Strana 3 z 4
- Technické zpracování, Benchmark a nároky na PC
Ačkoliv je to neuvěřitelné, velké herní studio si dovolilo vydat velkou hru v roce 2014 na enginu Unreal3. Prehistorický herní základ a je to zoufale vidět. Už jsme se s tím letos setkali u THIEF, ale ten alespoň vypadat asi nejlépe, jak hra na Unreal3 může vypadat. Přesto i ten trpěl stejným problémem v podobě zastaralosti, malých map s častým nahráváním a značně omezených herních možnostech.

Murdered: Soul Suspect však vůbec nevypadá dobře a mnohé starší hry na Unreal3 engine vypadají mnohem lépe. Autoři možná doufali, že všudypřítomná temnota nedokonalosti zakryje, ale nepovedlo se. Hra vypadá neuvěřitelně hnusně a to říkám upřímně. Vydat tohle v roce 2014 jako velkou hru, to chce hodně drzosti.

Do hry se AMD snažilo dostat alespoň AA vyhlazování a pár dalších technologií, ale to prostě nemůže vyvážit extrémně jednoduché a nedetailní modely všeho, nezajímavé prostředí, zastaralé zpracování postav, nízké rozlišení textur, mizerné nasvícení a tak dále a tak dále. Nezlobte se na nás, ale některé hry na mobilní telefony vypadají lépe.

Zvuky a hudba sice celkem slušně dokreslují atmosféru, ale prostě ta úroveň zpracování grafiky a technologická vyspělost hry vše zabíjejí. Hra je sice solidně optimalizovaná, zvládá i Eyefinity, které trochu zážitek vylepší, ale stejně. No alespoň hra není nijak náročná:

Jak vidíte v maximální kvalitě včetně náročného AA jede velmi slušně ve FullHD v podstatě na všem. A problém není ani ve vysokých rozlišeních, které obvykle předpokládají silnou grafiku. Problém je, že tato extrémně zastaralá hra vlastně nevyužívá ani náhodou možností současného HW a na to jak hrozně špatně vypadá by měla běhat i mnohem lépe.
Asi nepřekvapí, že nároky na PC jsou velmi velmi velmi nízké. Jediným omezením je, že ačkoliv hra vyloženě nepotřebuje DX11, potřebuje minimálně Windows VISTA. S XP si tedy nezahrajete.
- CPU: Intel Core 2 Duo E6750 nebo AMD Athlon 64 X2 5200+
- RAM: 2 GB
- OS: Windows Vista (64-bit)
- GPU: AMD Radeon HD 3870 nebo 8800 GT (512 MB)
- HDD: 12 GB
Na dnešní poměry opravdu hodně prehistorický HW. Procesory i grafiky z roku 2007, tedy 7 let staré PC. To odpovídá tomu, že hra vyšla i na staré XBOX360 a PS3. Inu další důkaz, jak konzole zastavily herní a technologický vývoj.
- CPU: Intel Core i7-920 nebo AMD FX-4100
- RAM: 4 GB
- OS: Windows 7 (64-bit)
- GPU: AMD Radeon R9 270 (HD7850) nebo GTX 660 (1 GB)
- HDD: 12 GB
Abyste si užili hru se všemi technologiemi, potřebujete něco modernějšího, ale ani to není žádný výkřik posledních HW technologií.
- Testovací sestava recenzenta:
- CPU: Intel Core i7-3820 (OC na 4,5GHz)
- RAM: 4x 4GB (16GB)
- OS: Windows 7 (64-bit)
- GPU: Sapphire AMD Radeon R9 290X VAPOR-X (OC 1100/6000MHz)
- SSD: Intel SSD 520 series 240GB
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
- LCD: 3x ACER AL2723W S-PVA (Eyefinity 5760x1200)
Pokud jde tedy o technické provedení hry, opět se ukázalo, jak dokáže zastaralý technologický základ zničit nejen zážitek z hraní, ale hlavně zničit herní možnosti a potenciál, který hra má.

Znovu tedy prosíme vývojáře, aby nechali zastaralý UNREAL 3 engine na pokoji a nekazili si s ním hry. Je rok 2014 ne rok 2006.
|