Strana 2 z 4
Hra přímo čerpá z filmového Mad Maxe, takže příběhově jste v kůži Maxe sami, v pustině, loveni a sžíráni minulostí. Přijdete o své milované auto s motorem V8 a celá hra je vlastně o tom, jak jej dostat zpět. Začnete tedy znovu, s pomocníkem, který uctívá mocné Magnum Opus a pomůže vám postupně vylepšit nové auto do brutálního stroje :).
Hra se odehrává v post-apokalyptické pustině, podle mě někde v okolí bývalého San Francisca. Zpracování herního prostředí je prvotřídní a přesně rozeznáváte scenérie, které obří herní mapa rozdělená na několik sektorů nabízí. Tématicky je tedy Mad Max prostředí jasně dané, což představuje velkou výzvu vzhledem k naplnění světa, který logicky nemůže být plný lidí a úkolů, ale protože je to hra, nesmí být ani prázdný, protože by to asi nikoho nebavilo. Tvůrci se s tímto dilematem poprali statečně a výsledek je uvěřitelný kompromis. Bohužel se však tvůrci nevyhnuli poměrně rychle nastupující rutině.
Technicky vzato je hra rozdělena na několik oblastí, ale ve většině děláte to samé. Najdete hlavní základnu, spojíte se s jejím vůdcem, který pro vás má vlastní i hlavní úkoly spočívající hlavně ve vylepšení základny (což vám poskytuje velmi důležité herní bonusy v dotčené oblasti). Abyste byly schopni přežít a hlavně vylepšit své schopnosti výbavu a především své auto, musíte danou oblast osvobodit od nájezdníků, vyčistit od min, osvobodit všechny tábory a především najít věci pro vylepšení dané základny. Tohle všechno se přitom opakuje hned 4x ve všech 4 oblastech. Ty jsou sice vizuálně i stylově odlišné, ale děláte tam prostě pořád to samé.
U hry vás přitom drží fakt, že je to docela zábavné a možnosti vylepšení auta a bojování s ním. Variabilita misí by však rozhodně mohla být lepší. Slabší stránkou jsou souboje po vlastních, kdy musíte pěšky vyčistit jednotlivé tábory. Protože munice do své brokovnice máte pomálu, musíte se spolehnout hlavně na své pěsti. Soubojový systém je vymakaný a hodně akční a brutální, ovšem strašně rychle se kouká, omrzí a s vylepšením Maxových schopností se stane rychle nezáživným a jednoduchým, kdy se dokola opakuje stejné útok-kryt-útok-útok-útok .... Už při kompletním očištění druhé oblasti jsem měl navíc plně Maxe vylepšeného a všechny jeho schopnosti namaxovány, protože ty nejsou nijak zvlášť vázány na plnění misí v hlavním příběhu.
Na ty jsou ovšem navázány možnosti vylepšení auta. K některým klíčovým vylepšením se totiž nedostanete dříve, než při postupu příběhem. Například k V8 jsem se tak osobně dostal až v úplném závěru hry, kdy jsem si to užil jen asi poslední hodinu, protože jsem do té doby trávil čas čištěním celé mapy a plněním všech vedlejších úkolů. Musím tedy říci, že v tomto ohledu jsem designem hry zklamán.
Příběh hry samotné je totiž odpovídající úrovni filmového Mad Maxe, což v překladu znamená, příběh je naprosto plochý, nijak zvlášť zajímavý a dopředu čitelný a drží se vilmu (tedy pokud jde o jeho začátek a závěr). Postavy jsou nezajímavé a vývoj příběhu směřuje tam, kam čekáte. Žádné odbočky, žádná rozhodování, prostě kupředu, a ačkoliv nechci prozrazovat konec hry, řeknu na rovinu, že i fandové Mad Maxe budou trochu zklamáni, ale asi ne překvapeni.
A jak hra šlape?
|