Strana 3 z 3
Při vší úctě k autorům, tahle hra, to je tedy dílo. Snaha svést se s neuvěřitelně marketingově tlačeném, ale herně mizerném Call of Duty, řve z celé hry na všechny strany. Homefront je tedy Call of Duty tak podobný, že by to klidně mohl být spin-off. Bohužel obsahuje všechny jeho chyby a nedostatky a některé ještě znásobuje.
Neuvěřitelně nadějný a silný námět je pohřben zpackaným zpracováním. Kromě příběhu hra totiž nenabízí nic originálního, ani nějak dobře udělaného. Hlavně působí ještě stupidněji, než poslední Call of Duty. Když tedy přistoupíme na utopistickou myšlenku, že blbci v našich zemích získali převahu a EuroAtlantická civilizace tak zdegenerovala do podoby, že kvůli sociálním výdobytkům a starostí o sebe samé, ztratila nejen vedoucí mocenské postavení ve světě za několik málo let, ale ještě nejsilnější stát na světě byl v podstatě celý obsazen Severní Korejí (která ovládla značnou část Asie a tichomoří), díky kvalitě zpracování celé hry to působí ještě směšněji, než jak to zní.
Vaše malá odbojářská skupinka kosí těžce vyzbrojené a letectvem i těžkou technikou podporované okupanty po stovkách! Díky tomu se opravdu nedá věřit tomu, že by tahle armáda dokázala porazit USA! Tedy za předpokladu, že nejste nadlidi, což tak trochu působí, protože závěrečná hra se odehrává už s přímou účastí armády USA na vaší straně. Ti vedle vás padají jako mouchy, zatímco vy běžíte vpřed a kropíte těžce obrněné jednotky nepřítele s kulometem v jedné ruce, přitom stíháte házet granáty druhou rukou a ještě navádět řízené střely, či ostřelovat. A když náhodou osedláte nějakou tu techniku, tak se s vámi na palubě stává nezničitelnou a zatímco vy s její pomocí kosíte nepřátele i jejich tanky jako na střelnici, oni se svými zbraněmi, vám tak akorát poškrábou lak.
Graficky je hra naprosto hnusná a zastaralá. Funkčnost Eyefinity si člověk musí doprogramovat. Textury mají nízké rozlišení, všechno je hranaté s minimem polygonů. Moderní efekty v podstatě chybí a celé to korunuje asi nejhorší herní fyzika, která se kdy v poslední době u akční hry objevila. Člověk si skoro říká, že autoři této hry musí PhysX hodně nenávidět, když ho takhle ztrapňují.
5 hodiny herní doby je další výsměch. Situaci trochu zachraňuje MP, který se ale silně opět opičí po Call of Duty. A upřímně vzato, pokud dnes hrát MP nějakou akční hru, tak Battlefield Bad Company 2 je se svým zpracováním jediná hra, která snad přichází dnes do úvahy. Tedy s výjimkou stále populárního hraní si na četníky a zloděje (Counter-Strike).
Viděl jsem hodnocení, ve kterých recenzenti tvrdili, že Homefront je poctivě odvedenou prací. Tohle opravdu nesouvisí se subjektivním názorem, ale prostým smyslem pro soudnost. Tvrdit, že je tahle hra povedená a poctivě odvedenou prací, to je skoro na zbavení svéprávnosti a je to urážka všech povedených a poctivě zpracovaných her – jestli tahle hra je povedená, co je pak Half Life nebo Battlefield. S výjimkou neotřelého námětu, který ale autoři převzali (viz. úvod článku) a slušného multiplayeru, tahle hra jen kopíruje všechno, co na současných hrách nesnášíme a ještě celkově o stupeň hůře. HomeFront názorně prezentuje situaci, jak lze pokazit všechno, co se pokazit dalo. Marketing dokázal prodat této hry přes 2 miliony kopií, musel to být marketing, protože kvalita to rozhodně nebyla. Jsem opravdu zklamán a o to více mě děsí, že by mělo následovat pokračování. Pokud autoři nevymění celý herní engine za něco minimálně srovnatelného s Battlefield3, pokud nevyrazí většinu grafiků a toho, kdo dělal fyziku a skripty, obávám se, že pokračování, které rozhodně má opět gigantický příběhový a obsahový potenciál, dopadne podobně tragicky.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|