– velký potenciál zatím nedodělané a nedomyšlené hry
Online Fallout? Zní to dobře, reálné provedení však kulhá na obě nohy. Tohle bude běh na delší trať. Ohlášení hry Fallout 76 proběhlo prakticky jen několik měsíců před tím, než hra byla nyní vydána. Jen krátce před vydáním proběhla „B.E.T.A.“, což však v tomto případě byla jen zátěžová zkouška serverů, na opravování značně nedokonalé a nedomyšlené hry nebyl čas. Vše budou tvůrci adresovat až postupem času, kdy je nyní hra tedy již vydána pro všechny jako „hotová“. Jaký tedy je Fallout 76?
Vždy online multiplayerový „Fallout 4“?
Spousta hráčů si přála multiplayerový, nebo alespoň kooperační mód pro Fallout 4. Ten se nakonec stal vynikající hrou a vím o čem mluvím, protože jsem v něm strávil opravdu hodně času:
Nicméně Fallout 4 udělaly skvělým hlavně módy, které stejně tak udělaly skvělým a dlouhodobým SKYRIM apod. Obě hry v základu jsou rozbité, značně nedokonalé, herně limitované a svým způsobem i nudné. Až herní módy, které výrazně hru opraví, rozšíří, zásadně vylepší vizuál, ovládání, UI a především rozšíří herní možnosti tak, že pak teprve jde o skvělé hry, jak je známe. Bethesda/Zenimax prostě nejsou známí tím, že by jejich hry byly kdovíjak dobré a dobře udělané v základu. Zejména trpí obrovskou spoustou nepochopitelných chyb a to opakovaně. Známá je jejich legendární neschopnost opravit i zásadní opakující se problémy, které se přenášejí díky zastaralému hernímu engine ze starších her opět do nových titulů. A to včetně Fallout 76, který opět trpí hromadou problémů, jež byly známé už z Fallout 4 či SKYRIM atd.
Bohužel, FALLOUT 76 má v tomto ohledu zásadní nevýhodu. Moddeři tentokrát nemohou přijít na pomoc. Hra totiž běží na vzdálených serverech a pokud budou módy podporovány, tak samozřejmě na upravených serverech a tuto možnost Bethesda nabídne až „někdy později“. A tak můžeme nyní vidět „kvalitu“ vývojářů Bethesda v plné nahotě. Nicméně je třeba dodat, že recenzujeme hru teď po vydání, a protože jde o online hru, bude mít pravidelné, dokonce i týdenní UPDATE, a tak stav hry po vydání může být velice odlišný od toho třeba za půl roku. Jestli se dostáváte ke čtení tohoto článku za několik týdnů, či měsíců od současnosti (18.11.2018), tak některé věci mohou být úplně jinak a naše recenze tedy již nemusí odpovídat tomu stavu hry, který znáte vy. A doufám, že tomu tak bude. Protože stav, ve kterém hra vyšla, odpovídá stavu zatím jen rozpracované hry, která není ještě ani ve stavu BETA verze, natož aby byla přístupná běžným uživatelům jako produkt za 1200 korun. Tohle je kvalita hry z předběžného přístupu, nikoliv hotový produkt.
Bethesda však chtěla svou silnou značku FALLOUT předělat do online světa a vydělávat na mikrotransakcích na věcech, které jinak zdarma přinášeli moddeři a firma spoustu posledních let zkoušela, jak módy zpoplatnit. A tak právě mikrotranskace jsou jediná část hry, která opravdu funguje. Náhoda? V současné době je však FALLOUT 76 takový hodně chudý FALLOUT 4, který přišel o podstatnou část kvalit, které jinak SKYRIM a FALLOUT hry mají. Týká se to zejména podání příběhu a atmosféry, kdy z nějakého nepochopitelného důvodu, se tvůrci rozhodli ze hry odstranit lidské NPC! Ve hře jsou stále roboti, mutanti, co by NPC, ale příběhy posloucháte hlavně skrze audiology a písemné zprávy, což je velmi unavující způsob a zdaleka nedokáže vtáhnout do děje tak, jako když spolupracujete s „živou“ NPC. Tvůrci údajně chtěli, aby ve hře byli živí právě jen hráči, takže kohokoliv ve hře potkáte jako člověka, je reálný hráč. Na každém serveru na té celé jedné mapě, která má zhruba 350km2 (tedy je výrazně větší než ta ve Fallout 4 s 87km2) je 24 až 32 hráčů. Tvůrci navíc nutní hráče k interakcím, kdy hraní ve skupině má výrazné bonusy proti solo hraní, ovšem vzájemné soupeření v rámci PvP prakticky nic nikomu nepřináší, jen otravuje.
Navíc musíme správně dodat, že ve správné skupině lidí je zábavné všechno, a tak hraní ve skupině nedělá z Fallout 76 zábavnou hru jako takovou, protože hra má bavit, ne abychom si v ní museli hledat zábavu. Já osobně nejsem fandou hraní ve skupině. Online hry jako WoT či právě Fallout 76 hraji výhradně „solo“, kdy očekávám tedy větší výzvu. Bohužel současný stav Fallout 76 je pro mě velkým, i když očekávatelným zklamáním. V dnešní recenzi tedy objektivně popíši stav hry, problémy ale také návrhy na řešení. Současně s tím pro vás máme i benchmark, který také ukáže na závažné problémy, které tahle hra má a neukazuje Bethesda zrovna v dobrém světle. Hned na úvod ale řeknu, že po zhruba 25 hodinách hraní mě hra docela baví, ovšem musel jsem přestat hrát, protože dál to v současné podobě prostě nešlo a zábavné to být přestalo …