Strana 3 z 4
- Testy výkonu grafických karet a procesorů
Kvalitní hra má mít jak kvalitní gameplay, tak kvalitní technologické a grafické zpracování. Sleeping Dogs je velmi příjemné překvapení, protože na nepříliš očekávanou hru, má obojí. Ačkoliv tvůrci hry počítali i s konzolemi, hra je výrazně optimalizována na PC. Z jednoduchého důvodu, asijské publikum a zejména to čínské, hraje mnohem více na počítačích než na konzolích.

A společnost AMD pak ještě nabídla spolupráci a výsledkem je perfektně optimalizovaná grafika a herní technologie s řadou moderních efektů a technologií. Nechybí ani vynikající optimalizace na více monitorů, kdy ovládací prvky hry jsou pěkně na středním monitoru.
Zajímavou kapitolkou je fyzika, která nám hodně připomněla MAFII 2. Vizuálně a herním přínosem je zcela srovnatelná právě s tou v MAFIA 2. Zničitelné jsou jak vozidla, tak mnoho vybavení v ulici, skla, různé dřevěné vybavení atd. Některé je i průstřelné, rozpadá se obložení sloupů atd. Rozdíl je však v tom, že v této hře to není nijak hardwarově náročné a nepotřebujete k tomu konkrétní hardwarovou výbavu. Na rozdíl od občas proklamovaného PhysX GPU, které je už definitivně mrtvé. I tento rok budeme mít na trhu další hru, kde je PhysX GPU vyloženě marketingově samoúčelné. Vizuálně a herním přínosem dělá přesně to, co třeba fyzika ve Sleeping Dogs, nebo jednoduché grafické efekty. Aby ale PhysX GPU vůbec mělo smysl, je to zbytečně složitě a náročně počítáno přes grafiku, což je samozřejmě omezeno použitelností jen na některé grafiky. I Sleeping dogs jasně ukazují, že to samé dělat přes PhysX GPU v současné podobě, které je tu s námi bezezměny už řadu let, je neefektivní pitomost a nemá žádný přínos. Ukazuje, že stejné věci lze dělat podstatně jednodušeji se stejným vizuálním efektem a herním přínosem, bez omezování zákazníka a vnucování mu nějakého konkrétního produktu. Co na tom, že se jedná o skripty. Během hraní si nevšímáte, jestli ta a ta dlaždice nebo ten a ten střep se rozpadl v úhlu o 10° jinak, než by simulovaně měl. Takže tvůrci Sleeping dogs mají malé plus za to, že zvládnou pěknou účelnou herní fyziku s minimálními HW nároky.

Už jsem se o tom zmínil, ale ještě jednou. Na PC dostala hra patch/DLC, které obsahuje celou řadu HD textur. V ultra HD není samozřejmě optimalizováno vše, což u některých detailů je vidět, ale většina to vysoké rozlišení má a vypadá prostě dobře. K tomu musíme v případě PC verze přidat detailnější zpracování modelů a moderní technologie nasvícení, stínování a odrazů, které v plných detailech dělají hru opravdu pastvou pro oči, zvlášť na třech monitorech. A jak to běhá?
Hra je opravdu optimalizována na všechny sestavy. Je také moderní, takže v podpoře jsou jen Windows VISTA a 7 a tedy grafiky DX10.1 a DX11. S Windows XP a DX9 grafikou máte smůlu. Nabízí několik možností ovlivnění grafických detailů a tedy i náročnosti hry. Zahraje si tedy téměř každý. Pokud ale chcete hrát v maximálních detailech a užít si opravdu jemného extrémního vyhlazování a realistického vystínování, jsou nároky na výkon dost značné:

Stačí ale slevit na vyhlazování na normal a s hratelností hry nebudete mít žádný problém. Ve hře jsme si nevšimli v aktuálním patchi už žádných zbytečných chyb. Nic, co by nějak ovlivňovalo negativně hratelnost. Po vydání měla hra problémy, ale vydávané záplaty už většinu věcí opravily, takže je to bez problémů.

Testy v Eyefinity/Surround rozlišeních kolega bohužel ještě nestihl dodělat, ale na své sestavě (viz níže), jsem to na Normal nastavení hrál v 5760x1200 na Sapphire HD 7970 GHz 6GB 1100/6000MHz na nějakých 60FPS v průměru, takže bez problémů a opět chválím optimalizaci.
Hra dokáže vytěžit z více jader procesorů, takže ideálem jsou opět alespoň 4 jádra, díky kterým je hra mnohem plynulejší. Nicméně jako taková není na současné procesory nijak zvlášť náročná:

- Doporučené sestavy a testovací sestava
Tvůrci samozřejmě dali k dispozici technické údaje sestav, na kterých by to mělo být spustitelné, tak v druhém případě ideálně hratelné ve slušných detailech. Smůlu mají majitelé zastaralých Windows XP s DX9:
- CPU: Core 2 DUo 2GHz nebo Athlon X2 2,4GHz
- RAM: 2GB
- Grafika: DX10.1 či DX11 Radeon HD 3870 nebo GF 8800GT a vyšší s 512MB paměti
- HDD: 15GB
- OS: Windows Vista / Windows 7
- CPU: Intel nebo AMD se 4 jádry a 3GHz
- RAM: 4GB
- Grafika: DX11 Radeon HD 6950 nebo GF 560 Ti a lepší s 1GB paměti minimálně
- OS: Windows 7 64bit
- Testovací sestava na které bylo hráno:
Dojmy a zkušenosti z hry, všechny obrázky byli získány na této sestavě (ta je odlišná od testovací pro grafiky a CPU):
- Procesor: Intel Core i7-3820 @ 4,6GHz
- RAM: 16GB (4x 4GB) DDR3-1600MHZ CL8
- SSD: Intel SSD 520 240GB
- Grafika: Sapphire Vapor-X HD 7970 GHz 6GB (1100/6000MHz)
- Zvuk: ASUS XONAR DSX 7.1 + 5.1 REPRO REDSTAR RS-502
- Monitory: 3x 27" ACER AL2723W (5760x1200)
Hru jsme zkoušeli i na mobilním PC, a pokud máte cokoliv slušnějšího z posledních 2 let s alespoň mainstreamovou mobilní grafikou DX11 generace grafik, tak si zahrajete také.

Propastný rozdíl je opět mezi zážitkem z hraní na 1 a na 3 monitorech, kdy hra získává tak 3x lepší atmosféru a herní zážitek je mnohem lepší. Navíc s perfektní optimalizací na více monitorech, jak by to mělo dnes standardně vypadat a bohužel u mnoha her stále nevypadá.
|