Strana 3 z 3
- Dishonored - Gameplay a zpracování
Na jednu stranu je hra Dishonored velmi příjemným překvapením a po stránce stylovosti a zábavnosti i příběhu patří k tomu nejlepšímu, co nejen letos vůbec jako FPS vyšlo. Bohužel hra se jako kterýkoliv jiný produkt musí hodnotit jako celek. A výborné hře musí sekundovat stejně výborné technické zpracování. Nelze označovat kvalitním produktem něco, jež je kvalitní jen z jedné poloviny.
Bohužel graficky je Dishonored na první i druhý pohled ošklivé. Zajímavý výtvarný styl a celkový design nedokáže zachránit ani zdaleka vše. Je opravdu škoda, že jinak kvalitní produkt dostal tak omšelý a nepěkný kabátek, nemluvě o velkém množství chyb a chybiček, které hra obsahuje. Dishonored jednoznačně dokazuje, že parádní grafika kvalitní hru nedělá, ale pokud kvalitní hře chybí parádní grafika, velmi negativně to ovlivňuje jak celkový dojem, tak i vlastní zážitek.
Dishonored se herně tedy povedl, i když maximální potenciál zdaleka nevyužil a technologicky i graficky zůstal o několik let zpět a je to hodně vidět. Je opravdu nedůstojné. Jak herním kvalitám samotné hry, tak i výtvarnému návrhu, vydávat ji v roce 2012 (a možnostmi současného HW) s takovouhle vizáží a grafikou.
Uvidíme, zda si nějaké případné pokračování, povede kvalitativně lépe. Dishonored ale na druhou stranu ukazuje, že se i na poli velkých AAA her, dá vymyslet a udělat herně zajímavá a originálnější hra, u které se dá (i vyplatí) trochu přemýšlet a tvůrci nedělají z hráčů idioty, kteří vrženi do jediné úzké chodby, musí mít označeny i ty jediné dveře na konci té rovné chodby, ze které se nedá odbočit, aby náhodou nezabloudili. Dishonored tedy jako hru rozhodně doporučujeme, v současné většinové herní bídě patří k tomu nejpovedenějšímu, i když jako hra s datem vydání v roce 2012, ke své velké škodě vizuálem nevypadá.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|