Recenze hry a test GPU a CPU: Colin McRae DIRT2 – skvělé závodění i v moderním DirectX11 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 21 prosinec 2009
Přejít na obsah
Recenze hry a test GPU a CPU: Colin McRae DIRT2 – skvělé závodění i v moderním DirectX11
Colin McRae DIRT2 - Hra, auta, jízda
Colin McRae DIRT2 - zpracování a testy GPU a CPU
Colin Mcrae DIRT2 - Hodnocení

 

 
 
  • Colin McRae DIRT2 – hra, auta, jízda

Celá hra je ve skrze velmi jednoduchá – od hraní až po vlastní provedení. Hra se v podstatě skládá z 8 lokací, kde najdete několik málo tratí a jejich variací a zajezdíte si ve zhruba 6 ti třídách různých automobilů.  Do hry je vložena klasicky kariéra a také nakupování aut za vydělané peníze a trochu i RPG prvků se sbíráním zkušeností odemykání bonusových barevných provedení auta a dalších serepetiček a dělání dojmu na ostatní závodníky. Takto lze jednoduše popsat celý DIRT2.

Hodně se mi líbí originálně udělané 3D menu, kdy si připadáte jako závodník, máte svůj karavan a venku jsou další volby. Je to pěkné, neomrzí to, když je to možná trochu zdlouhavé, mě se to hodně líbilo a konečně je tu zase pěkné originální závodnické menu!

K dispozici máte mapu světa a jednotlivé závodní oblasti jsou rozesety po celé a odemykají se vám v závislosti na dosaženém levelu, kdy zkušenosti získáváte, i když dojíždíte poslední nebo vůbec. V tomto ohledu je tedy hra primitivně jednoduchá a je to asi proto, aby se i to největší herní nemehlo někde náhodou nezaseklo. V každé lokaci narazíte na 2-3 stupně závodů a podle toho budete na ně muset mít i auta.

A když jsem u těch aut. V zásadě jich je ve hře dost a dost a jsou opravdu skvěle propracovány. Nutno zdůraznit, že autoři mají oficiální licence nejen na spoustu závodních aut, ale i oficiálních závodních zbarvení a pilotů.

Vše je tedy skutečné a ve hře narazíme i na protivníky se slovenským nebo českým jménem, které budou znát příznivci dálkových soutěží. Auta si kupujete za vyhrané peníze, pokud budete jezdit na nejvyšší obtížnost, tak vás peníze nebudou nikdy trápit a zanedlouho budete mít vše, co lze ve hře koupit. Nicméně na každý stupeň závodů potřebujete auta na určitém stupni vývoje. Ty jsou celkem tři a auta na tom nejvyšším jsou opravdu ultrarychlé stroje.

Některé auta lze získat i vítězstvím ve speciálních podnicích. Získáte tak speciální edice některých modelů, ale i historické modely aut, takže zábavy je hodně. Osobně se mi nejvíce líbila jízda se Subaru Impreza (tím starším), Hummer Robbyho Gordona, nebo Pontiac Solice na RallyCross. Co se mi líbilo, byla malá změna proti GRID, kdy máte možnost si na startu každého závodu nastavit alespoň trochu auto a nutno říci, že to dělá hodně. Je to primitivní ale díkybohu za to.

U jednotlivých modelů aut ještě zůstaňme a řekněme si něco o jízdních vlastnostech. DIRT2 je čistokrevná arkáda a stejně jako GRID se snaží o realistický akční dojem. Musím říci, že se to daří a možná i více než v GRID. Jízdní model se opravdu podařil. Z počátku se kloužete a nadáváte, ale jakmile zjistíte, že se lze i neklouzat, najednou dosahujete skvělých časů a dojem ze hry je úplně jiný. Rozdíly mezi jednotlivými typy aut jsou zcela zřetelné. Samozřejmě k tomu potřebujete pořádný volant. Hrát to na klávesnici nebo gamepadu je sice možné, ale není to ono a z hlediska dojmů ze řízení, je to samozřejmě nepoužitelné. Normální auto také neřídíte gamepadem nebo klávesnicí.

Rozdíly mezi Hummerem a RallyCross speciálem jsou více než zřetelné a opravdu jsem se královsky bavil. Hra je ale opravdu jen arkáda a mnohé skoky, které se ve hře nachází, by skutečný závodní automobil nebyl chopen přestát. Ale není jich zase tolik. Tím se dostáváme k samotným tratím.

Jejich zpracování je perfektní a jsou do detailu promyšlené včetně překážek kolem. Je jich sice málo, ale zase tak rychle neomrzí a pro rychlé závodění na vyšších levelech a obtížnostech je znalost trati nutnou podmínkou pro úspěch. Mnozí si stěžují, že lze tratě zkracovat, ale to není pravda, lze si je zkracovat jen minimálně, většinou tam na něco narazíte, nebo když už je to větší zkrácení, tak vás hra zrestartuje.

Jednotlivé lokace jsou opravdu pohledné a moc pěkné. O to více zamrzí fakt, že závody jsou strašně krátké maximálně 2-3 minuty, což je prostě zoufale málo. Delší erzety a speciálky naprosto chybí a DIRT2 zcela rezignoval na Rally minulost. To co zůstalo, jsou jen zbytky zašlé Rally slávy a jen takové jednohubky. Je to rozhodně škoda. Celý DIRT2 by si asi zasloužil pořádný příděl tratí a jejich délku.

Než budeme hodnotit hru dále, podívejme se na technické zpracování a testy GPU a CPU …



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Kingdom Come: Deliverance 2 vychází – sbírá nadšená hodnocení hráčů
Kingdom Come: Deliverance 2 vychází – sbírá nadšená hodnocení hráčůPondělí, 03 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 16x
Komentářů: 0
Vychází Foundation v1.0 – příjemná budovatelská strategie
Vychází Foundation v1.0 – příjemná budovatelská strategiePátek, 31 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 593x
Komentářů: 0
EA a BioWare zabili Dragon Age. Poslední šance pro Mass Effect?
EA a BioWare zabili Dragon Age. Poslední šance pro Mass Effect?Čtvrtek, 30 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 745x
Komentářů: 1
Doom: The Dark Ages se přiřítí už brzy! Vypadá skvěle.
Doom: The Dark Ages se přiřítí už brzy! Vypadá skvěle.Sobota, 25 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2373x
Komentářů: 3
Kingdom Come: Deliverance 2 prozrazuje DLC a plány vylepšení hry!
Kingdom Come: Deliverance 2 prozrazuje DLC a plány vylepšení hry!Středa, 22 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1268x
Komentářů: 0
The Witcher: Sirens of the Deep – nový animovaný Zaklínač!
The Witcher: Sirens of the Deep – nový animovaný Zaklínač!Pátek, 17 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1252x
Komentářů: 1