Strana 2 z 3
- Technické zpracování hry a TEST výkonu GPU a CPU
Avalanche Engine (dnes nazývaný APEX) je v tomto případě ve své třetí verzi, která by měla být údajně slušně vylepšená. Nicméně je to starý engine postavený na DirectX11, ovšem nakonec hra běží pod API VULKAN, ovšem jen jako konverze bez jakýchkoliv reálných vylepšení a využití možností a technologií, které VULKAN nabízí, protože je to prostě DX11 technologie v základu.
Graficky hra dokáže v jednu chvíli působit velmi dobře, v mnoha dalších ale hra vypadá mdle. Asi nepřekvapí, že zdaleka nejlépe jsou zpracovány modely zbraní, ty vypadají jako by byly zkopírovány snad z úplně jiné hry, což prakticky vzato byly. Stojí za nimi právě iD Software a vypadají ne náhodou jako ty z DOOMa. Dokonce hra má jedno „DLC“, které zpřístupní BFG, což je nejlepší zbraň v celé hře.
Bohužel všechno ostatní vypadá, ne moc dobře. Vše je jakoby rozmazané, aby to skrylo textury v nízkém rozlišení a absenci detailů. Obojí vynikne zejména ve 4K rozlišení, pro které hra evidentně vůbec nebyla optimalizována a připravena. Všechny textury a modely jsou udělané zjevně pro 1080p hraní. Nejzajímavějším prvkem je tak zpracování několika málo hlavních postav a velkých mutantů, které jsou velmi detailně propracovány. Samozřejmě hra je pořádně krvavá a drsná, ostatně na této složce také dělal iD Software. A jak to tedy šlape?
- TEST výkonu grafických karet
Jako obvykle jsme otestovali hru na naší hlavní testovací sestavě. S aktuálními ovladači, na plné detaily a takhle to dopadlo:
Jak vidíte, na API VULKAN hru není těch FPS mnoho. To proto, že tahle hra si prostě na API VULKAN jen „hraje“. Pod tím vším je DX11 technologie a přesně tak to i funguje. Optimalizace je nevalná, zejména vzhledem k nepříliš hezké a detailní grafice. Majitelé slabších grafik musí omezit detaily, což udělá hru opravdu nehezkou. Ve 4K rozlišení máte co dělat i Radeon VII nebo RTX 2080 na slušnější detaily.
Hra nemá žádné optimalizace a nevyužívá API VULKAN. a to se projevuje i na využití výkonu procesorů, které je nevalné. Hra dokáže výrazněji využít jen 6-8vláken procesoru, takže rozhoduje takt.
S výše taktovaným 4jádrovým/8vláknovým CPU jste v pohodě. Pokud máte ale jen 4jádra/vlákna budete mít problémy a hra se bude trhat apod. Propady FPS jsou docela znatelné se slabšími CPU. Opět samozřejmě absolutně tomu neodpovídá to, jak graficky zaostale hra vypadá.
A jaká je tedy RAGE 2 celkově?
|