Hra opět používá herní engine studia DICE, tedy FrostBite, který je hlavním enginem používaným u EA her. A proč ne, vypadá totiž fantasticky a je slušně optimalizovaný. Bohužel Battlefield V je další hra, která se herně příliš nepovedla. Seznam her, kde EA využila tento parádní engine a které se po herní stránce vůbec nepovedly, povážlivě roste … ukazuje to tedy, že problém není v herním engine, ale přístupu EA k vývoji her.
Battlefield V tedy používá opět lehce vylepšený FrostBite, tentokrát obohacený o prvky Raytracingu pro RTX grafické karty. Na jednu stranu je to dobrá hra pro tuto technologii, kdy je dostatečně optimalizovaná na to, aby alespoň teoreticky bylo možné ty ultra náročné RTX zapnout, na stranu druhou už v základu dělá ty „grafické“ podvody jako odrazy klasickými metodami tak dobře, že jsou sice „nerealistické“ ale jsou tam a oklamou oko hráče natolik, že pokud nevíte, na co se dívat, tak rozdíl mezi RTX ON a RTX OFF prostě nepoznáte. Zato poznáte, když vám FPS spadnou na třetinu nebo na polovinu:
Testováno s nejnovější aktualizací hry/ovladači (zejména kvůli přínosu pro RTX)
Každopádně celkově není moc co dodat. Grafika je krásná, ovšem opět to samé měl už Battlefield 1, Star Wars BF2 atd. EA má v ruce opravdu parádní engine pro své hry, ovšem naprosto selhává v tom jej pořádně využít z hlediska hratelnosti. Je to smutné, protože hra technologicky využívá DirectX12 u grafik i procesorů. Hra využívá až 16ti vláken, ale jen 8 pořádně:
Optimalizace je vážně vynikající vzhledem ke špičkové grafice a tahle hra může být příkladem, jak by to trochu dnes mělo vypadat. Užijí si nejen majitelé high endu, ale také majitelé skromnějších sestav.
Zvukově je na tom hra také výborně, ale opět to samé platí o předchůdci. Výtku mám jen ke stále se opakujícím skřekům nepřátel, což začne být trochu otravné. Ovládání hry je bohužel jen průměrné, zejména všechna herní menu vypadají něco jako z tabletu pro ovládání dotykem a chybí tomu prostě ergonomie. Vypadá to, jako že to do hry vůbec nepatří.