Strana 3 z 4
- Technické zpracování a BenchMark hry
Hra velmi příjemně překvapila, pokud jde o technické zpracování. Ačkoliv je to konzolovka se vším všudy, na PC běží velmi dobře, mnohem lépe než na konzolích, které mají problémy s udržením hratelné úrovně FPS.
Na PC také využívá výkon vícejádrových CPU i silných grafik včetně SLI/CF. Má také odpovídající kvalitu textur, efektů a modelů. Zkrátka PC verze vypadá dobře a běhá velmi dobře. HW požadavky na váš PC jsou přitom docela mírné:
- Minimální požadavky na PC:
- Procesor: Intel Core i5-650 nebo AMD Phenom II X4 965
- RAM: 6GB
- Grafika: GTX 660Ti 2GB nebo Radeon HD 7870 2GB (DX11 minimum)
- OS: 64-bit Windows Vista a lepší
- HDD: 32GB
Na spuštění hry tedy musíte mít DirectX11 grafiku a 64-Bit Windows Vista a lepší. Z hlediska stáří uvedeného HW by asi největší překážkou pro některé mohlo být těch 6GB paměti, které takto stará PC obvykle nemívají. Nicméně i doporučená PC sestava není zrovna nedostupnou záležitostí:
- Procesor: Intel Core i7-3770 nebo AMD FX-8350
- RAM: 8GB
- Grafika: GTX 760 nebo Radeon HD 7970
Osobně jsem hru testoval na své starší sestavě, která převyšuje doporučené požadavky.
- Testovací sestava recenzenta hry:
- Procesor : Intel Core i7-3820 OC 4GHz
- RAM: 16GB DDR3 1866MHz
- Grafika: Sapphire VAPOR-X R9 290X OC (1200/6400MHz)
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
- OS: Windows 7 Ultimate 64-bit
- LCD: 3x ACER AL2723W (Eyefinity 5700x1200)
(1920x1080 s 5760x1200)
Díky dobré optimalizaci hry, jsem neměl problém hrát na téměř plné detaily v 5760x1200. Nicméně samotné Eyefinity v základu mělo před vydáním toho velkého patche vtipný problém. Nefungovala v něm harpuna. Patch to ale už opravil. Jinak si tedy nemohu na optimalizaci a chod této hry stěžovat, což mě vzhledem k tomu, že za hrou stojí WB, více než příjemně překvapilo.
- Benchmark - jak chodí hra na CPU a GPU?
Kolega pro vás pak ještě hru prohnal přes naši testovací sestavu a pár grafik a procesorů, které v testlabu máme, abyste viděli, jak si které grafiky a procesory stojí.
Pokud máte jen FullHD monitor, tak s touhle hrou nebudete mít problém ani s dnes už hodně slabými grafikami. Přes 40FPS se na maximální detaily dostanete i s grafikou 1-2 generaci starou, což vzhledem k tomu, že hra nevypadá vůbec špatně, je velmi příjemné:
Pochopitelně stoupající rozlišení má větší nároky, nicméně i 4K je na maximální detaily se současnými výkonnými modely hratelné bez problémů. Nicméně k výkonné grafice musíte mít také odpovídající procesor.
Už dávno neplatí, že by hry využívaly jen 2 maximálně 4 grafická jádra. Dnes už hry umí využít i mnohem více a výkon grafik pak podle toho vypadá. Mad Max dokáže využít i těch 8jader/16 vláken našeho TOP procesoru Intel Core i7-5960X! A to se znatelným nárůstem výkonu, zejména u výkonných grafik a SLI/CF spojení:
Obecně tedy vítáme posun ve využití HW prostředků, ačkoliv technologicky pochopitelně není Mad Max maximem současného. Hra je nativně DirectX11 na PC, ale nepoužívá žádné zvláštní technologie. Nasvícení, efekty, textury a modely jsou detailní, ale zase nic, co by bylo nějak zvlášť nevídané. Dohromady tvoří slušný celek dobře vypadající a zároveň dobře optimalizované hry. Nicméně nikam nic neposouvá. Využívá fyziku HAVOK, která se však výrazně neprojevuje. Minimální je zničitelnost prostředí, destrukce se omezuje hlavně na vozidla, ale je předem skriptovaná a vždy probíhá s vizuálně stejným modelem. Tessellace a další moderní technologie je zde minimalizovaná. A tak dále.
Ovládání hry je zvládnuto a hraje se dobře i na myši a klávesnici. Kamera nezlobí, v autě můžete přepnout i do pohledu z první osoby, což vypadá velmi efektně. Takže jaká je hra v souhrnu?
|