Strana 3 z 3
- Závěr a hodnocení, aneb multiplayer v pozadí …
Ještě jsme se nedostali k jednomu aspektu hry, a to je Multiplayer, na který se CoD série hlavně v posledních letech vlastně primárně zaměřuje. U tohoto dílu došlo k návratu ke klasice a tvůrci udělali spoustu nových pěkných map a herních režimů.
Hra nabízí několik módu, včetně nových 2 vs 2 (gunfight) nebo obří střet s desítkami hráčů na každé straně (Ground War), což dost konkuruje Battlefieldu. Dokonce jsou zde i vozidla. Pro teamově hrající je zde režim Operací, nabízející těžké mise o několika fázích vyžadující velkou spolupráci. Bohužel AI v tomto režimu je tak absurdně těžká že vyloženě podvádí. Samozřejmě nechybí klasické režimy atd.
Bohužel MP má hned několik zásadních nedostatků. Ten největší je fakt, že celé hraní je o tom, kdo dá první a častou jedinou ránu, která stačí k tomu, aby vás hodně rozhodila nebo většinou úplně zabila. A když vás náhodou ta první rána nedostane, tak druhá v 99% ano. Většina zbraní je tak účinná, že prostě není žádný čas na reakci, žádné přestřelky apod. Autentické? Ano. Herně zajímavé? Moc dlouho ne. Problém je, že tenhle systém extrémně zvýhodňuje dva aspekty. Kempování, kdy prostě sedíte a hlídáte jednou malou část mapy a pak čistě technický aspekt, pokud máte horší internetové připojení s vyšší odezvou, řekl bych tak přes 20-25ms, tak ať uděláte cokoliv, prohrajete. Vaše odezva vám nedává potřebný čas na reakci.
Většina map je navržena pro kempování, jakýkoliv pokus o pohyb po ní vede k tomu, že na vás pálí hned několik kemperů. Prostě není šance. Celý systém doplňuje pak neuvěřitelně hloupý systém znovuoživení, kdy se objevíte prakticky jen pár sekund od nějakého nepřítele apod. Rychle se tedy celá hra omrzí, většina hraní téhle hry v MP zkrátka není o skillu a schopnostech hráče, ale o správné pozici ke kempování a lepším internetovém připojení. Pokud máte obojí, jste v téhle hře king, jedno jak mizerný nebo průměrný hráč ve skutečnosti jste.
Jediným trochu zajímavým režimem multiplayer je tak hra 2 na 2 na malých mapách se stejnou výbavou. I zde však naprosto zásadní roli hraje ta odezva a kvalita internetového připojení, případně kolik FPS a Hz tlačíte. Vzhledem k účinnosti mnoha zbraní, kdy 1 – 2 zásahy jsou vše, co potřebujete, zkrátka rozhodují technické aspekty toho, na čem a přes co hrajete, ne to jak vy jako hráč hrajete. Nemyslím si, že bez zásadního přepracování celé hry, značného oslabení zbraní (a tedy ztrátu autentičnosti) se tohle dá vůbec vyřešit. Myslím si, že tahle hra hodně brzy padne ze slávy a ztratí ze zajímavosti pro hraní v MP. Jediné, co trochu zlepšuje zážitek je fakt, že všechno se dá získat hraním (i když systém je záměrně udělán tak, aby odemčení všeho dlouho trvalo). Ve hře tedy nejsou lootboxy a mikrotransakce. A vydavatel slibuje, že ani nebudou. Jenže to sliboval i v minulosti a pak je tam dal, takže kdo mu věří …
Nejhorším a nejnudnějším aspektem nového CoD je mupltiplayer. Ten se vůbec nepovedl, prakticky vůbec nezáleží na vašich schopnostech, ale určitých technických aspektech a stylu hraní. Tahle hra je rájem pro kempování a pro ty s rychlým internetem s nízkou odezvou. Nikomu jinému nedává šanci. Jediným použitelným MP módem je v tuto chvíli podle mě 2 na 2, který hodně vyrovnává podmínky, kde mizerný kempovací design map nehraje moc roli, ale stále je zde prostě jasná výhoda v technické výbavě to na čem hrajete, ne skillu hráče. Obecně je tohle z hlediska kvalit multiplayeru jedna z nejhorších klasických CoD her. I jeden z přechozích díů z 2.světové byl lepší, a to také nebyla žádná hitparáda. Nemluvě o původním Modern Warfware. Pokud chcete moderní válečnou multiplayerovou hru, jsou Battlefield 1 i 5 mnohem lepší. Ve všem.
Je to škoda, protože hra obsahuje řadu technicky velmi dobře zvládnutých věcí. Nové způsoby, jak používat zbraně, jejich opírání, nové animace, vůbec celá fyzika zbraní a střelby, pohybu po mapě a grafická detailnost map i fantastická optimalizace, to vše se tvůrcům povedlo a je skvělým základem pro dobrou hru. Nejvíce z toho tak těží kampaň pro jednoho hráče, o čemž by ale CoD mělo být především. A v minulosti bylo. Největší výtku k ní mám hlavně po stránce její délky, kdy 5-6 hodin herní doby není zrovna mnoho. Na druhou stranu, je to drsné, šokující a více už by bylo asi až přehnané.
Call of Duty: Modern Warfare (2019) je po delší době opravdu povedené CoD tam, kde na tom záleží. Tedy grafika hry a atmosférické pojetí a zpracování války, ve velmi dobré příběhové kampani. Jsem hodně zklamaný z toho, jak mizerný byl návrat do druhé světové, z čehož se dalo vyždímat mnohem více. Ale tady je vidět vliv nového herního engine a lepšího méně líného scénáře a celkového podání kampaně. Bohužel multiplayerová část hry je až na jeden mód velmi nepovedená, i když má pěkný vizuál, prostě to herně nefunguje. Problém je už v základu. Myšlenka dobrá, ale v tuto chvíli hra naprosto jednoznačně dává obrovskou a nepřekonatelnou výhodu všem s lepším internetem a kemperům. Všichni ostatní slouží jen jako terče a není to férové ani zábavné hraní. Rychle se to tak omrzí. Zkrátka pro multiplayerové akční hraní jsou zde jiné hry a mnohem lepší. Hlavně proto, že se třeba soustředí jen na ten jeden režim a jeden styl. Call of Duty: Modern Warfare (2019) je pro multiplayerové hraní ztráta času, všechny režimy se dají najít v různých jiných hrách, jen jsou prostě lepší.
Solidní příběhová kampaň a technické zpracování, které ale občas kazí bugy, tak stěží vytahují tuhle další CoD hru z průměru, zejména když stojí nemalé peníze (1600 korun). 5-6 hodin slušné zábavy v kampani, pár zajímavých střetnutí v režimu 2 vs 2, což se ale rychle ohraje, a mohu tuhle hru smazat, protože nic zajímavého dál nenabízí.
Hodnocení: 65%
Autor recenze hru hrál na PC sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN ThreadRipper 2950X (16jader/32vláken)
- Základní deska: Gigabyte AORUS X399 EXTREME
- Paměť: Kingston HyperX Predator 32GB (4x 8GB) 3200MHz
- SSD: WD NVMe BLACK 1TB
- Grafická karta: AMD Radeon RX 5700 XT 8GB
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
- LCD: BenQ BL3200PT 3840x2160 IPS
- OS: Windows 10 Pro
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|