Strana 3 z 4
- Drakensang: The River of Time – technické zpracování a design
Jak asi vidíte na obrázcích, herní engine této hry není nic nového. Vlastně je to opět modifikovaný starý známý, který už známe z NeverWinterNights a Dragon Age. Z toho plynou i jistá specifika a fungování.
Opět se jedná o přísně ohraničený svět s přesně definovanou interakcí. Volnosti si tedy moc neužijete, ale opět musím říci, že to prostě nevadí, protože to takhle prostě funguje dobře. Autoři hry prostě nevymýšleli nic nového, použili známé, otestované a mnoha hráči oblíbené a výsledkem je tahle klasika.
Vítáme možnost kdykoliv zastavit hru a nastavit a zadat úkoly postavám, což je v podstatě stejné ovládání jako známé z Dragon Age 1. K samotnému ovládání hry mám pár výtek, není dokonalé a inventáře a menu jsou pro řadu současných mladších hráčů poměrně matoucí a kostrbaté. Nicméně pokud máte mozek a dokážete přemýšlet, nemůžete se v nich ztratit. Na druhou stranu jistou dávku větší ergonomie a vylepšení by snesla, zejména co se týká rozdělení podle druhů a tak.
K samotnému inventáři postavy a vlastní funkčnosti přepínání mezi charaktery ale nemám, co bych vytknul. Funguje perfektně a za ovládání má tahle hra u mě celkově jedna mínus. Prostě opět staré a vyzkoušené a funguje to perfektně, proč se musí mermomocí hledat něco nového?
Graficky je tahle hra samozřejmě zastaralá podle všech měřítek. Nicméně nedá se říci, že by vypadala vyloženě odpudivě. Naopak má styl a má stále atmosféru, zejména pak na třech monitorech v Eyefinity, které sice nativně hra neumí, ale po přepsání rozlišení natvrdo v ini souboru hra běží v Eyefinity velmi dobře. Samozřejmě díky zastaralosti není nijak náročná na HW. S mou jedinou HD 5870 běžela tahle hra v plných detailech v Ultra HD rozlišení 5760x1200 bez problémů kolem 30-40FPS. Nemá tedy smysl tuhle hru testovat na grafiky a CPU, protože pro současný HW nepředstavuje žádnou výzvu. Upřímně je stejně náročná jako Dragon Age.
A protože jsou si obě hry vizuálně dost podobné, opět tedy vytýkám stejné věci. To je naprosto tristní rozlišení valné většiny textur, které je snad v kB a ne v MB. Je to opravdu z určitých úhlů a hlavně při podrobnějším zkoumání vyloženě hnusné a tvůrce by nezabilo, kdyby vydali balíček HD textur.
Samozřejmě také chybí řada moderních efektů, protože hra je jen DX9, ale celkově musím říci, že to vypadá pořád pohledně a zejména na některých věcech si designéři skutečně vyhráli. Mluvím zejména o zpracování postav a opravdu nádherném designu monster a příšer, jejichž zpracování je naprosto unikátní, nádherné a skutečně mistrovské dílo. Kam se na tohle hrabe Dragon Age a další.
Stejně tak můžu pochválit i hudební a zvukový doprovod, i když tedy dabovaných hovorů na ulici moc není a mnoho postav odpovídá jen textově. Nevadí. Obojí je dobré a dobře se poslouchá. Hudební soundtrack si můžete i stáhnout pokud si hru zaregistrujete u českého distributora. Stejně tak získáte bonusový předmět, který trochu vylepší schopnosti vaší postavy. Hra má ochranu StarForce, což se asi některým nebude zamlouvat. Já osobně ale celou hysterii kolem této ochrany nechápu, mě fungovala vždy bez problémů a i v tomto případě nemám nač si stěžovat.
České hráče navíc lokální distributor, společnost PlayMan potěšil českým překladem. Neříkám, že je dokonalý, je tam pár chyb, zejména v pojmenování některých předmětů, ale celkově si tuhle hru určitě s češtinou užijete, což u prvního dílu byl problém.
Podívejme se na nějaký ten závěr …
|