Strana 1 z 3 Letošní díl F1 2012 jde pochopitelně ve stopách předchůdců. Co přináší a vylepšuje?
- Recenze: F1 2012 - Jaké to je za volantem Formule 1?
Letošní díl F1 2012 jde pochopitelně ve stopách předchůdců. Co přináší a vylepšuje?
Už je to nějaký ten pátek, co oficiální licenci pro herní závody F1 získala společnost Codemasters. A tak jsme už třetí rok zásobeni dalším multiplatformním licencovaným zpracováním závodů F1. Letošní díl F1 2012 samozřejmě přináší kompletní jezdeckou a teamovou sezónu 2012 se všemi aktuálními pravidly a okruhy.
Dnes to bude poměrně krátká recenze, ostatně co také na nástupcích F1 2010 a F1 2011 popisovat. Je přesně tím, čím čekáte. Evolucí. Kromě reálií formulové sezóny 2012 je totiž novinek poměrně málo. Bohužel ne všechny věci se dočkaly skutečně vylepšení a proti F1 2011 je tu i pár ústupků. Ale vezměme to popořádku.
F1 2012 je multiplatformní titul, bohužel v tomto případě se Codemasters nedomluvili s AMD, se kterým spolupracují u některých jiných titulů, takže optimalizace, technologická vyspělost a pokročilé detaily u PC verze tentokrát trochu pokulhávají. Je samozřejmě jasné, že hra je dělaná tak, aby byla přístupná skutečně každému.
Jinými slovy, obsahuje řadu nastavení a voleb, které umožňují auto ovládat a závody vyhrávat i jednorukému a jednookému hráči s gamepadem za zády. Na druhou stranu pokud si dáte vyšší obtížnost a vypnete všechny pomocníky, budou i ti nejzdatnější s volantem v ruce mít co dělat. Hra je tedy skutečně přístupná každému. Proti předchůdcům ale v těchto ohledech došlo jen k drobným úpravám a podobnou přístupností se již vyznačovaly i předchozí díly.
Nicméně je to právě nastavení obtížnosti a stupni pomocníků, které určí váš herní zážitek a vlastně dojem z celé hry. Osobně jsem tak v rámci testování hry absolvoval celý úvodní trénink a hlavně celou kompletní sezónu všech závodů, kvalifikací a tréninků a to s nastavením proffesional až legend u AI protivníků a s vypnutými asistenty prokluzu, brzdění (i ABS) s plnou simulací poškození a opotřebení pneu. Během toho jsem si mohl vyzkoušet kompletní možností nastavení auta, volby strategie a jejích uprav podle vývoje závodu, počasí atd. A co dalšího hra obsahuje a nabízí?
Samozřejmě vás čeká možnost kompletní závodní sezóny včetně dalších ročníků a postupného odemykání lepších teamů, i možnost zkrácených scénářů. Co mě překvapilo, že ve hře ale není samostatný GrandPrix mód. Nechybí ale samozřejmě multiplayerové vyžití. Novinkou je drive Academy, která slouží, co by úvodní seznámení s hrou a ovládáním vozu.
V rámci úkolů, které vás čekají, jste hodnocení a v závislosti na tom se vám odemknout i další dva teamy ze středu pole pro vaši hlavní kariéru, pokud jste opravdu dobří. Nutno říci, že obtížnost není vysoká. I když osobně určitě nepotřebuji podobný tutorial, na druhou stranu je fajn, že vás hra nechá odzkoušet si jízdní model a případně nastavit ovládání, než se pustíte do samotného závodění na ostro.
Pojďme tedy závodit!
|