Strana 2 z 4
Přiznám se že nejsem úplně příznivec ADVENTUR. I když i těch už jsem pěkných pár hrál, takové POLDA série si pamatuji do dnes. Murdered: Soul Suspect je přeci jen trochu méně ADVENTURA. Je to taková příběhová chodička a občas "mlátička".

Problém je v tom, že na rozdíl od běžných ADVENTUR, v této hře žádné velké logické hádanky nehledejte. Nevím, pro koho autoři tuto hru přesně mysleli, ale ačkoliv hra obsahuje řadu vyšetřovacích scén, kde musíte pátrat po tom, co se stalo a dávat vodítka dohromady, je to triviálně jednoduché. Většina věcí je totiž zvýrazněna v prostoru, takže na vás vyloženě bliká "prozkoumej mě". A těch vodítek je většinou jen pár. Samotné složení hádanky je vlastně nejtěžší věcí, občas hra prostě vyžaduje své řešení v daném pořadí otázek-odpovědí, ačkoliv už víte co se stalo.

Českým hráčům může dělat problém také jazyková bariéra, protože hra nemá českou lokalizaci a to ani titulky. Vzhledem k tomu, že porozumění textu je dosti zásadní, může to v českých-slovenských zemích poměrně dost lidí odrazit od hraní.

Hra je zajímavá v tom, v jaké pozici ji budete prožívat. V roli ducha, který řeší vlastní smrt, to je opravdu docela originální. A odpovídá tomu i prostředí. Můžete procházet různými překážkami a narážet na věci, které živí nevidí. Stejně tak narážíte na další duchy a tím se dostáváte k mnoha zajímavým vedlejším příběhům a záhadám, které můžete pomoci řešit. Bohužel potenciál, který vás jistě napadá, je v této hře doslova bez milosti zabit a popraven. Čím?

Prostředím a jeho zpracováním. Že bude prostředí ponuré, to bychom brali a pochopili. Ale asi čekáte, že jako duch si budete moci užívat volnosti, procházení překážkami a možnosti ovlivňovat živé lidi či objekty. Bohužel, hru naprosto kazí technický základ, kterým je notně zastaralý Unreal 3 engine. Ano, stejný engine, který už zkazil letošního THIEFa. Murdered: Soul Suspect má úplně stejný problém jako THIEF a to v ještě horším podání. Na dnešní dobu extrémně malé herní levely, které jsou navíc extrémně omezené co do možností, které máte. Takže žádná volnost v žádném ohledu. Stejně tak vaše duchařské možnosti ovlivnění prostředí a lidí se výrazně smrskávají na to jistit co si dotyčný myslí, či manipulovat se základními předměty (zbytečně) a zkoumat příběhové předměty, které jsou ale jasně označeny.

Vrcholem interakce je tak možnost rozhovorů s některými postavami, hlavně ostatnímu duchy, které se zdají být i lehce větvené. Ale obsahově jsou hodně omezené. Aby to ale nebylo jen o tom pobíhání v omezeném prostředí a hraní si na ducha, autoři dali do hry i akční prvek v podobě démonů. S nimi můžete celkem snadno bojovat, ale hodně atmosférické je se před nimi ukrývat a to v různých podobách. Rozhodnutí zda boj nebo plížení je na vás, každopádně systém je to hodně nezajímavý a zatímco na konzoli vlivem nedokonalého ovládání přes gamepad může být trochu výzvou, na přesném ovládání myš+klávesnice, je extrémně jednoduché.

No a to je vlastně vše. Slušně napsaný hlavní příběh a velmi zajímavé vedlejší mise u hry dokáží pěkných pár hodin udržet. Bohužel při nich sice narazíte a budete občas obdivovat originální náplň a zpracování hry, mnohem častěji ale bude žehrat na malé levely, omezený pohyb a promarněný potenciál, který tahle hra pálí opravdu ve velkém.
A jak je na tom technické zpracování?
|