Strana 3 z 4
- Crysis 3 - zpracování a test náročnosti na PC
První díl Crysis výrazně posunul technologické i grafické hranice na poli audiovizuálního zpracování her a bohužel dlouhou dobu jej nikdo nepřekonal a dokonce v podstatně ani nikdo nedotáhl. Dokonce na PC vyšel druhý díl Crysis 2 v ještě horším technologickém a grafickém zpracování, což až se zpožděním napravil DX11 patch. Tvůrci u CRYSIS 3 slibovali, že opět chtějí pořádně zatopit našim PC a posunout hranice a stanovit nová měřítka toho, jak by hry měly vypadat.
Řeknu na rovinu, ano, slib minimálně z větší části naplnili. I na nižší detaily hra výrazně předčí cokoliv, a to opravdu cokoliv, co do této doby vyšlo. U Crysis 3 také naplno vyniknou obrovské rozdíly mezi PC a konzolemi Xbox360 a PS3, které absolutně nestíhají a Crysis 3 vyšla na tyto platformy v podstatě jako úplně jiná hra. Port Crysis 3 pro konzole, za který dáte opět více než za PC verzi, je výrazně graficky chudší. Hra jede nejen v nižším rozlišení, objektů je mnohem méně, dokreslují se se zpožděním, rozlišení všeho je nižší, spousta efektů chybí a tak dále a tak dále. I ty nejnižší detaily na PC vypadají pořád 10x lépe než na konzolích. Pokud ale máte možnost pustit si hru naplno ... masakr :).
... a tu možnost máte jen s tím nejlepším, co je dnes na trhu. Už pro 1920x1080 naplno potřebujete minimálně Radeon HD 7970 GHz a ten stačí tak tak. GTX 680 to hratelně ne vždy nedává a průměrná FPS kolísají pod 40. Pokud vám to nevadí, dá se to hrát se vším, co dá alespoň průměrných 35FPS minimálně, ale občas jsou ty poklesy v náročnějších scénách pak ke 20FPS i méně a může to některé citlivější jedince rušit. Otestovali jsme pro vás pár grafik a to v nejnovější verzi hry s nejnovějším patchem a nejnovějšími ovladači. Proto jen ten fragment testu. Crysis 3 jinak zařadíme rozhodně jako testovací hru do testů:
(použité ovladače: Catalyst 13.2 BETA7, GF 314.07 BETA)
Hru jsem hrál na své sestavě (viz níže), bohužel jsem se musel obejít bez Eyefinity, což mě trochu mrzelo a hodně špatně jsem si zvykal - hra v Eyefinity ale vypadá parádně.
- Testovací sestava (recenze hry):
- Procesor: Intel Core i7-3820 (OC 4,5GHz)
- Deska: ASUS P9X79 DELUXE
- RAM: 32GB (4x8GB DDR3 2133MHz)
- SSD: Intel SSD 520 240GB
- Grafika: Sapphire TOXIC Radeon HD 7970 GHz 6GB (1200/6400MHz)
- Zvuk: ASUS XONAR DX
- LCD: ACER AL2723W 27" S-PVA 1920x1200
Doporučené sestavy jsou následující (minimem je vždy alespoň DirecX11 grafická karta a tedy minimálně Windows Vista - s Windows XP ani jen DX10 grafikou hru nespustíte):
- Procesor: Intel Core i3-530 nebo AMD Phenom II X2 565 a lepší
- Grafika: DX11 AMD Radeon HD5870 nebo GF GTX 560 a lepší
- RAM: 4GB
- Pro vysoké detaily je minimem:
- Procesor: Intel Core i7-2600K nebo AMD BullDozer FX-4150 a lepší
- Grafika: DX11 AMD Radeon HD 7970 nebo GF GTX 680 a lepší
- RAM: 8GB
V současné době zkrátka neexistuje žádná hra, která by se celkovým vizuálem byť jen přiblížila Crysis 3, snad s výjimkou Battlefieldu 3, ale i ten má v některých ohledech co dělat. Ty statické obrázky z Crysis 3 zdaleka nepůsobí tak dobře, jako když je všechno v pohybu. Opravdu úžasné, úžasné a úžasné i po nejmenší detaily. Nasvícení a noční scény, i venkovní scény v devastovaném New Yorku, prostě paráda. Nechybí ani herní fyzika s částečnou destrukcí objektů, takže se za některými nemůžete krčit donekonečna. Úplně neskutečné je zpracování obličejů - Crysis 3 prezentuje úplně nový level. Mimika, kůže všechno, ten obličej skutečně vypadá jako živý. Bohužel kontrastuje s o několik tříd hůře vyvedeným oblečením postav, které by potřebovalo více propracovat, promodelovat atd. Nicméně i tak, paráda.
Bohužel ne všechno se povedlo. Grafika je parádní, ale ozvučení celé hry tak nějak pokulhává, snad s výjimkou namluvení některých postav je všechno takové nevýrazné, prostě "nemastné neslané". Takže na 100% to nebude, ale jinak tahle hra postavená na CryEngine 3 ukazuje, jak může (a měla by) hra s datem vydání v roce 2012/2013 vypadat, když se trochu chce. Přitom neomezuje ani slabší HW, na který je také perfektně optimalizovaná.
|