Strana 4 z 4
První Metro 2033 bylo opravdu vynikající a ukázalo nám, že FPS hry mohou vypadat i trochu jinak a zvládne je i menší studio v lepší vizuální kvalitě, než západní studia s 10x většími rozpočty. Úspěch Metro 2033 byl jasným impulsem k pracím na pokračování. Vývojáři tak mohli naplno předvést a realizovat, co se do Metro 2033 nedostalo. Výsledek je ale rozhodně objektivně minimálně mírným zklamáním.
Je otázkou, jak se na výsledku projevily problémy původního vydavatele THQ, které zkrachovalo. Nicméně hra už byla v podstatě hotová a odklad vydání byl způsoben právě přechodem pod křídla nového majitele, vydavatelství Koch Media. Tak jako tak Metro: Last Light dorazilo s trestuhodně nevyužitým potenciálem, s minimálními změnami a zlepšeními proti prvnímu dílu a co hůře, s poněkud kulhajícím příběhem, kdy ve hře je hromada hluchých pasážích, směřující k očekávanému, ovšem notně odbytému finále.
Hře bychom odpustili absentující optimalizace vlastního chodu hry na plné detaily, protože ty podmínky, ve kterých vznikala, opravdu nejsou standardní a vizuál hry je prostě hodně dobrý i přes hromadu chybek. Mále ale problém s těmi, nezdráháme se říci záměrnými optimalizacemi proti PC s grafikami AMD Radeon. Je zajímavé, že jen pár dní po vydání přijde patch, který věci výrazně mění pro Radeon grafiky. To se vážně nedalo začlenit do finální verze hry?
"Zázračný patch + až 50% výkonu", který vyšel chvíli po vydání hry, tak sice hodně zachránil, ale stejně se takový extrémní případ "optimalizací" dnes jen tak nevidí. Rozhodně tomu tleskat nehodláme. Hodně nás také šokovala věc s extra placenou 5 dolarovou nejvyšší obtížností, což je další věc směřující proti platícím hráčům, kteří nákupem hry nedostávají dnes celý produkt jako kdysi, ale za plnou cenu dostávají jen část produktu.
Metro Last Light není špatnou hrou, problém je, že není tak dobrý jako Metro 2033. Už není originální, není ani tak strašidelný a místo zlepšení a využití potenciálu udělali autoři skoro pravý opak. Do hry namontovali ve větší míře řadu těch "moderních" prvků z her typu "Call of Duty", takže konečný výsledek je přinejmenším rozpačitý. Hodnocení by bývalo ještě horší, ale zohledňujeme těžké podmínky Ukrajinských vývojářů. Přesto musíme být objektivní a i když přivřeme obě oči, pořád je Metro Last Light mnohem horší, než mohlo a mělo být. Hluché až zbytečné pasáže a useknutý rychle ukončený konec hry nezahraňují hru ani po stránce příběhu, který jediný trochu nutí jít dál. Hra je jinak dost nudná, nehraje se jedním dechem, není ani obtížná, protože nepřátelé jsou buď nabíhači bez špetky inteligence, nebo totálně slepí, a i tak je její herní délka jen kolem 7-8 hodin.
Metro: Last Light rozhodně mělo mnohem mnohem navíc i v těch podmínkách, ve kterých vznikalo. Tvůrci nemuseli vymýšlet nic nového, dělat nový engine ani nic podobného, a prostě měli jen vylepšit všechno, co bylo v prvním díle. Udělali skoro opak. Pár povedených lokací skoro úrovně STALKERu a zábavných herních okamžiků, nezachrání celou hru plnou hodně špatných prázdných, skyriptovaných a nudných lokací s chybami v gamedesignu a nezáživným gameplayem, navíc to všechno s totálně odbytým a useknutým závěrem. Takhle zahodit potenciál, kdy od vývojářů nikdo nečekal nic než jen herně vylepšenou jedničku s pokračováním příběhu, je převeliká škoda. Hrát se dá, ale nadšení je prostě o poznání menší než při hraní původního Metro 2033, jež zůstává kvalitativně nepřekonáno.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|