Strana 3 z 4
- Technické zpracování a nároky na HW
Sniper Elite 3 je součástí AMD GAMING EVOLVED programu a díky tomu má opravdu vynikající optimalizaci. Nechybí moderní AA technologie, nasvícení a tak dále. Hra obsahuje i několik druhů AA vyhlazování, kde SSAA je opravdu extrémně kvalitní, ale i náročné. Ačkoliv engine není nejmodernější, rozhodně vypadá a běhá skvěle. Samozřejmě hra má skvělou optimalizaci pro Eyefinity systém tří monitorů a v tomto nastavení je atmosféra ještě mnohem lepší.
Na nejnižší detaily si zahrajete i s PC velmi prehistorickým. Hra v základu podporuje minimálně DX10 a musíte mít tedy Windows Visa SP2. Zahrajete si tak na hodně obstarožním HW:
- OS: Windows Vista (Service Pack 2) a novější
- CPU: Intel Pentium D 3GHz / AMD Athlon 64 X2 4200
- RAM: 2 GB RAM
- HD: 18 GB
- GPU: GF 8800 series/ Radeon HD 3870
- DX: 10.0 (DX 11 doporučeno)
Pro bezproblémové hraní ve vyšších detailech je samozřejmě doporučeno silnějšího HW, což asi nebude pro většinu žádný problém. Osobně jsem hru hrál na své sestavě.
Dojmy z hraní a kvality hry získány na sestavě:
- CPU: Intel Core i7-3820K OC 4,5GHz
- RAM: 4x 4GB DDR3 2133MHz
- GPU: Sapphire VAPOR-X R9 290X OC 3GB (OC 1150/6000MHz)
- SSD: Intel SSD 520 240GB series
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
- LCD: Eyefinity 5760x1200 (3x ACER AL2723W S-PVA 1920x1200)
Samozřejmě jsme pro vás ale i hru otestovali na naší testovací sestavě, alespoň pokud jde o nároky na moderní grafické karty, pokud chcete plné detaily včetně ultra kvalitního ale náročného SSAA.
Jak vidíte, náročnost není až tak přehnaná a hra dokáže opravdu dobře vypadat. S jednou slušnou grafikou si zahrajete i v Eyefinity, takže pro moji přetaktovanou R9 290X nebylo ani 5760x1200 rozlišení žádný problém ve vysoké kvalitě. Hra je opravdu skvěle optimalizovaná, s SSAA opravdu je náročná na grafiku, ale jakmile jej snížíte, FPS povyskočí 2-3x nahoru.
Nicméně řekněme si na rovinu, technologicky není hra úplně TOP. Tvůrci sice pracují na implementaci API MANTLE, ovšem herní engine rozhodně není nejmodernější, ale i tak obsahuje spoustu zajímavých moderních technologií a grafických efektů, které se to snaží maskovat. Osobně si myslím, že je trochu až moc malovaný. Výrazně vylepšit by potřebovala fyzikální stránka hry. Pravda, balistika a kill kamery a účinek střel na tělo jsou pravděpodobně to nejlepší, co jakákoliv akční hra dnes dokáže nabídnout, nicméně není to tak dokonalé, jak by to mohlo být a hlavně v nedokonalostech fyziky okolo (destrukce prostředí není, či je velmi omezená) působí některé věci docela špatným dojmem.
Zvuky jsou ale na vysoké úrovni, a také musí být, protože jedním z prvků jak skrýt výstřel jsou různé nepravidelné zvuky, například letadel atd., které musíte vnímat a načasovat podle nich svůj výstřel. Co je zajímavý, že vás hrdina není bezejmenný a nemluvný, nahrávací obrazovky misí jsou v podstatě jeho čteným deníkem. Dobře je na tom i ovládání hry, samozřejmě klávesnice a myš jsou jasný základ. Pravdou ale také je, že při hraní si všimnete některých technických bugů.
Samostatnou kapitolou je AI. Bohužel tato složka hry, která je hodně podstatná a je trochu rozporuplná. AI funguje dosti zvláštně, ačkoliv na poměry mnoha jiných her je tady AI opravdu skvělá. Jsou však situace, kdy vás nepřítel nelogicky nevidí nebo zmateně pobíhá a pak jsou situace, kdy o vás neustále nelogicky ví. Systém pozornosti nepřátel je sice pro hratelnost zajímavý, ale samozřejmě nedává moc smysl. Je opravdu hloupé, když odpravíte všechny "kamarády" kolem a zbytek vás samozřejmě hledá, ale po pár minutách to vzdá, jako by se nic nedělo a pokračuje v běžných činnostech. Prostě je to trochu hloupé.
Jako celkem ale hra funguje a to dobře a hlavně baví s originální hratelností a tématikou, na jakou jsme od Sniper Elite zvyklí ....
|