Strana 4 z 4
THIEF je hra, která docela zabaví a to i ty, kteří stealthakce (jako já) přímo nemusí. Slušný příběh a opravdu hutná atmosféra potěší, bohužel vše výrazně viditelně i pocitově omezuje zastaralá technologická stránka. Unreal 3 Engine v roce 2014 u takovéhle hry? To je prostě špatně. Téměř neustále nahrávání lokací, přes veškerou snahu v mnoha věcech evidentně zastaralá grafická stránka, přílišná prostorová omezení pohybu, absence AI a tak dále, tuhle hru vyloženě ničí.
O kolik by nový THIEF byl lepší, kdyby běhal na CryEngine či FrostBite3 s mnohem většími možnostmi,, se můžeme jen dohadovat, ale osobně si myslím, že už jen v základních věcech by to bylo znatelně lepší. THIEF 3 je důkazem, že kvalitní 3D hra musí mít kromě kvalitního gameplay i kvalitní grafickou a technologickou stránku. Prostě kvalitní produkt musí být kvalitní po všech stránkách. THIEF bohužel pokulhává na všech frontách a to v mnoha případech až příliš viditelně a nápadně pro samotného hráče. Potenciál tedy zůstal dalece a zbytečně nevyužit. Pokud by THIEF v této podobě vyšel před 3-4 lety, bylo by to ještě OK a odpovídající době, ale takováhle hra v této podobě letos? To je prostě špatně.
První velká hra letošního roku tak přináší spíše zklamání. Na rozdíl od výborného loňského restartu série TOMB RAIDER, nový THIEF zůstal dalece za svými možnostmi, natož očekáváními a možná bylo lepší jej v této podobě nevydávat. Je to škoda, protože herně tam ten potenciál cítit a vidět je. Nutno také zmínit, že hra je k dispozici za slušnou cenu a můžete ji mít dokonce i zcela zdarma, pokud jste si dříve koupili určitou grafiku Radeon, či pokud se AMD Radeon programu účastníte i dnes.
Za zapůjčení komponent pro testování děkujeme společnostem:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|