Strana 3 z 4
- Dead Space 2 – technické zpracování a náročnost na PC
Tradičně nesmí chybět kapitola o technickém zpracování, tedy prvku, který musí mít každá kvalitní velká hra a některé opravdu na špičkové úrovni, protože dechberoucí grafické zpracování je jedním ze stěžejních prvků. Dead Space 2 je právě případ hry, kde audiovizuální zpracování hraje jednu z hlavních rolí.
(Eyefinity 5760x1200 vs 1920x1200)
Hra se soustředí na filmový zážitek a tak podle toho musí vypadat. Bohužel poněkud zastaralý herní engine, multtiplatformní vývoj omezuje možnosti a stojí za tím, že zpracování má mezery a dech neber, ale na poměry konkurenčních technicky podobně vybavených titulů vypadá slušně a rozhodně koukatelně. Hra staví jen na DX9 a protože tedy nemá pokročilé efekty světla a nasvícení, nahrazují to autoři třeba rozostřením a bloomem. Ty tak „zakrývají“ nízké rozlišení mnoha textur, hranaté nedetailní a zastaralé modely všeho okolo atd. Autoři to ale dohánějí pečlivým nadesignováním pohledů a výhledů do prostoru a také rychlostí hry v kritických pasážích, takže nemáte jednak čas se na nedokonalosti dívat a také to prostě vypadá dostatečně dobře, ale rozhodně tahle hra nijak a nikam herní a technický vývoj neposouvá.
Graficky to tedy není žádný zázrak, ale rozhodně už jsme viděli o dost hůře vypadající akční hry, takže třeba proti takovému Call of Duty BO je DS2 o dost hezčí. Bohužel hra si to kazí nezvládnutou herní fyzikou, kdy sice mrtvoly jsou rozšlapat na několik kousků s potoky krve, ale ty kusy nemají žádnou hmotnost. Stejně tak nemají žádnou hmotnost jiné objekty na mapě. Takže prostě jdete chodbou a před sebou ty jednotlivé předměty směšně sunete, jako by to byly balónky naplněné héliem.
Nejslabším článkem hry jsou bohužel monstra. Jednak jich je zoufale málo druhů a také jejich zpracování je poněkud zastaralé. Bohužel autoři hry sice podstatně opisovali z F.E.A.R., ale vůbec neopsali umělou inteligenci. Ta v této hře zcela absentuje. Jasně, bojujeme s nemrtvými mutanty, takže co bychom čekali, ale stejně. Boj s tupými nepřáteli není zrovna nejpovedenějším prvkem celé této hry. Spolu s jasně naskriptovanými scénami je bohužel boj s nepřáteli slabším článkem této hry. Hodně často se totiž vůbec nic neděje, pak se začne konečně něco dít a než se začnete bavit, už se zase nic neděje. Zajímavější je až poslední hodina hry, kdy už ale kvůli jistému nesmrtelnému nepříteli, nemáte moc času se rozkoukávat a hru si užívat. Prostě akční stránka této akční hry mi přijde poněkud upozaděna. Je to divné, ale je to tak.
S tím souvisí i obtížnost hry. Hra je hodně jednoduchá a mezi jednotlivými stupni obtížnosti není moc rozdílu. Munice máte více než je třeba a zejména naplno upgradované zbraně jsou proti nepříliš silným a početným nepřátelům velmi účinné. Navíc po prvním dohrání hry dostane možnost zahrát si to znovu s vylepšeným oblekem a se zbraněmi a inventářem ve stavu, v jakém jste to dohráli napoprvé. A protože já se soustředil na vylepšení pistole pušky a obleku, byl druhý průchod hry opravdu hračka. Bohužel až trochu nezáživná.
Takže zatímco první průchod hrou na druhou obtížnost mi zabral 9 hodin, druhý průchod hrou, kdy jsem byl těžce ozbrojen a nebylo důvod něco sbírat a upgradovat a hlavně jsem přesně věděl, co se ve které lokaci stane, prolétl jsem na nejtěžší obtížnost hrou za něco kolem 7 hodin. Bohužel nevidím důvod, proč to hrát potřetí. Ale celkově hodnotím herní dobu jako tak akorát.
(Eyefinity 5760x1200 vs 1920x1200)
Nemluvil jsem ještě o hardwarové náročnosti. To má ovšem svůj důvod. Hra je totiž HW velmi nenáročná. Plánoval jsem udělat test grafik, ale je to zbytečné. Na mé 3 roky staré sestavě s novou grafikou: Phenom II X4 940 3GHz, 4GB DDR2 RAM a HD 6970 2GB, to v rozlišení 5760x1200 jede na plné detaily v průměru plných 80FPS! Takže testovat tuhle hru v 1920x1200? Neexistuje slušná současná herní grafika, která by si s tím na minimálně 60FPS neporadila. Takže z hlediska HW náročnosti není u Dead Space 2 o čem mluvit. Spíše bych řekl, že na to jak je HW nenáročná, vypadá ještě dost dobře s porovnání s jinými tituly.
Pojďme tedy na závěr …
|