Strana 2 z 4
Tvůrci skutečně nevymýšleli herně vůbec nic nového. Jedinou věcí, čím se Infinite liší od původního Rapture, je opravdu hlavně to prostředí, které tak poskytuje lehce jiný herní zážitek. Rapture se odehrávalo v uzavřených temných prostorách, zatímco Infinite je v otevřených vzdušných prostorách.
Zbytek je ale v podstatě stejný. Herně jasně ohraničené a "úzké" koridory, které v mnoha částech hry procházíte tam a zase zpět. "Teleportující" se nepřátelé okolo vás, útočící ve "smečkách" nejevící absolutně žádné známky inteligence. Nepřátele můžete likvidovat klasickými zbraněmi nebo speciálními schopnostmi. Oba systémy jsou ale víceméně známé již z prvního BioShocku a zde byly vlastně jen drobně upraveny.
Opět budete potkávat automaty, ve kterých si můžete za sbírané peníze nakupovat věci, vylepšovat zbraně či schopnosti. Máte ale omezený počet jak zbraní, tak schopností, které najednou můžete využívat a samozřejmě i omezený počet nábojů a síly do schopností. To je zásadní věc v určitých částech hry, kde je nedostatek těchto zdrojů zásadní pro hratelnost hry.
Infinite ale proti Rapture přichází do hratelnosti s jedním aspektem. Tím aspektem je postava Elizabeth. Ta vám v boji a při průchodu hrou může pomáhat a to ve smyslu podávání věcí, nebo "zhmotnění a přenášením" překážek, pomocníků atd. O Elizabeth se nemusíte nijak strachovat ani starat, postará se sama o sebe velmi dobře.
Během průchodu hrou máte možnost učinit i pár rozhodnutí, nevšimli jsme si ale nějak zásadního vlivu na samotný příběh a jeho vyvrcholení. Co se kolem vás ale mění je svět, což je ovšem součástí samotného příběhu hry.
|