Strana 3 z 4
- Dying Light - Technické zpracování a benchmark
TechLand použil jako základ Chrome Engine 6, který k naší smůle byl ještě "vyšperkován" některými "optimalizačními" technologiemi společnosti NV včetně HBAO+ a tak dále. Bohužel, jak už jsme si řekli v úvodu, i tentokrát jako u některých podobných her nedávno vydaných, tyhle optimalizace nejsou optimalizacemi a nefungovaly. Hra se ale nedávno dočkala už pátého velkého update, který naštěstí už většinu problémů opravil. Hra tak v tuto chvíli už nepadá, grafické problémy i problémy s výkonem skoro zmizely, i Radeon grafiky konečně šlapou a celkově se to konečná dá hrát, takže hodnotíme právě hru ve verzi 1.0.5 a zkušenosti se staršími verzemi už nejsou relevantní.

Herní engine Chrome 6 není sice to nejlepší, co se nabízí, poměrně omezená je třeba interaktivita prostředí i jeho fyzika, omezené technologické novinky a některé chudší detaily, pořád ale v současné podobě u této hry vypadá velmi dobře a hlavně má potřebnou atmosféru i technické možnosti. Rozlišení většiny textur je fajn, modely ujdou, ale nic extra to není a bohužel zombíci se nějak moc často vzhledově opakují. Efekty počasí jsou slabší částí hry, efekt den a noci a vůbec různé denní doby se ovšem povedl. Fyzika prostředí je ale hodně minimální a omezená a v podstatě není.


AI ve hře úplně chybí, prostě zombíci o vás vědí pořád, když vás vidí a jdou po vás hlava nehlava. Ostatní "lidské" postavy mají striktně nalinkovány cesty svého pohybu. Pokud jde o zvukovou stránku, nic extra, ale dotváří slušně herní atmosféru. Na hlasité zvuky si ale dejte pozor, protože na vás upoutávají pozornost, zejména v noci. A jak tedy hra funguje na našich PC?
Hru testujeme ve verzi 1.0.5 a s nejnovějšími ovladači. Aktuálně už ale hra běhá jinak dobře, tedy až na problémy u některých grafik s méně než 4GB paměti, které hra dokáže zabrat. Opět se to týká hlavně ne moc konzistenního modelu GTX 970, který se ve vyšších rozlišeních dost výkonově propadá.

Hra také využívá velmi slušně i výkonu procesorů včetně těch s 8 jádry. Je však trochu záhadou, jak to, že 8jádrový Intel má s nízkou frekvencí vysoký výkon a AMD FX přes 8 jader a vysokou frekvenci jej nemá. V tomto ohledu sice poslední update ledacos zlepšili, ale pořád to není ideální.
Pokud jde o to, co potřebujete, aby vám hra běhala, tak se neobejdete bez DirectX 11 grafiky a minimálně Windows 7 64-bit. Hra si také na disku ukousne 40GB prostoru.
- CPU: Intel Core i5-2500 nebo AMD FX-8320
- RAM: 4GB DDR3
- GPU: 1GB, DX11, GTX 560 nebo Radeon HD 6870
- OS: Windows 7 64-bit
- CPU: Intel Core i5-4670K nebo AMD FX-8350
- RAM: 8GB DDR3/DDR4
- GPU: 2-4GB, DX11, GTX 780 nebo Radeon R9 290
Osobně jsem pak hrál hru na své starší sestavě a ve verzi 1.0.5 už s ní nebyly žádné problémy.
- Testovací sestava recenzenta:
- CPU: Intel Core i7-3820K OC 4,4GHz
- RAM: 16GB DDR3 1866MHz
- GPU: Sapphire Radeon R9 290X VAPOR-X 4GB OC 1200/6400MHz
- OS: Windows 7 64-bit
- SSD: Intel SSD 520 series 240GB
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
- LCD: Eyefinity 3x ACER AL2723W - 5760x1200
Na mé sestavě hra běhala dokonce na maximální detaily (bez některých NV, "vylepšení") bez potíží kolem 50FPS ve velkém Eyefinity rozlišení 5760x1200, což považuji už za solidní optimalizaci.

Eyefinity mimochodem funguje skvěle už v základu. Žádné pády ani technické problémy jakéhokoliv rázu už jsem ve hře ve verzi 1.0.5 nezaznamenal. Opět rozhodně doporučuji si to zahrát na Eyefinity, má to asi tak 3x větší grády :).
|