Strana 3 z 4
Call of Juarez 2: Bound in Blood – technické zpracování, Test GPU
Hra běží na speciálním herním engine, který si autoři sami vytvořili. Jmenuje se Chrome 5, a je již pátou verzí tohoto engine, který užívá několik dalších her. Jeho doménou jsou hlavně krajinky a zvláštní světelné efekty. Vyniká neuvěřitelně věrně a detailně působícími texturami povrchů. V plných detailech hra vypadá velmi dobře, ačkoliv na úplnou špičku nemá, rozhodně není ošklivá. Naopak působí dosti neotřele a zvláštně a v záplavě her využívajících U3 engine je to příjemná změna.
Chrome 5 by mělo nabízet samozřejmě podporu DX10, hra samotná ale DX10 nemá, což ji limituje v některých věcech. Zejména světelné efekty jsou dosti slabé, ačkoliv jako celkem působí dobře, přeci jen některé efekt nejsou na úplně špičkové úrovni, jak je známe z jiných her. Voda nepůsobí moc dobře, oheň i výbuchy mají své mezery a světelné efekty postrádají hloubku a propracovanost. Autoři se sice snažili vynahradit nedostatky například rozostřením obrazovky při akci, takže jako celek to působí velmi pohledně, jen to prostě nesmíte z blízka a moc podrobně zkoumat. Co však vypadá naprosto skvěle, jsou zmíněné krajinky, ale zase, vzdálenější objekty jsou dosti odfláklé, i dohled detailů se dal udělat lépe (potenciál počítačů je nevyužit), ale podívaná to je pěkná.
Engine Chrome 5 nabízí i omezené využití fyzikálních efektů, které ale nejsou ani PhysX ani dnes dominantní HAVOK. Podle toho také vypadají, ačkoliv tu nějaké fyzika existuje, celkově je na slabé úrovni, ale základ jako tekoucí vodu, odletující třísky, a létající předměty to zvládne a službu udělá. Na zbytek jsou tu skripty. Jak jsou na tom optimalizace?
Hra nabízí několik stupňů detailů (víceméně tři) možnost volby stylu vyhlazování (ale již ne stupeň) možnost nastavení stupně AF: Tím jsou možnosti nastavení v podstatě vyčerpány. Je to trochu škoda, protože třeba možností ovlivnit počet mrtvých a jiné detaily, by na PC rozhodně jít mělo a hra mohla působit daleko lépe. Jak si vedou současné grafiky v plných detailech:
Jak vidíte, maximální detaily nejsou pro většinu grafik žádný problém ani v docela vysokém rozlišení a pokud máte grafiku na úrovni HD 4830/HD4770/HD4850 nebo 9800GT/9800GTX+(GTS 250), tak si zahrajete ve 22“ rozlišení naprosto slušně. Ve hře funguje i CrossFire a to velmi dobře, takže Radeon HD 4870 X2 vám stačí i na obří rozlišení 30“ monitorů a ještě s velkou rezervou. Bohužel SLI v podobě limitované edice grafik GTX 295 nemáme k dispozici a tak vám nepovím, zda SLI pojede taky tak dobře. Každopádně ATI grafiky jsou trochu lépe pro tuto hru optimalizovány. Hra bohužel postrádá moderní prvky z DX10 natož vylepšení z DX10.1, ze kterého by DX10 a DX10.1 grafiky mohly nějak těžit a využít svých možností. Co naděláme.
Zmínit bych se ještě mohl o ozvučení. K tomu nelze mít výhrady, hudba i zvuky krajiny a okolí dokreslují westernovou atmosféru skvěle. Samotný dabing odpovídá tomu, že je to divoký západ, takže žádná přehnaně spisovná oduševnělá angličtina, ale poměrně banální, drsné a krátké rozhovory. Celkově neurazí, ale ani nepřekvapí a do hry prostě sedí a plni to, co mají.
Pojďme se tedy podívat na nějaký ten závěr a hodnocení …
|