Strana 2 z 3
- Benchmark – TEST výkonu procesorů a grafik
Hra je postavena na postarším herním engine (Essence Engine), využívá jen starší API DirectX11. Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením detailů jsou brutální, hra sice nenabízí mnoho grafických voleb, ale vše základní zde je. Tvůrci se zjevně snažili o to, aby se hra dala rozjet téměř na všem. Optimalizace hry je tak velmi slušná, i když z grafické stránky si na zadek nesednete ani na maximum. Na maximální detaily vypadá koukatelně, zejména dynamicky měnící se prostředí v bitvách a jejich následky na něm, jsou pohledné. A jak hra šlape?
Na maximální detaily při slušném alespoň 4jádrovém procesoru (Intel, pro starší FX AMD je hra špatně optimalizována), si ji zahrajete i na velmi starých grafikách. Pro současné grafiky nepřestavuje žádnou velkou výzvu a ani je technologicky významně nevyužívá. Trochu nás překvapilo, jak velmi dobře hra šlape na AMD grafikách, přesto že jde o DirectX11 záležitost, což vždy sedělo lépe současným NVIDIA grafikám, které jsou primárně architekturou na DX11 postaveny, zatímco AMD už cílí na DX12/VULKAN a podle toho to také ve většině her vypadá. Hra začne být velmi náročná až ve 4K rozlišení, kde už na plných detailech (s FXAA) alespoň na průměrných 40FPS potřebujete Radeon FURY X nebo GTX 1080. Slabší GTX 1070 už nestačí.
Hra vytěžuje maximálně 8vláken, vystačí si i se 4jádry, dokáže tedy plně využívat jen 4jádrové procesory, ale 8jader/16vláken už přímé plné využití nemá. Nicméně opět jsou tyto procesory lepší, protože zatímco využití 4jádra jde i k 90%, 8jádro má mnohem více potenciálu a využití je jen kolem 50%. Obvykle má tak lepší minima a stabilnější průběh FPS. AMD RYZEN jsou extrémně výrazným zlepšením proti AMD FX procesorům a plně konkurují Intel procesorům.
Ovládání je na slušné úrovni, i když toho budete muset zvládat hodně a klávesové zkratky možná i makra přijdou vhod. Hudební doprovod a ozvučení hry je také solidní. Bohužel to už se nedá říci o AI, které chvílemi dokáže hodně překvapit, a to v negativním smyslu. Je prostě velmi hloupá a pokud tedy počítač okatě nepodvádí, není hra proti AI moc velkou výzvou. Hře se také nevyhnuly drobné bugy a problémy, nicméně tvůrci je postupně opravují.
Zásadní technické problémy hra ale nemá a funguje slušně (což je samo o sobě dnes docela výhra u nových her), i když bohužel technologicky nikam nic neposouvá.
|