Strana 3 z 3
Jak už jsem napsal v úvodu, hru jsem nakonec dohrál s cheaty (nesmrtelnost apod.). Pokud bych si je nezapnul, hru bych odinstaloval po 30ti minutách a nikdy ji nedohrál a nikdy bych neodhalil skryté přednosti této hry. Pokud bych měl hodnotit hru bez cheatů, tak řeknu na rovinu, že na více než 65% to není a ještě bych ji doporučil jen skalním příznivcům podobných řežeb.
Hra je technicky více než zastaralá, graficky je někdy až hnusná. Bez cheatů je zpočátku dost frustrující, takže to mnohé hráče odrazí už po prvních desítkách minut a je to škoda. Systém ukládání na záchodech je sice vtipný, ale klasické ukládání kdekoliv a kdykoliv by vzhledem k pojetí hry bylo mnohem lepší. Stejně ta hru kazí neustále se rozbíjející zbraně, které kazí a přerušují zábavu a jsou spíše otravným prvkem a hře ubírají.
(Davy a davy nemrtvých všude ... kulomet se doporučuje)
Pokud by to byl surový vážný survivor horor, tak super, ale hra je zjevně o zábavném zabíjení vším možným, takže dost dobře nechápu, proč ten prvek ničení zbraní, je ve hře vůbec přítomný. Trochu dvousečná zbraň je i ta časová tíseň, která je pro celou hru typická. I to by pro survivor horor bylo fajn, ale pro zábavnou sarkastickou hru je to možná trochu zbytečný prvek, přesto nemohu říci, že by byl vyloženě špatný.
(Neštvěte medvěda s kulometem!)
Já si ale zapnul cheaty, nesmrtelnost, nekonečně nábojů, nezničitelnost zbraní a díky tomu jsem se plně mohl soustředit na tupé zabíjení nepřátel čímkoliv a jakkoliv a samotný postup hrou a příběhem. A musím říci, že jsem si tu hru užil o moc moc moc více. Ano je hloupá, stupidní a je to naprostá ztráta času, ale musím říci, že jako odreagovávačka je to s cheaty opravdu paráda. Ostatně mých téměř 60 000 mrtvých zombíků za celou hru jistě mluví samo za sebe. Nikdy bych neřekl, po prvních 30 minutách, co jsem ji hrál bez cheatů, že tu hru dohraju a bude mě nakonec i bavit :).
(59 000 zabitých během jedné FPS hry ... to je asi můj rekord :) )
Co mě ale nakonec úplně nejvíce překvapilo, byl příběh. Ten je až překvapivě hutný, svižný s velmi dobrými zvraty a rozhodně vás nenechá bez reakce. A co více, má i několik možných konců. Prostě na poměry Capcomu i na poměry bláznivé rubačky, je velmi slušný příběh příjemným překvapením a jedním z prvků, který vás u hry bude překvapivě dobře držet.
(Slzák na davy fanoušků? Dynamit je rozežene po okolí mnohém účiněji ...)
DR2 je rozhodně nejlepší hra od Capcom, kterou jsem kdy hrál. Pitomoučký a nudný Devil May Cry, zoufalý, hloupý a špatně udělaný Resident Evil a totální ztráta času jménem Lost Planet 2, to jsou opravdu hodně špatné hry. Dead Rising 2 má s nimi mnoho věcí společného, zejména tu technologickou nedokonalost a zastaralost, přesto je mnohem zábavnější s mnohem lepším příběhem a jako hra tak mnohem hratelnější, než cokoliv, co jsem od Capcom v poslední době hrál.
(Přísahám, že jsem slyšel i ty mrtvoly smát se ...)
I když, jak už jsem napsal, pokud se chcete bavit, tak podvádějte. Bez cheatů ta hra dokonce ani moc zábavná není, nedokonalosti jsou o to větší a viditelnější a proto více než 65% v hodnocení dostat nemůže. I když souhlasím, že je tu i část hráčů, kteří ji zkusí bez cheatů a bude se jim líbit, moc jich ale nebude.
(Žralok? Ale houby, nejnebezpečnější ryba je rozhodně Mečoun ...)
Pokud bych měl ale hodnotit hru tak, jak jsem ji hrál a tak jak ji hrát vřele doporučuji všem, tkeří by ji jinak po prvních 30ti minutách smazali, tedy s cheaty, tak nic tak stupidně zábavnějšího jsem dlouho nehrál, až se sám divím, že mě to bavilo. Ještě více se ale divím, jak solidní příběh hra nabídla a i herní čas kolem 8-12 hodin je dost slušný a klidně si jej můžete i cheaty protáhnout na 20h, když si čas zastavíte (i to jsem udělal). Zkrátka likvidace zombíků je opravdu překvapivě zábavná a to je to, o co v této hře jde především. Na tomto poli je tak asi tím nejlepším, co můžete pořídit a tak se mé celkové hodnocení dostává až na velmi solidních 83%.
Ale jen pokud budete jako já podvádět, což vám v případě této hry vřele doporučuji …. Pak je to skutečná zábava a je jen škoda, že technologicky Capcom zamrzl se svými hrami u PC platformy někdy na úrovni roku 2004-2005.
Za zapůjčení hry děkujeme společnosti CENEGA
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|