Strana 2 z 4
- Technologické zpracování a test výkonu CPU a GPU
Pokud očekáváte, že Fallout 76 je prostě Fallout 4 na větší mapě s multiplayerem/kooperací, tak budete zklamáni. Není to Fallout 4. Řada věcí je jinak a není k lepšímu. Současně jste výrazně omezeni a svázáni jak pravidly, tak zejména tím, že hra běží na vzdálených serverech a je značně technicky omezená, než když by běžela čistě na vašem PC. Právě technické provedení je jedním z klíčových problémů.
- Technické provedení a benchmark
Ačkoliv Bethesda vydělala miliardy dolarů na TES SKYRIM a OBLIVION a na FALLOUT sérii, stále nebyla ochotna a schopna výrazně investovat do nového herního engine. Creation Engine vycházející z původního Gamebryo už z roku 2006, je bohužel silně zastaralý zejména po stránce použitého API a optimalizací. V průběhu let byl sice herní engine zásadně vylepšen v řadě komponent, ale už u FALLOUT 4 z roku 2015, který běžel na upravené a vylepšené verzi, byl právem kritizován za technologickou zaostalost, mizernou optimalizaci a vysoké HW nároky, kdy hra ale nedokázala využívat technologií a výkonu moderních CPU a GPU. Nový FALLOUT 76 však většinu toho enginu opět používá, a tentokrát ještě na větší mapě, navíc online a pro více hráčů najednou, a tak celá řada problémů nejen zůstala, ale ještě se zvětšila.
V první řadě, hra využívá jen zastaralé a neefektivní API DirectX11, přitom na trhu už máme delší dobu DirectX12 grafiky, aktuální generace obou výrobců (VEGA a TURING) už pak plně využívají DirectX12. O tom, že na trhu máme běžně 8jádrové mainstreamové a 16 jádrové high endové čipy s 16 a 32 vlákny se raději už nezmiňujeme. Tvůrci nebyli schopni odstranit ten obrovský bottleneck, který engine v oblasti využití CPU má. Fallout 76 tak využívá pouze 4vlákna procesoru a podle toho také běhá (mizerně)! Vše má za následek skutečnost, že hra má velmi podprůměrnou grafickou stránku a ještě mizerně běží i na výkonném HW, ve srovnání třeba s aktuálními hrami jako konzolovým Red Dead Redemntion, nebo Assasin Creed ODYSSEY, který má docela podobnou rozlohu, či herně a stylově podobný The Division, vypadá Fallout 76 prostě hnusně. Zastaralé modely, nízké rozlišení mnoha textur, doskakující textury a modely a tak dále. Nic z toho ale není omluvitelné. Ne u hry od Bethesda, která vydělala miliardy dolarů na svých hrách. A má tedy peníze, lidi a měla i hromadu času na to, udělat nový herní engine.
Situace je o to horší, že hra má stejné zásadní problémy, jako předchůdci. Například stále váže spoustu herních prvků a funkcí, jak v herním světě fungují na hodnotu FPS. Pokud máte více FPS, tak třeba rychleji běháte, střílíte a mlátíte. Na pro multiplayerový titul zásadní problém, se přišlo samozřejmě už při B.E.T.A. Firma tak přistoupila k tomu, že FPS hry uzamkla na pouhých 60FPS pro všechny, a je jedno jestli máte super high end grafiku a 120/144Hz monitor. Prostě pokud byste měli více jak 60FPS, měli byste herní výhodu nad ostatními. A tak hra prostě běží maximálně na 60FPS a podle toho vypadá výkon grafik/procesorů (minimálně tak běhala po vydání ve verzi 1.0.0.6., budoucí update to mohou změnit):
I superdrahá 32tisícová RTX 2080Ti má tak stejných 60FPS, jako mainstreamový Radeon RX 580/590 ve FullHD za 7 tisíc. Vzhledem k mizernému vyladění je hra poměrně náročná, v řadě oblastí dochází k citelným poklesům FPS, ale je otázkou, jak hodně se na tom podílí výkon serverů, na kterých hra běží. Každopádně obecně mají Radeon grafiky menší rozptyl FPS (lepší minima) než GTX karty. Ve 4K pak těch maximálních 60FPS dokáže dát 1080Ti a výše. No, a protože je tedy hra zamčena na 60FPS, tak i když má mizerné využití CPU a využívá jen mizerná 4 procesorová vlákna/jádra, je prakticky jedno, jaký současný běžný CPU máte, protože většina dosáhne na těch 60FPS i v té nejhorší často teoretické kombinaci supervýkonné grafiky a velmi nízkého rozlišení:
S technickým provedením souvisí i známé problémy. Zásadní je náhlé zjevování se nepřátel, kdy si tak jdete a nejednou se metr před vám z ničeho nic zmaterializuje nepřítel. Vypadá to stupidně. Nemluvě o tom, že opět ve hře chybí umělá inteligence, takže chování nepřátel je směšné, prostě na vás jen nabíhají a přitom se dokáží „zaseknout“ o různé předměty či objekty. Souboje s nimi jsou tak velmi nezáživné a hra je díky tomu extrémně jednoduchá pro jednoho hráče, i když by měla být určena zejména pro skupiny.
A je toho mnohem více …
|