Strana 2 z 4
- Driver: San Francisco – Gameplay
Jak už z názvu vyplývá, vracíme se do San Francisca, které již bylo v prvním díle. Tentokrát je ale k dispozici v podstatě celé město a je obrovské! Samozřejmě není úplně reálně vymodelované, přeci jen některé věci jsou zjednodušené tak, aby se tam daly vést dlouhé silnice, ale charakter města sedí.
Protože jsem reálně v San Fraciscu byl a pěkně jsem si tam přímo v autě (SUV) zařídil, musím říci, že to město je opravdu věrohodné, mnohá místa se dají poznat a je to opravdu pěkně zpracované. Některé lokace ale chybí úplně, jiné jsou prostě pozměněné. Nechybí tomu život, chodci i zničitelné vybavení je všude, zkrátka stejně jako v prvním díle, jen o něco modernější. Chodci jsou sice všude a přejet se opět nedají a umí bezvadně uskakovat na poslední chvíli a je jedno jestli jedete 50 nebo 300km/h :). Není to zkrátka simulace a na masakrování chodců tu máme přeci jen jiné hry :).
Rozhodně největší novinkou je systém SHIFT, kdy se jako duch vznášíte nad městem a můžete se přepínat do aut okolo. Ze začátku jsem si říkal, jaká blbost to je, ale časem tomu přijdete na chuť. I když příběh hry, který s tím souvisí, je poněkud hloupě průhledný, není to špatné a systém se využívá i při plnění misí.
Těch je ve hře celá řada, od prostých závodů, přes ujetí, kaskadéřiny a policejní mise apod. Je toho hromada. Vůbec nejlepší jsou podle mě filmové mise, kdy poznáte celou řadu filmových honiček. Autorům se povedli zejména 70 léta. Tím se dostáváme k nezbytné náplni každé závodní hry, a to jsou auta. V této disciplíně nový Driver výrazně překonává všechny předchůdce.
Vozový park je obsáhlý a narvaný nejen nejnovějšími bouráky, ale i kamiony, dodávkami a vším možným. Auta z různých epoch se chovají opravdu jako auta, i když model jízdy je ryze arkádový, poznáte rozdíl mezi jednotlivými auty na ovladatelnosti. Abych pravdu řekl, zpracování vozového parku je skutečně parádní, každé auto je detailně vymodelováno, včetně pohledu z kabiny a v tomhle se mají arkádové NFS díly hodně co učit. Z dobrého jízdního modelu, kdy cítíte, že auto má podvozek (i to vidíte), by si zase měl vzít příklad zpackaný Test Drive Unlimited 2.
Nové úkoly odemykáte vždy splněním příslušné mise z hlavní dějové linie, přičemž si také postupně odemykáte další části města. Kromě toho sbíráte za všechno, co ve hře uděláte ocenění ve formě peněz, za které pak kupujete auta a vybavení. Jen trochu nechápu ten systém, protože koupit musíte všechno, proč tam je. Barvu auta ani vylepšení ovlivnit nemůžete.
Celý Driver SF je tedy skvělá závodní akce, ve které se můžete vyblbnout ve skvěle zpracovaném městě, v bohatém autoparku. Bohužel autoři svou skvělou práci dokázali nepochopitelně shodit a mnoho hráčů se zklamáním hru odložit …
|