Strana 2 z 4
Už jsem toho v novém GRID Autosport stihl odjezdit dost, samozřejmě odjet všechno bude trvat docela dlouho, hra má opravdu hodně šampionátů a hodně závodů i aut. Znalce série určitě náplní a obsahem nijak nepřekvapí. Jsou zde klasické "plechovky", různé formule, prototypy, supersporty, běžnější auta a řada dalšího. Většina je navíc v několika výkonnostních třídách, takže si užijete tradiční zábavy napříč všemi okruhovými závodními sériemi a kategoriemi .
Ve hře je opět přítomna kariéra, ovšem docela odfláknutá. Stylově se podobá GRID1, postupně si odemykáte další a další šampionáty, pravdou ale je, že nově nemusíte jezdit úplně všechny, abyste se dostaly k tomu nejvyššímu. Co už zamrzí více je, že na rozdíl od starší TOCA Race Driver série, není kampaň trochu více příběhová, stejně tak zpracování garáže a vůbec MENU hry místo pěkné stylizované závodní garáže nebo závodnického MotorHome, je uděláno ve stylu "arkádové mobilní hříčky na tablet". Prostě hře úplně chybí pořádně stylizované MENU.
Proti prvnímu dílu jsme se ovšem dočkali zlepšení v podobně možnosti nastavení základních vlastností u některých aut (aerodynamika, podvozek brzdy atd.) a také možnost jezdit tréninky a kvalifikaci na závody! Nemusíme tedy nutně startovat ze zadní pozice, kam jsme dříve byli automaticky nadelegováni, což autorům zároveň nově umožnilo i výrazně zapracovat na AI.
Hra jinak opět nabízí široké možnosti přizpůsobení obtížnosti hry, od přizpůsobení obtížnosti protivníků, přes různé pomůcky se řízením auta atd. Vše je hodnoceno bonusem zkušeností, kdy s těžším nastavením získáváte více zkušeností a odemykáte si tak rychleji šampionáty než s nižším nastavením.
V praxi to ale zase tak moc velký rozdíl není a celý systém je trochu nevyužit. Trochu mě mrzí i to, že ze hry zmizela možnost, či alespoň zdání, že řídíte svůj team, staráte se o sponzory a o druhého jezdce. V GRID AUTOSPORT tohle všechno vlastně chybí s jedinou výjimkou. Tím je možnost ovlivňovat to, jak jede váš teamový kolega a to během závodu. Můžete mu říci aby přidal, nebo ubral apod. To je zajímavé vylepšení proti předchozím dílům. Bohužel vše ostatní kolem managementu teamu vlastně chybí a je stejně sterilní jako provedení MENU hry.
Samozřejmě si kromě kampaně můžete pustit i vlastní závod dle výběru, stejně tak hra nabízí velmi slušný multiplayer a dokonce split screen. Výběr aut, tratí a možností závodění je tedy značný a tím plní nový GRID to, co se od něj očekávalo. V ruku v ruce s tím vším ale musí jít zpracování toho hlavního - tedy jízdního, kolizního a AI modelu, plus samozřejmě ovládání a grafika. A jak se s tím autoři vypořádali?
|