Strana 2 z 3
- Gameplay a technické zpracování
Příběhově parádní hra, kde i akční stránka je hodně zábavná, je ale nepochopitelným způsobem doslova zruinována technickým zpracováním a nedoděláním! Nejednou si tedy položíte otázku PROČ?!
Bohužel hratelnost hry je výraznou měrou ničena tím, že hra připomíná vyladěním nějakou BETA verzi. Umělá inteligence nepřátel není vyloženě špatná, umí se docela dobře schovávat a krýt, jenže když se pohybujete kupředu trochu rychleji a narušíte sekvenci skriptů, najednou se začnou nepřátelé zjevovat vedle vás i za vámi a všichni tam začnete zmateně pobíhat. To samé platí i o vašich parťácích, pokud je ovládá počítač. Normálně o ně zakopáváte a nejednou se vám stane, že je necháte někde za sebou a pak se před vámi zhmotní jako duchové zničeho nic. Nejhorší je to při přestřelkách v pohybu apod. Tahle věc naprosto ničí hratelnost a tím pádem i celkový dojem ze hry.
Přitom akční stránka by mohla být super. S dvojicí pistolí je tohle prostě náležitě drsná a velmi zábavná hra. Nepřátele jsou docela tuhý, prostředí má své destrukční možnosti, je to prostě dobrý základ. Proč to ale tvůrci zkazili tím pokaženým systémem skriptů, který vám nepřátele i parťáky teleportuje všude možně, to vážně nepochopím. Skoro to vypadá, že hra neprošla žádným testováním.
Při pohledu na obrázky ze hry vás asi napadá, v čem je tahle nadějná hra ruinována ještě. Grafická stránka hry je jako celek prostě strašná. Přitom jsou lokaci a prvky, které jsou pěkně zpracovány, mají vysoké rozlišení textur a prostě vypadají dobře. Pak se ale podíváte na jiné lokace, modely aut, postav, speciální efekty a musíte nutně dojít k závěru, že takhle hra se zastavila vývojově před 4 letym a hlavně že to je snad nějaká BETAverze, když jsou vedle sebe často tak kontrastní prvky.
Mě osobně hodně zklamala polofunkčnost Eyefinity. Samotný Engine totiž bez problémů hraní na více monitorech podporuje a normálně vypadá dobře. Jenže tvůrci už zapomněli optimalizovat přidaná menu výběru postav, zbraní a také příběhové filmové sekvence (mimochodem graficky otřesné kvality, ty jsou snad v 320p rozlišení?!). Problém je i s hrou při jízdě v autě, kde to nějak na tři monitory vázne. Prostě se v Eyefinity zatím nedá hrát, přitom upravit pár čísel a optimalizovat by zabralo zkušeným vývojářům maximálně několik desítek minut. Že si na to čas nenašli, nás vzhledem k tomu, že celá hra vypadá jako BETA verze, bohužel moc nepřekvapuje. Jsem ale hodně zklamán.
Vůbec nemá smysl hru testovat na grafiku a náročnost na procesor. Řeknu to asi takhle, s Radeon HD 6970 2GB v rozlišení 1920x1200 naplno (a že v MENU není moc co zapnout, je to konzolovka) jdou průměrné FPS na hodnoty kolem 150FPS. Nic moderního ani náročného pro současný, ani několik let starý herní HW.
Přitom návrh prostředí a jeho celkem realistické zpracování není vůbec špatný. Hru začnete na dálnici kolem LA:
(Dálnice v LA ve hře)
(LA dálnice ve skutečnosti)
Přesunete se do Sekvoja parku, který autoři hry taky docela vystihli:
(Sekvoja park)
I když kamion, jako ve hře, jsem na těch úzkých cestách v tomhle národním parku vážně nepotkal, a nedokáži si ho tam dost dobře přestavit.
(ty sekvoje slušně trefili, ale pěstovat něco pod níma? Kromě turistiky? :D )
Stejně tak pěstování "trávy" pod sekvojemi ve stínu, je totální nesmysl. Sekvoje nejsou totiž tak vysoké, jen tak pro nic za nic.
(i tu obří větrnou farmu u LA tam nacpali :) )
Ani další lokace nejsou úplně mimo, i když tedy ten Grand Canyon autoři nacpali do jiného vegetačního pásma, než ve kterém se jeho hlavní část nachází.
(Grand Canyon)
Některé lokace autoři přebrali a patřičně nechali zestárnout z předchozích westernových dílů. Prostě game design a levelový design je dobrý. I když je to omezená koridorovka, je tam třeba i více cest, jak se dostat nepřátelům na kobylku, a prostě k takové akční hře to sedí.
I další věci, jako zvuk a hudební podkres, jsou skvělé, stejně jako zbraně. Dvojice desertů je má oblíbená kombinace :). Stylizace divokého západu v moderní době se autorům prostě povedla. Osobně se mi celkem líbila i jízda autem a některé honičky, ale opět tyto prvky občas trpí nedoděláním. Ve hře je spousta nedodělků, které kazí dojem. Některé části levelů jste vystaveni palbě bez možnosti s tím cokoliv dělat, takže je to hlavně o štěstí, zejména ve vyšších obtížnostech. Dále jsou tu maličkosti, jako nefungující budíky v autě, kdy jedete a na tachometru i otáčkách motoru jsou ručičky bez pohybu na nule. Stejně jako textura telefonu se stejnými kontakty, který před tím v jiné filmové scéně rozbijete se záhadně zkopíruje na telefon zcela jiné postavy. Prostě podobné maličkosti a nedodělky, kterých si takhle všimnete, hru sice výrazně neovlivní, ale rozhodně nevylepšují dojem ze zpracování.
Takže, jak to zhodnotit?
|