Strana 2 z 4
- Drakensang: The River of Time – Hra
Jak už bylo řečeno, je to klasická RPG hra, kde statistiky rozhodují o všem, není to tedy chodička klikačka ala Diablo. U této hry jste v roli pozorovatele, kdy si užíváte příběh, zkoumáte svět, užíváte si úkolů a ovlivňujete jen taktiku boje.
Drakensang: The River of Time má systém bojů zcela závislý na statistikách, kdy se počítají pravděpodobnosti všeho právě na základě statistik vašich i protivníků. Vy jen určujete cíl, použití speciálních schopnosti či lektvarů a posílení. Samotný souboj je realistický, ve smyslu že nikdy nebojujete se zástupy, protože to ani v reálném světě není možné. Celý souboj je souboj statistik vašich a nepřítele a tedy souboj útoků a bloků o jejich úspěšnosti rozhoduje pouze a jen počet bodů dané schopnosti a tedy její pravděpodobnost úspěchu. V případě úspěšného zásahu se navíc opět počítá a to podle statistik obrany a dalších věcí zasaženého cíle, kolik škody mu vlastně útok způsobil. Prostě hardcore RPG se vším všudy.
Kromě boje budete trávit velkou část času i prohledáváním zajímavých lokací, vytváření lektvarů a výrobou výstroje, což obojí je uděláno velmi zajímavě a není to zdaleka tak jednoduché a přístupné, jako v jiných hrách. A hlavně to stojí za to a není to zadarmo. Sbírat musíte všechny užitečné předměty i rostliny a stahovat zvířata. Vše se dá využít, či minimálně prodat a peněz potřebujete opravdu hodně, neb kvalitní vybavení je velmi užitečné a drahé.
Pokud patříte k hráčům moderních spotřebních her, kde se všechno odehrává ve zběsilém tempu, tak abyste si pár hodiny užili a šli dál, tak tahle hra vás hodně vyhodí z rytmu. Všechno je totiž klidné, pomalé a dává vám čas si to pěkně užít a hlavně zapřemýšlet.
Nicméně nebojte, nemusíte přemýšlet zase tak moc. DrakenSang není Dragon Age ani Fallout New Vegas a autoři celou hru a její příběh a rozhovory o poznání méně vážně a o hodně jednodušeji. Příběh hry a vlastní vývoj nemůžete v podstatě rozhovory vůbec ovlivnit. Většinou jen můžete zvolit různé cesty (na základě schopností vaší postavy) k dosažení jinak stejného cíle. Klasických rozhodování a dilemat nad dobrým a špatným řešení tolik není, ale jsou tam.
Celá hra se odehrává jen na malém kousku území v několika málo nepříliš rozlehlých oblastech, nicméně budete mezi nimi neustále pendlovat a tak po vyřešení úkolů v jedné po přesunu jinam a návratu zpět budou v dané lokaci nové úkoly.
A musím říci, že mě až překvapilo, kolik se toho do zcela ohraničených prostor dalo nacpat. Úkolů je sice o něco méně než na co jsme zvyklí z velkých RPG her, ale pořád jich je opravdu hodně a to hlavní na nich je, že se neopakují, ale drtivá většina z nich je velmi nápaditých se zajímavými i vtipnými zápletkami a dějovými obraty.
Upřímně musím říci, že na některých se tvůrci doslova vyřádili a třeba úkol, kdy máte přesvědčit vola (krávu) k návratu k pastýři, je doslova famózní a pak že němci nemají smysl pro humor. Ale i řada jiných úkolů je velmi zajímavých a žádný se neopakuje.
Často také budete narážet na zajímavé rébusy a hádanky, u jejichž řešení se i trochu zapotíte. Hra ale poměrně chytře hlídá, zda to nemůžete vyřešit. Pak se objeví možnost využít příběhového charakteru, který za vás celou hádanku vyřeší a můžete tak v klidu pokračovat ve hraní. Nicméně také jeho pomoc můžete odmítnout a pokoušet se o vyřešení sami. U mnohých hádanek se docela zapotíte.
Celá hra však plyne v klidném duchu a samotný hlavní příběh není nikterak nečitelný a až tak překvapivý a už vůbec ne velkolepý, ale je velmi slušný a užijete si jej. Je to opět takový ten fantasy román v podobě počítačové hry.
Hlavní linie je tak nějak narovinu postavena linii vedlejších úkolů. Samozřejmě budete patřičně upozorněni, že vstupujete do závěrečné fáze hlavního děje a vyzvání, zda si nechcete před tím ještě něco splnit. Doporučuji toho využít. Nicméně i po dohrání hry budete moci ve hře dále pokračovat a dořešit všechny úkoly ze všech lokací.
A tím se dostáváme ke zpracování ….
|