Strana 3 z 4
- Technické zpracování a Benchmark
Hra běží na stejném engine, jako třetí díl - DUNIA ve verzi 2. Vylepšení je jen pár nutno dodat, že až na trochu občas patrné nízké rozlišení textur, je jako celek hra jednou z nejlépe vypadajících v současnosti. Úžasné živoucí prostředí, skvěle zpracované modely lidí i zvířat, úžasné lokace, efekty změny denní doby, odrazy ve vodní hladině atd. A také flóra listy stromy atd. prostě paráda. Bohužel jediným fyzikálním modelem je malá možnost zničit některé vybuchující věci a následný požár. To je bohužel z fyziky v této hře vše. Nemůžete přestřelit strom, ničit budovy a na lidech a zvířatech nezanechává střelba žádné stopy. Takže když někoho střelíte raketometem, tak jen odletí jak hadrová figurka - na tomhle by si zasloužilo trochu zapracovat.
PC verze je na tom samozřejmě o poznání lépe než konzolová. I konzolová sice běhá v 1080p a 30FPS, ale PC verze běhá s více FPS i ve vyšším rozlišení, přičemž teprve na Eyefinity si užijete hru pořádně. PC verze má výhody v mnohem lepších efektech, texturách, modelech, dohledu atd. A přesto že hra vypadá opravdu luxusně, není zase tak moc náročná. I obstarožní několik let starý PC bude na hru stačit s velkou rezervou i na vyšší detaily. Jediné co 100% musíte mít je 64-bit OS Windows 7 SP1 a DX11 grafiku. Jak je dnes také již zvykem, hra potřebuje hodně místa na disku - přes 30GB.
- Procesor: Core i5-750 nebo Phenom II X4 955
- RAM: 4GB
- Grafika: (DX11 a 1GB) GTX 460 nebo Radeon HD 5850
- OS: Windows 7 SP1 DX11 (64-bit)
- Procesor: Core i5-2400 nebo AMD FX-8000
- RAM: 8GB
- Grafika: (DX11 a 2GB) GTX 680 nebo R9 280X
Na maximální detaily, obzvlášť pokud chcete hrát ve 4K nebo Eyefinity rozlišeních, potřebujete samozřejmě to nejlepší, co dnes je, ale i tak musím říci, že s jediným R9 290X OC jsem si v 5760x1200 zahrál hru bez problémů na plné detaily! Takže optimalizaci i vzhledem ke slušné grafice považuji za velmi dobrou.
- Testovací sestava recenzenta:
- Procesor: Intel Core i7-3820K (OC 4GHz)
- RAM: 16GB
- Grafika: Sapphire Vapor-X Radeon R9 290X 4GB (OC 1200/6400MHz)
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
- SSD: Intel SSD 520 series 240GB
- Monitory: 3x ACER AL2723W (Eyefinity rozlišení 5760x1200)
Kolega pak pro vás tradičně na naší testovací sestavě projel hru na několika grafikách, a jak můžete vidět, opravdu není tak moc náročná. A s posledními update ovladačů jede opravdu výborně (hlavně AMD výrazně posílilo s Omega catalyst) - je zajímavé, že ačkoliv hra byla optimalizována ve spolupráci s NV a obsahuje některé NV technologie (pro účely testů vypínáme, navíc i na NV výkon ubírají, nepřidávají), hra jede lépe na Radeon grafikách. Zejména v souboji starší generace je rozdíl obrovský a to jsme testovali s poslední verzí ovladačů obou společností. Ale na vrcholu, kdy o polovinu dražší GTX 980 má "jen" stejný výkon, jako Radeon R9 290X:
Hra dobře využívá i vícejádrových CPU, takže 4+jádrové procesory opravdu mají smysl. Nároky na velikost na SSD/HDD jsou úměrné době. Pokud jde o zpracování zvuků, perfektní. Hudba, namluvení, zbraně, příroda, prostě vtáhne do hry. Snad jen trochu víc mohlo být různých hlášek v rádiu, je to tam pořád dokola skoro to samé.
Co se nám na zpracování nelíbilo? Už jsme to nakousli. Zpracování AI je přinejmenším špatné - AI vlastně ve hře není. Hra podvádí. Pokud se prozradíte, ačkoliv vás AI nemohlo vidět, okamžitě všechna palba a pozornost je zaměřena správným směrem, tedy na vás. A v případě, že vás nenajdou, tak i když se kolem nich válí mrtvoly, přeživší nepřátelé dělají, jako by se nic nedělo - trochu to celé degraduje hru. Sniperská puška s tlumičem je jediná zbraň, kterou k osvobození celé mapy potřebujete.
Co se nám dalšího nelíbilo je vlastně absence fyzikálního modelu. Sorry, ale zničitelné prostředí by v podobné akční hře mělo být prostě běžnou věcí. Možná nás zkazil Battlefield 4, každopádně proč je FC4 docela HW nenáročný, za to může do značné části fakt, že v něm prostě chybí AI i fyzika.
Nicméně celkově to zdaleka není největším problémem hry. Technicky je hra zpracovaná dobře, naštěstí se neopakuje scénář UBISOFTích her poslední doby, hra není zabugovaná, i když jsou z ní zase viditelně vytrhány částí na prodej dodatečných DLC, celkově ale funguje OK.
|