Strana 2 z 2
Na datadisku zamrzí snad jedině procházení stejnými špatně nadesignovanými místy bez zřetelného důvodu. Stejně jako minule, i v tomto datadisku se jen stěží orientujete v ději, horší je však to, jak je hra poskládána. Jakoby k sobě precizně jednotlivé mapy neseděly. Pozitivem, spíše malým než velkým, je změna prostředí, negativem jsou některé opakující se bugy, které rovněž souvisejí s dnes již zastaralým herním enginem. Když chcete střílet skrze rezivějící části vlaku, kulky se zastavují o neexistující texturovou stěnu.
Další menší vadou na kráse jsou do sebe zasunuté textury ležící zbraně a podlahy, zvláště viditelné u LP4 před bitvou mezi vlaky. Nepříjemnou drobností je návrat zvukové chyby z dema prvního datadisku, kdy mrtvý nepřítel spadne a ozve se několik dodatečných ran. Naštěstí žádná chyba nenastává ve sféře hratelnosti, což celkové hodnocení musí zvednout. Díky dnes již staršímu lehce vyladěnému a přeci jen stále celkem pěkného enginu, je hardwarová náročnost velkým plusem. Na maximální detaily a s plným vyhlazováním si ji zahraje kde kdo. Výhodou je v tomto případě opět vlastnictví CRT a rozlišení 1024x768, které vás nemůže donutit dělat jakékoli kompromisy v nastavení. Vše prostě naladíte na opravdový vrchol grafického žebříčku. Přesto ti, kteří jsou již notně zmlsaní z plných detailů Crysis, budou si u F.E.A.R. Perseus Mandate, připadat jako na návštěvě v letech minulých.
Absolutní závěr hry sice oplývá akčním nábojem, ale pomalu se vkrádají stereotypy. Bitka s hlavním záporákem není žádným dechberoucím se rozuzlením. Zajímavé je, že zbraní máte vždy spoustu, přičemž je snad ani nebudete všechny potřebovat, zato se vyplatí šetřit s obyčejnými granáty, přísavnými granáty a minami. Nepěkné pak je, když nejtěžší moment není ta poslední akce, ale někdy půl hodinky před koncem. Nejvíce však zamrzí, že můžete vyhrát celkem snadno, pouze si najdete to správné místo, kdy vás nepřátelská umělá demence nějak nevidí, nebo nezačne střílet, zatímco vy do borce šijete zásobník za zásobníkem. Škoda, hodnocení mohlo být vyšší.
Pozitivem však je, že se po dohrání kampaně otevřou tři solidní mise, které jako by vypadly ze samotné hry. Hned v té první začínáte s pistolkami, zato bez možnosti ukládat a používat lékárničky. Další dvě mise jsou podobné, ale blíže je prozrazovat nebudu, ať máte alespoň nějaké tajemství. Jedno vám ale řeknu, projít to na těžkou obtížnost napoprvé je kumšt. Samozřejmě jsem v celé hře nepoužil zpomalení času, které hru neúnosně zjednodušuje. Důrazně, proto doporučuji nepoužívat ho, i když je to skvělá zábavná věc, hra je pak velice jednoduchou záležitostí.
Druhý datadisk, který je rozšířením původní hry FEAR z roku 2005, je nejslabším článkem série F.E.A.R. Prostředí není vystaveno ideálně s předešlou pečlivostí a uceleností, se kterou k nám přišla původní hra. To platí hlavně pro venkovní scény, které jsou uměle omezeny. Kancelářské prostory naopak jako vždy ve F.E.A.R.u sedí jako ulité, na druhou stranu si jich zas tak moc zde neužijete. Grafická stránka hry je dobrá, ale nikoli inovativní. Naštěstí alespoň můžete rozstřelit nějakou tu rouru, což dělá hru trochu zpracováním aktuální. Samozřejmě vzhledem k datu vzniku tohoto herního enginu nemá na poslední herní pecky, na druhou stranu si ho dnes můžete dovolit na maximální detaily i na celkem slabých PC.
Po vlažném začátku se postupujícím časem hra zlepšuje a houstne a dostává se do velmi solidní úrovně, kdy se od ní neodtrhnete. Kvalita je v úplném závěru znovu velmi proměnlivá, což snižuje výsledné hodnocení. Vzhledem na datadisk slušné hrací době, která je přibližně necelých 8 hodin, ale ne zcela dokonalému a aktuálnímu zpracování, by cena datadisku měla být poloviční, protože 600 korun je celkem hodně. 299 korun by byla odpovídající cena. Přesto, pokud se jako fanda hry FEAR rozhodnete ty peníze obětovat, nejspíše nebudete zklamáni.
(ukázka F.E.A.R. Perseus Mandate)
Do třetice všeho dobrého zde až tolik neplatí. Potřetí se vydáváme do prostředí hry FEAR, ale Perseus Mandate už není tím pravým propracovaným a dech beroucím FEARem, který jsme před dvěma lety procházeli. I tak si zaslouží slušných 70%. Tímto datadiskem se nejspíše s původním FEAR definitivně loučíme a možná již na konci tohoto roku se setkáme s neoficiálním pokračováním této akce s názvem Project Origin.
Pokud máte zájem přispět nebo přispívat pravidelně svou vlastní podobnou recenzí některé hry, ozvěte se prosím na email:
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
. Nechávám volný prostor, vlastní názor vítán.
|