Strana 3 z 3
Battlefield V vypadal na papíře jako super hra. Skvělý herní engine s parádní grafikou a slušnou optimalizací, žádané téma druhé světové války, úspěšný předchůdce a k tomu vlastně i Battlefield jako série ve 2svv začínala. Prostě co by se mohlo pokazit?
Pokazilo se toho ale hodně, vlastně všechno. Herní průmysl je dnes zcela odtržený od hráčů/zákazníků. EA a další dnes nemají za cíl dělat kvalitní hry, ale hry, co jim maximalizují zisky. A nutí vývojáře je podle toho od počátku udělat. Když začínáte dělat hru a máte od vydavatele jen seznam požadavků, jak udělat hru více výdělečnou, je to problém.
Battlefield V je další ze série nejen EA her, která je dělaná hlavně s důrazem na „hra jako služba“ a mikrotransakce. Tedy postupné dodávání obsahu za extra peníze. Obsahu, který kdysi byl součástí vydaných her od začátku. Změnilo se jen to, že hra vychází hodně chudá, ovšem stále za plnou cenu, a část obsahu bude doplněna „zdarma“ později, část si budete muset přikoupit extra. Všechno tohle zabírá vývojářům extra čas a ten navíc vydavatel nedává, protože nová hra musí vyjít co 2 roky a postupně se interval zkracuje. Ve výsledku tak není čas na vývoj hry samotné, proto se kopírují staré věci, většina času vývojářů je využita na agresivní způsoby a prvky nucení hráčů aby kupovali lootboxy a herní balíčky. A tak věci vypadají, jak vypadají.
Battlefield V je tak jen dalším smutným příkladem současného stavu AAA her, které jsou všechny výše uvedeným způsobem dělané. Seznam zklamání z poslední doby tak jen rozšiřuje. EA úspěšně podělala svým přístupem a důrazem na monetizaci další titul. Po zpackaném Mass Effect, Star Wars Battlefront, Need for speed atd. je tu prostě další fail. Všechny tyhle hry měly stejný herní engine. Skvělý FrostBite s velkým potenciálem, kdy je tak i nový Battlefield V alespoň v něčem dobrý, zatímco řada jiných AAA her selže jak na herním, tak technickém poli, Battlefield V alespoň pěkně vypadá, slušně funguje a dobře se na něj kouká. Ovšem nic z toho není nové, grafika a herní engine je také recyklovaný a chyb a nedostatků má také dost. Proč? Protože navrch toho, že hry dnes vychází ochuzené o obsah, vychází ještě neotestované a nedodělané, takže hráči dělají betatestery pro vývojáře, a ještě za to mají tvůrcům platit. Vše zkrátka pro maximalizaci zisku vydavatele.
Battlefield V je jen další ukázkou spáleného potenciálu. Všechno je odfláknuté, zkopírované nebo prostě chybí. A je smutné, že hru v tomhle stavu v této podobě vůbec někdo koupí a hraje. Jak může Call of Duty 1 nebo původní Medal of Honor být stále zajímavější druho-válečnou hrou z hlediska kampaně než BFV se vším tím potenciálem a možnostmi? Jak můžou být starší Battlefield hry stále mnohem lepší, zábavnější, přehlednější z hlediska multiplayeru? Řeknu vám proč, protože EA řídí vývoj svých her tak, jak řídí. Tedy kašle na vývoj hry jako takové, jediné, co ji zajímá, aby hra fungovala jako služba, maximálně placená. Hra přeci nemusí vycházet plně funkční, či se vším obsahem. Hráči to dnes překousnou a koupí tak jako tak.
A to je problém. Najde se spousta lidí, co tenhle herní nedodělek koupí. Předprodeje her a mikrotransakce/loot boxy měly dávno být postaveny mimo zákon (a v některých zemích už to tak je), protože to by vytvořilo tlak na vydavatele dělat hry pořádně, vyladěné a se vším obsahem. Tedy ukaž kvalitní produkt a pak dostaneš zaplaceno. Tak by to mělo být a není a nezmění se to, dokud to miliony hráčů tolerují. EA při vydání Battlefield V zpackala, co se dalo. Prezentace hry s nerealistickými prvky byl jeden problém, stálé nepochopení toho, že není problém s přítomností žen v druho-válečné hře, ale s tím, jak je zde vykreslují a s jakými prvky. Kopírování většiny věcí, které měl předchůdce, odfláknutá kampaň, nudný stále stejný multiplayer, který díky některým úpravám působí prostě hůře než u předchůdce. EA prostě neměla nikdy za cíl udělat pořádnou hru, pořádné využití tématu 2svv, udělat pořádnou kampaň a nějak vylepšit multiplayer. Nedala na to čas, peníze ani prostor vývojářům z DICE, pokud tam vůbec nějaký vývojář ještě zůstal.
Výsledkem je tak další pěkně vypadající hra od EA, co je nudná a prakticky bez obsahu. EA tedy úspěšně poté, co zlikvidovala naprosto stejným stylem série Mass Effect, Need for Speed, Dragon Age a Star Wars Battlefront, úspěšně likviduje Battlefield sérii. Všechny tyhle hry jsou vyráběné jak přes kopírák, stejná šablona, stejný styl = stejný problém a výsledek. Hamižnost EA, nezájem o vývoj kvalitních her, starost jen o to, jak donutit hráče utratit co nejvíce a nabídnout jim za to co nejméně s nejmenším úsilím a investicemi. To je Battlefield V …
Hodnocení: 50%
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:
Podklady pro recenzi získány a hra hrána na sestavě:
- AMD Ryzen ThreadRipper 2950X (16 jader/32 vláken)
- Gigabyte X399 AORUS GAMING 7
- 32GB G.Skill FlareX AMD (4x 8GB) DDR4 3200MHz CL14
- ASUS ROG STRIX Radeon RX VEGA 64 8GB OC
- Western Digital Black Nvme SSD M.2 1TB
- ASUS Essence STX II 7.1
- Windows 10 Professional 64bit
- 32“ BENQ BL 3200 IPS 4K
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|