Strana 3 z 3
- F1 2012 - Zpracování a hodnocení
Původně jsme chtěli udělat test a zařadit hru do testování grafik a tak dále. Ale neuděláme to. F1 2012 totiž postrádá pořádné optimalizace a technologická vylepšení v rámci PC verze a pro současné grafiky není žádnou výzvou.
Graficky se vývoj u F1 série od Codemasters v podstatě zastavil. U F1 2012 došlo jen k vylepšení některých detailů kolem trati a grafiky zastávky v boxech (ta je parádní), celkově ale žádné zlepšení. A tak si rychle všimnete nízkého rozlišení mnoha textur, trochu sterilního nasvětlení a prostředí suchých závodů a tak dále. Nejlépe hra vypadá za hustého deště. Jinak by to ale chtělo hodně vylepšení. V první řadě kompletní HD textury, mnohem více Tessellace, lepší osvícení a mnohem lepší fyziku destrukce. Ta současná už opravdu nestačí a žádný vývoj v tomto ohledu nepozorujeme. Díky té stagnaci není hra nijak náročná a na maximální detaily to rozjedete úplně bez problémů i na HD 7770/7850. Se svou Radeon HD 7970 GHz 6GB jsem měl plné detaily v 5760x1200 8AA/16AF a FPS v průměru 80-90! Takže opravdu nic, co by představovalo nějakou výzvu a bohužel to tak graficky i trochu vypadá. Chce to přidat - hodně :(.
Celkově je opravdu jen málo změn v rámci F1 2011 - F1 2012. Graficky se mi to zdá dokonce v některých detailech i horší. Rozhodně je krokem zpět podoba hlavního menu i dalších menu. Tak, jak to vypadalo v F1 2011 to bylo mnohem lepší a mnohem více to utvářelo potřebnou atmosféru.
F1 2012 má ale drobná vylepšení v AI, i když ta je nadále dost zvláštní a má problémy na pomalých tratích. Vylepšení se ale rozhodně dočkal systém pneumatik a jejich opotřebení a vliv na závody, což se mi líbí. Trochu lepší se zdá i jízdní model a realističnost, když vypnete všechny pomocníky. Na druhou stranu pořád vám auto docela dost dovolí. Ale pokud chcete být rychlí, nesmíte si žádné chyby dovolit, což už tak jednoduché není. Větší roli a nutnost hraje nastavení (ve vyšších obtížnostech). Celkově však v F1 2012 rozhodně není tolik změn, kolik by za celý rok vývoje člověk očekával. Zvlášť, když jádro hry se v ničem nemění. Možnosti a simulační rozsah například starých Grand Prix 4 stále F1 série od Codemasters postrádá. Nyní navíc začíná ztrácet i v grafické atraktivitě, technologické pokročilosti a optimalizacích, stejně jako prezentaci menu a vůbec kariéry závodníka F1. V tomto ohledu má F1 2012 méně šťávy, než předchůdce, což je opravdu zarážející směr vývoje.
F1 2012 působí tedy dost rozporuplně. Upřímně řečeno, není to tak dobré, jako F1 2011 a pokud by Codemasters do staršího F1 2011 přidalo ve formě DLC možnosti letošní sezóny a vylepšilo některé prvky, byla by F1 2011 jednoznačně lepší hrou než F1 2012. Ta toho totiž vylepšila podstatně, méně než by se slušelo a v některých ohledech udělalo i pár kroků zpět. Doufám, že F1 2013 budou úplně jinou hrou.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|