Strana 5 z 6
- Technické zpracování hry a testy
Pokud jde o grafiku hry, tak na současnou dobu je to maximálně průměr. Zastaralost herního enginu a zpracování maximálně v DX9.0c je bohužel očividné. Na výkonných PC sestavách se budete se znechucením ušklíbat nad 2D texturami mnoha detailů v okolí tratí i na autech samotných. Kulaté věci nejsou kulaté, textury jsou i na maximální nastavení dosti neostré a nedetailní vypadají jak z mnoho let starých her. Celkově ale hra podle mě vytřískává z herního engine maximum a vypadá to slušně, rozhodně o dost lépe než starší díly.
Nicméně okolí tratí je velmi bohaté a v pohybu, takže jako celek působí na to, co bylo v NFS vždy zvykem, velmi dobře.
Jako celek vypadá hra slušně, ale žádný zázrak to rozhodně není, rok starý GRID vypadá pravděpodobně o nějaký ten chlup lépe. Efekty v NFS jako je kouř nevypadá až tak reálně a nejlepším efektem je asi teplo od motoru aut na startu. V pohybu to ale jako celek vypadá rozhodně koukatelně, zejména z pohledu z vnitřku vozu. Raději ale nezastavujte a nepokoušejte se kochat okolím, některé ty 2D textury vážně děs ….V pohybu je to ale opravdu dobré
Nejlépe na celém autě je zpracován vnitřek aut, za který si v EA zaslouží jedničku s hvězdičkou. Pochvalu si také zaslouží samotný design tratí a tratě samotné. Ty jsou jak skutečné, tak vymyšlené a setkáte se i se známými okruhy ze starších dílů NFS. Všechny ale v novém daleko lepším zpracování. Osobně si nejvíce cením fantastické 20km severní smyčky. Tratě se částečně tvořily i v ČR EA a kluci odvedli v rámci možností maximum možného. Myslím, že překážkou k lepšímu zpracování byl sám technicky už poněkud zastaralý engine a omezení DirectX9.
(Klikněte pro plné zvětšení 1920x1200 plné detaily 8AA/16AF)
Pokud se ptáte, na čem to poběží, tak tady jsem vám to změřili. Hra je také optimalizována na dvoujádrová CPU, ale dokáže využít i na čtyřjádrové CPU.
Pokud jde o grafiky, je absolutním králem nový Radeon HD 5870, který absolutně nemá soupeře. Duálním GTX 295 a ATI HD 4870 X2 (na které to hraji já), brání v dosažení slušných výsledků v současnosti nefungující ovladače pro SLI a CrossFire, takže mají cca stejný výkon, jako singl grafika, tedy jejich polovina. I tak mi to ale na plné detaily ve vysokém rozlišení s 8AA v podstatě stačí. Grafiky jako HD 4870 nebo GTX 260, což jsou dnes záležitosti za cenu kolem 3000 korun, to zvládají se čtyřjádrovým CPU naplno i s 8AA/16AF v rozlišení 1920x1200. Je tedy jasné, že s hratelností v nižších rozlišeních s takovými grafikami nebudete mít problém.
Hra by měla podporovat NVIDIA 3D, které ovšem na dostupných malých a poměrně drahých 22“ LCD nevypadá nijak zvlášť přitažlivě a zajímavě. Daleko zajímavější je ATI Eyefinity s novým ATI Radeon HD 5870, který umožňuje připojit minimálně 3 LCD. Pokud můžete, zkuste si to a dostanete se do zcela nové dimenze hraní. Fantastický pohled z vnitřku auta se vám ještě rozšíří a uvidíte i širší okolí, tedy reálně to, co byste viděli, kdybyste v tom autě skutečně seděli, včetně toho, že se vedle vás cpe soupeř! Paráda a HD 5870 má více než dost výkonu to zvládnou i v rozlišení 5760x1200 8AA/16AF naplno! Jen vás upozorním, že je to velmi návykové a kdo jednou zkusí, nechce jinak!
Zpracování zvuků je nejlepší, co se kdy v NFS objevilo, neotravuje vás žádná rádoby POP hudba a zvuky aut, motorů a všeho ostatního jsou špičkové a vyvážené vůči sobě. Zde nelze než chválit.
Minimální konfigurace:
DualCore 1,6GHz, 1GB RAM, 256MB SM3.0 DX9 karta GF7600 nebo ATI X1800 a lepší
Doporučená konfigurace:
QuadCore 2,6GHz, 2GB RAM, 512MB SM3.0 DX9 karta GF8800 nebo ATI HD3800 a lepší
Testovací konfigurace (hraní a sceeny):
CPU: AMD Phenom II X4 940 3,0GHz@3,6GHz
RAM: 4x 2GB DDR2 1066MHz Cl5
GK: ASUS ATI Radeon HD 4870 X2 2GB
HDD: WD Raptor 74GB 10000ot/min
OS: Windows Vista Ultimate SP2 64b
LCD: ACER AL2723W 1920x1200 S-PVA
Volant: Logitech G25
Tak tedy pojďme k závěru a hodnocení ….
|