systémy, tanky, helikoptéru, jinými slovy všechno, na co jste u CoD zvyklí a co už jsme hráli snad milionkrát. Jedinou novinkou je ovládání "zabijáckého" psa, kterého ale ovládáte vlastně stejně jako malý průzkumný dron ve starších dílech.
Co tvůrcům CoD GHOST na rozdíl od tvůrců Battlefield 4 musíme přiznat je, že jejich skripty a jejich akční výbušné momenty alespoň fungují. Jinými slovy, musíte se občas krýt a neprojdete celou hru vzpřímeně jen s headshoty. Nicméně CoD silně ztrácí v technickém zpracování a hlavně absence jakékoliv fyziky se značně negativně podepisuje na hratelnosti.
"Nové" Call of Duty: GHOST je technická vykopávka a parodie na next-gen ...
|