Strana 2 z 3
- Dishonored - Gameplay a zpracování
Stylově a herně je Dishonored velmi podobné Bioshocku a Hitmanovi. Z Bioshocku si kromě méně herně okoukaného prostředí "steampunku" a atmosféry, bere i kombinaci zbraní a speciálních schopností. Z Hitmana si pak bere různorodý styl, kde kromě přímé akce, můžeme zvolit vyřešení situace několika dalšími cesty, včetně možnosti být nezpozorován atd.
Hra se vlastně odehrává v několika málo oblastech. V těch se vždy nachází několik různých cest, jak se dostat k místu určení a splnit tam, co splnit máte. K tomu vám hra nabízí možnost kromě zbraní, využívat hlavně zajímavé schopnosti, včetně "teleportace".
Kromě toho můžete v lokacích pátrat i po speciálních náhrdelnících, které vám lehce vylepšení některé schopnosti, či vlastnosti. Jsou zde také runy, které slouží k posílení a odemčení nových, či vyšších úrovní speciálních schopností.
Vše na pozadí politického příběhu, kdy jste hlavním hybatelem událostí, ačkoliv je s vámi samozřejmě také manipulováno. Styl, kterým si vyberete dané úkoly a mise splnit, ale rozhodne, jak to nejen s vámi, ale také s lidmi kolem vás, celé dopadne. Bohužel potenciál toho celého nebyl zdaleka plně využit. Váš hrdina je trochu neosobní, takže pokud očekáváte něco jako akční příběhové RPG ala SKYRIM, tak zapomeňte. Hra k němu má sice lehce nakročeno, ale není jím. Je to stále jen FPS s rozšířenými možnostmi příběhu.
Tím se dostáváme k technickému zpracování. To je bohužel žalostné. Grafika je místy vyloženě hnusná a není na ní vůbec pěkný pohled. Výtvarný návrh lokací i prostředí je sice rozhodně zajímavý, ale není podpořen odpovídajícím grafickým a technickým zpracováním. K tomu přičtěme hromadu chyb a bugů které sice neznemožňují hraní, ale jsou vidět.
Stejně bídně je na tom i AI, kdy hru nemá smysl hrát na jinou, než na vyšší, či nejvyšší obtížnost, aby byla alespoň trochu zajímavá. Bohužel i na ní se nejvíce projeví velký nedostatek u AI, která je jednoduše "slepá a hluchá". Až do chvíle, než něco drobného provedete (stačí na sebe trochu upozornit), v tu ránu o vás všichni ze širokého okolí vědí a jdou po vás, i když vás ve skutečnosti vidět nemohli, přesně vědí, kde se nacházíte. V některých lokacích je to vidět méně, v jiných více. AI bohužel tuto hru tedy nezdobí, což do značné míry usnadňuje hru.
Jedinou technicky zajímavější stránkou je hudba a zvukový doprovod, který se podařil. Zejména závěrečné scény jsou podařené. Hru jsme původně plánovali otestovat na grafikách, ale poté co jsme zjistili, že na naší HD 7970 6GB ani v maximálních detailech v 5760x1200 neklesne FPS pod 100 a v 1920 na běžných současných grafikách také (a to musíte vypnout FPS lock), tak opravdu nemá žádný význam tuto hru testovat. Technologicky i graficky zastaralá záležitost, která neklade žádné větší nároky na současné grafické karty, a vlastně ani na ty 2-3 roky staré.
A jak to ohodnotit jako celek?
|