Strana 3 z 3
Warhammer 40,000: Dawn of War III určitě potěší fandy žánru RTS s prvky MOBA, má vše, co mít má a je to vítané zpestření. Netrpí žádnými vážnými chybami a hratelnost je plynulá a chytlavá. Zejména pak multiplayer, který proti singlplayeru nabízí i nějakou výzvu (díky lidským hráčům), protože AI je prostě zase nejslabší stránkou hry.

Optimalizace hry je solidní, leč grafická stránka na zadek neposadí a nároky jsou zejména ve vyšších rozlišeních přeci jen docela velké na to, jak vypadá. Absence využití modernějšího AI jako DirectX12 či API VULKAN tedy je a rozhodně by se dalo vytáhnout více výkonu. Nicméně mimo 4K si ji zahraje v podstatě každý skoro na všem. Nejzajímavější z grafické stránky hry jsou tak dynamická a měnící se bojiště.

Hra samotná je tedy dobrým přídavkem do série, zkouší zase trochu jinak věci, nicméně jako RTS je poněkud obsahově chudé. Jen tři rasy a velmi omezená variabilita jednotek. Neškodilo by toho do hry přidat více. Stejně, spíše než válečná strategie a rozmisťování jednotlivých jednotek rozhodují hry speciální jednotky a hrdinové a jejich schopnosti, které dokáží zcela zvrátit vývoj každé bitvy. V pozdějších fázích hraní je to vlastně už jen o nic a běžné jednotky slouží jen jako chvilkové (v sekundách) zaujetí pozornosti nepřítele. Pro příznivce budování tahle strategie určitě není. Spíše pro fandy bitev hrdinů :). Každopádně dalo se toho určitě vymyslet více obsahově tedy považuji hru za poměrně chudou.

Hra je také herně poměrně rychlá (hodně klikání atd.), a v některých momentech velmi nepřehledná, kdy masivní bitvy a jednotky v nich se obtížně řídí, zejména když na výsledku tolik záleží použití speciální schopnosti každé z nich. Nepřehlednost v některých momentech je tak asi největším problémem při hraní. Jinak je to ale solidní příspěvek do žánru bitevních RTS, ačkoliv nezaujme každého.

Osobně dávám přednost strategii typu TOTAL WAR Warhammer, a pokud čekáte že Dawn of War III je něco podobného, tak opravdu není. Obě jsou to sice strategie, ale každá o něčem jiném a vlastně pro jiné publikum. Nový díl se i výrazněji inspiroval v MOBA světě, výsledný mix není špatný, je funkční a s dalším potenciálem rozšiřování obsahu, ale stejně jako grafický styl světa Warhammer 40,000 nebude sedět každému.
Hodnocení: 80%
Hru na testování poskytla společnost CENEGA

- Testovací sestava recenzenta hry (dojmy z hraní):
- CPU: AMD RYZEN 7 1800X overclock na 4GHz
- Cooling: NZXT KRAKEN X62 280mm AiO
- Deska: ASUS ROG CrossHair X370 HERO AM4
- RAM: 32GB (2x 16GB) DDR4 2666MHz
- GPU: ASUS STRIX GTX 1080 8GB OC
- SSD: KINGSTON HyperX Predator 240GB PCIe M.2 + 480GB FURY
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
- OS: Windows 10 PRO 64-bit (Creators Update)
- LCD: 3x BenQ 32“ PT3201 (3840x2160)


AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|