Strana 3 z 3
Už první díl měl mnoho potenciálu, který pořádně spálil. U druhého dílu je to stejné s tím rozdílem, že už tomu chybí jakákoliv originalita. Prakticky vzato tvůrci ani nedokázali jakkoliv zamaskovat, že RAGE 2 je poslepovaná z již existujících lehce upravených prvků a částí jiných existujících her pod hlavičkou BETHESDA. Doslova. Zbraně, akční lineární pasáže jsou vytrženy z DOOMa, stejně tak jako mnoho nepřátel, jen je vše o poznání chudší a jednodušší. Prostředí, otevřený svět a dopravní prostředky, to je přímo převzato z MAD MAX hry. No a zbytek je to, co tvoří obvykle poslední díly série JUST CAUSE her, bohužel i ve stejné notně uvadající kvalitě. Výsledný mix není něco, co by se dalo označit za dobrý produkt.
Jednoznačně nejpovedenější složkou hry jsou zbraně, přestřelky a ty lineární lokace, ve kterých se odehrávají. Ovšem na druhou stranu se chce dodat, že pokud vás tohle baví, proč si nezahrát znovu DOOM nebo WOLFENSTEIN, protože ty dělali stejní autoři i iD Softu, jen do své vlastní hry, a jsou mnohem lepší. Prakticky se dá říci, že zbytek hry, za kterým stojí AVALANCHE, se vůbec nepovedl. Obrovská mapa působí prázdně a rychle nudně, variabilita misí je nulová, příběh generický plný klišé, že se držíte za hlavu, že se pod tohle někdo podepíše. A za 6-8 hodin je prostě konec (v tomto případě naštěstí). Bohužel to není podpořeno ani dobrým technickým zpracováním a optimalizací. Hra nevyužívá ten skvělý herní engine iD Software, na kterém tak pěkně jede podstatně lépe vypadající DOOM a ve dvojnásobných FPS s jeho parádní VULKAN optimalizací. Tohle je jiný engine, postavený na starém DX11, narychlo bez jakýchkoliv skutečných optimalizací převeden do VULKAN. Hra jede mizerně, zejména na to, jak mizerně dokáže vypadat. Postavy až na několik hlavních charakterů jsou hnusné, prostředí je plné nedetailních textur, objektů a vše recyklované. Vše je záměrně rozmazané (i když rozmazání za pohybu vypnete) no a prostě se to ani moc dobře nehýbe.
Jízdní model aut není dobrý, jejich úpravy jsou omezené. Bohužel tvůrci nepřevzali z MAD MAX hry ty povedené věci. O umělé inteligenci nepřátel se nedá vůbec hovořit, jsou prakticky neškodní. Nejvíce poškození a smrtí jsem si způsobil já sám, protože kolem vás je hodně vybuchujících věcí ;). Celý ten skvělý arzenál zbraní a schopností je tedy nevyužit.
Takže to shrňme. RAGE 2 je hra poslepovaná z několika jiných her, které se zásadně liší kvalitou. A tak výrazně vystupuje zpracování akčních sekvencí, přestřelek a samotných zbraní, které mají na svědomí tvůrci DOOM série. Nicméně tady jsou přestřelky podstatně kratší, takže toho střílení tu není zase tak moc. Zbytek hry pak tvoří prvky, které tvůrci z AVALANCHE studia doslova zkopírovali z jiných už svých her. Ale některé lepší prvky vynechali, a tak je výsledný mix nemastný a neslaný. Krátká kampaň s extrémně mizerným příběhem občas neschová potenciál, o kolik to mohlo být lepší, kdyby hru vyvíjel někdo schopnější. Někdo, komu by na výsledku alespoň trochu skutečně záleželo. Technologicky je to mizerný produkt, hnusná grafika (zejména ve 4K rozlišení), mizerná optimalizace a technicky zaostalé i před několika lety. Obsahuje také řadu chyb, naštěstí žádná vyloženě tak aby zabránila hru dohrát (což je možná v tomto případě škoda).
Je to zkrátka další BETHESDA titul, kdy v poslední době tenhle vydavatel působí dojmem, že už mu je to vlastně jedno, co vydává. Po naprosto nepřijatelném FALLOUT 76 a všech těch keců a lží kolem něj, nám BETHESDA servíruje další hru, která působí, že cílem rozhodně nebylo udělat co nejlepší hru. Ale prostě co nejlaciněji udělat hru a šup s ní za velké prachy na trh, než si toho ti pitomci hráči/zákazníci všimnou.
RAGE 2 je naprosto průměrná až spíše podprůměrná hra s vysoce nadprůměrnou akční složkou, která to však sama o sobě zachránit nedokáže, protože její plnohodnotné původní zpracování v DOOM či Wolfenstein sérii, je prostě lepší. Zbytek hry RAGE 2 nestojí za pozornost a určitě ne za hraní. Je to ztráta času a rozhodně hra nestojí za cenu, za kterou ji Bethesda uvedla na trh. Až bude ve výprodeji za 100 maximálně 200 korun, tak možná, to je maximum, co odpovídá kvalitě. Mám navíc dojem, že BETHESDA moc dobře věděla, že tahle hra je další mizérie, a tak její kampaň kolem hry působí dost divně. Prakticky se nám snažila namluvit, že tohle je zcela jiná hra, něco zábavného typu Borderlands, Far Cry New Dawn apod. Ne, ani trochu. Tohle je naprostá nuda. Hru jsem dohrál po 7 hodinách a teď po týdnu mám problém vzpomenout si na byť jediný zajímavý moment, prvek a chvilku. To není dobrá vizitka pro hru. Nemám problém s hrami, které se opakují, nebo kopírují co už tu bylo. I takové dokáží být dobré, například letošní Far Cry New Dawn přesně tím je. RAGE 2 se to však nepovedlo, navíc BETHESDA zase slibovala něco, co hra není. Můj celkový dojem z RAGE 2? Meh …
Hodnocení RAGE2: 59%
Autor recenze hru hrál a testoval na PC sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN ThreadRipper 2950X (16jader/32vláken)
- Základní deska: Gigabyte AORUS X399 EXTREME
- Paměť: Kingston HyperX Predator 32GB (4x 8GB) 3200MHz
- SSD: WD NVMe BLACK 1TB
- Grafická karta: AMD Radeon VII 16GB
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
- LCD: BenQ BL3200PT 3840x2160 IPS
- OS: Windows 10 Pro
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|