Strana 2 z 3
- DIRT Showdown - Zpracování
Pokud jde o grafiku a zpracování, žádné novinky nečekejte, všechno co bylo v DIRT2/3 je i zde, s tím, že se to v některých ohledech zdá trochu horší než třetí díl. Pochválit musíme díky spolupráci s AMD perfektní optimalizaci celé hry a to i pro Eyefinity. S jednou slušnou nedvoujádrovou grafikou hra skvěle běží i na vysoké detaily a to i v 5760x1200 rozlišení a s většinou grafik tak nikdo nebude mít žádný problém v nejběžnějším 1080p rozlišení.
V čem hra trochu pokulhává je celková fyzika. Ne, že by byla vyloženě špatná a je celkem uvěřitelná, na druhou stranu, takový destrukční model, tomu snad nevěří ani sami tvůrci. Ve využití fyziky a hlavně v rozsahu a zábavnosti destrukčního modelu, DIRT Showdown totálně kolabuje a starý FlatOut jej předjíždí o několik úrovní. Zkrátka a dobře, sice to auto můžete zlikvidovat, a trochu se přitom pocuchá, ale příliš důvěryhodně ani zábavně to nevypadá. A pokud jde o zničitelnost tratě apod., tak tady nečekejte vůbec nic.
S tím souvisí i celková obtížnost, která je velmi nízko postavená. I na maximální obtížnost soupeři bohužel nepředstavují žádnou výzvu a i s jednou rukou na volantu vyhráváte všechno. Na rozdíl od předchozích dílů nemáte také žádnou možnost si auto nastavovat pro svůj jízdní styl. Ze hry byly všechny tyto aspekty odstraněny. Stejně tak zmizelo i jindy perfektní zpracování kokpitů, kdy tento pohled ve hře zcela chybí! Bohužel tím notně hra ztrácí pro mnohé na atmosféře.
A výhrady máme i k jinak vždy uvěřitelnému, leč arkádovému jízdnímu modelu. I zde došlo k mnohým zjednodušením, takže jízdní model příliš uvěřitelný není, nemáte pocit, že řídíte auto a všechno jde tak nějak snadno a samo - spíše to připomíná řízení auta na dálkové ovládání. Prostě to není ono ani to, na co jsme od Codemasters jinak zvyklí.
Abychom jen nekritizovali, v čem se nový DIRT podařil, je rozhodně hudební soundtrack, který opět patří k tomu nejlepšímu, co je ve hrách vůbec k slyšení. Perfektní moderní rocková hudba celkovému stylu hry výborně sedí. Takže tady palec nahoru. Jenže co naplat, důležitá je samotná hra a hratelnost.
|