Strana 2 z 3
V čem Dead Rising 2, asi jako všechny Capcom hry totálně selhává, je technické zpracování. Hra má opravdu zastaralé zpracování, a kdyby vyšla před 3 lety, pořád by bylo zastaralé. Samotný hrdina je na tom docela dobře, ale všechno kolem něj je opravdu nedetailní, hranaté, no prostě radost nehledět.
(Nekonečně zombíků všude a pořád ... míření můžete vynechat, není možné se netrefit)
Hra mě naštvala už jen tím, že neumí Eyefinity. Navzdory tomu, co si někteří myslí, podpora zobrazení na více monitorů není záležitostí ovladačů jednoho grafického výrobce, ale podporou ze strany hry a podporou a technologickou úrovní herního enginu a hry samotné. Některé hry s tím nemají problém, protože zobrazení na více monitorů je věc stará téměř jako počítače. Takže třeba stařičký herní engine Source to umí bezvadně, ale třeba U3 engine ve Mass Effect si s více monitory neporadí. Dead Rising je na tom podobně. Hra se jen roztáhne, což není to, jak by to mělo na 5760x1200 ploše vypadat. Nedá se to prostě tak hrát. Takže jsem si musel zvykat na hru v 1920x1200 na jediném monitoru, což je pro mě docela utrpení, že nevidím, co se děje kolem mě.
Takže graficky i efekty je hra šíleně zastaralá, svůj účel sice plní, ale myslím, že by to rozhodně mělo být mnohem lepší, když máme ten rok 2010. Co musím pochválit je kameru, se kterou jsem nezažil vážnější problém. Dokonce se dá se střelnými zbraněmi mířit přímo i za chůze, což jsem téměř neustále používal. Z technického hlediska je nejlepší zvuková stránka. Líbí se mi celé ztvárnění prostředí se vším všudy.
Solidní je návrh úrovní a design prostředí, i když i zde je samozřejmě vidět zoufalá technologická zastaralost. Líbí se mi ale zpracování úkolů, které jsou i vtipné, někteří „bossové“ jsou zajímaví a osudy přeživších také.
(Hra nás učí, že pomáhat máme každému, i když vypadá divně ... nebo je dokonce z greenpeace ...)
Stejně zajímavé jsou i některé mezihry, na které při hraní hry narazíte. Můžete si zahrát i poker, což je dobrý způsob vydělávání peněz, za které si můžete koupit třeba klíče od vozidel.
(Hra nás učí, že týpek s motorovkou v prasečím oblečku se neuráží ...)
Z grafického hlediska se mi nejvíce líbí ztvárnění zoombíků, ze kterých jde ta správná hrůza, méně už se mi ale líbilo efekty a technologické ztvárnění jejich pozůstatků po likvidaci. Zrovna zde se myslím dalo zapracovat výrazně více, když už je to tou hlavní náplní hry. Pokud jde o umělou inteligenci, vzhledem k tematické náplni hry se jí autoři nemuseli zabývat (moc). A je to také poznat, protože na několik, ve skutečnosti inteligentních nepřátel, během hry přeci jen narazíte. Jenže absence umělé inteligence ve hře způsobí, že jejich likvidace je ještě snazší, než likvidace nemrtvých. Naštěstí to moc nevadí.
(Hra nás učí, že motorová pila je dobrá nejen na kácení stromů ...)
Původně jsem chtěl hru otestovat i na výkon CPU a grafiky, ale protože se jedná o konverzi prvního dílu z konzole Xobx360, je jasné, že ze současných technologických možností a výkonu současného PC HW nevyužívá ani malý zlomek. To co vidíte na obrázcích okolo, jsou plné detaily v 1920x1200 se 4AA/16AF a na mé sestavě to ani na chvíli nespadlo pod 60FPS, což je mimochodem také FPSlock této hry.
(Hra nás učí, že chodci přednost rozhodně nemají ...)
Hra je prostě technologicky na úrovni her z roku 2005 a nelze se divit. Je to konzolovka, je to jen remake prvního dílu a ta konzole, pro kterou je určena, je 5 let stará.
(Hra nás učí, že na hodně mrtvol je nejlepší TNT)
A pokud se Capcom diví, proč jeho hry na PC nemají takový úspěch, tak je to z velké části i díky tomu, že současné PC jsou technologicky minimálně o 5 let dál, než hry společnosti Capcom a je to na nich zoufale vidět. A nejde zdaleka jen o grafiku, jde o zpracování herního prostředí, herních funkcí, možností a tak dále. Capcom prostě přestal s vývojem her a jen je vyrábí.
(I po své smrti jsou některá děvčata neodbytná a vrhají se na vás jako za živa ....)
Takže se podívejme na hodnocení
|