Strana 3 z 3
Call of Juarez: The Cartel nás hned od počátku a od oznámení vyděsil tím, že místo hry z divokého západu tu máme hru z divoké současnosti amerického západu. Nakonec ale musím říci, že to dopadlo mnohem lépe, než jsem čekal a po stránce příběhu je tohle naprosto nejlepší Call of Juarez a jedna z nejlepších čistě akčních her vůbec. A se svou herní dobou přes 7h, kdy se rozhodně nenudíte, to není vůbec špatné.
O to větší je zklamání z provedení celku. Jednotlivé prvky hry jsou totiž velmi slušné, jenže proč to autoři nedodělali? Proč použili zastaralý herní engine a jeho modernizaci v polovině zastavili. Proč použili systém skriptů, který prostě nefunguje a jakoukoliv AI naprosto nabourává ona teleportace nepřátel i parťáků kolem vás a všemi směry. Proč chybí pár jednoduchých úprav umístění grafických prvků pro Eyefinity rozlišení, když samotný engine to umí. A tak dále a tak dále. Tohle není hotový produkt a hotová hra. Tohle je prostě betaverze, u které skončil vývoj minimálně o půl roku dříve, než měl a hra vůbec neprošla betatestováním.
Proč?! Jediná otázka, která nás celou dobu napadá. Proč je tak nadprůměrný skvělý a spletitý příběh v jinak běžné akční hře s potenciálně výbornou akční hratelností s několika chytrými a funkčními prvky a pěkně navržených lokacích a atraktivním prostředí, zruinován zastaralou a nedodělanou grafickou stránkou a nefunkčními základními skripty, zjevováním se nepřátel i spojenců od nikud v lokacích. Jak se může na trh dostat hra tak velkého vydavatele, jakým je UBISOFT, která je zjevně nedotestovaná a nedodělaná? Přitom to mohl být černý kůň letošní herní sezóny a velmi příjemné překvapení, ke kterému bychom se i několikrát vrátili.
Prostě tohle je herní tragédie. Od hry jsme toho přitom mnoho nečekali, a přesto dokázala více než příjemně překvapit přesně tam, kde jsme ji předem odsuzovali. Zklamala ale tam, kde bychom to prostě při úrovni vydavatele hry, nečekali. Dám tomu hodnocení 63/100, ale s tím, že když si tu hru koupíte, užívejte si ten příběh, to různé zakončení a pohled na hru díky rychlému zapracování tří rozdílných charakterů a místy opravdu chytlavou akční atmosféru a hratelnost, kdy s dvěma deserty v ruce budete pálit o 106.
Musíte ale při tom prostě skousnout to diletantské nedodělání, které hratelnost celou dobu narušuje. Prostě vynikající dospělý zamotaný akční kriminální příběh s několika předem nečitelnými závěry je jedním z nejlepších, který se v herním světě kdy vůbec objevil. Za to je ono možná až „vysoké“ hodnocení za tuhle jinak nedodělanou hru na místě. Ale pamatovat si tuhle hru budeme hlavně proto, že se vývojové studio snad rozpadlovývojáři odešli a hru daly do finální podoby asi sekretářky u Ubisoftu. Velká, velká škoda …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|