Strana 4 z 4
GRID Autoport je skutečně GRID 1 v lepší grafice a s drobnými vylepšeními, i pár drobnými zhoršeními. Je to v každém ohledu ale výrazně lepší hra než GRID2, tedy máme vlastně to, co jsme chtěli. Faktem ale je, že proti GRID1 to herní není skoro žádný posun a přitom Codemasters mělo čas, peníze i odezvu jak hru zlepšit více.
Co GRID Autosport asi kazí nejvíce je sterilní zpracování celého MENU, které vypadá jak z tabletové mobilní hry a také sterilní kariéra. Prostě hra, která se chlubí tím, že zážitkově nabízí esenci pravého závodění, vypadá dost nezávodně. Přitom víme, že Codemasters umí udělat nápaditá MENU ve stylu garáže, či motorhome. Stejně tak sice rozhodně oceňujeme možnost nastavení auta, tréninků a kvalifikací, ale proč pořád chybí funkční BOXy? Proč, když v jiné Codemasters hře je mají?! Potěšily by nás tak zastávky v boxech, vliv paliva a opotřebení pneumatik atd. Prostě Codemasters tyhle věci zapracovat mohlo, zvlášť když je v F1 sérii má a když většina aut, tratí a šampionátů je recyklací zkopírována z prvního GRID, či dokonce předchůdců.
Rozhodně oceňujeme optimalizaci, kdy hra vypadá skvěle, grafika je na vysoké úrovni, UltraHD textury v podobě stahovatelného balíčku vydaném okamžitě s hrou by měl být standard u všech multiplatformních her a přitom všem hra běží naprosto skvěle i na slabších PC, dokonce i těch vůbec nejslabších s integrovanými grafikami. Také vypadá mnohem lépe na PC než na konzolích a demonstruje tak skutečný rozdíl mezi konzolemi a PC (mnohem lepší vizuální stránka, 60 vs 30FPS a také nižší cena). Prostě evidentně u CODEMASTERS znají pojem optimalizace.
Bohužel to ale neomluví fakt, že 90% téhle hry je ne z recyklováno, ale rovnou okopírováno z prvního GRID. Tudíž o vývoji hry jako takové se nedá moc mluvit. Navíc Codemasters hlavně opravili to, čím naštvali všechny nepovedeným druhým GRID2, kde místo vývoje vpřed zařadili ve všech ohledech zpátečku. GRID Autosport je tedy zpět u kvalit prvního dílu s několika drobnými rozdíly. Zas tak moc nám to nevadí, hraje se prostě skvěle, ale prostě měl a mohl nabídnout mnohem více. Proč nenabízí? Protože Codemasters do vývoje nic netlačí. S výjimkou rádoby simulací typu konzolových FORZA nebo Grand Turismo, které opravdu mají mnohem blíže GRIDu než simulacím typu Assetto Corsa, neexistuje na PC vlastně konkurence. Tou byly jen starší SHIFT 1 a SHIFT 2, takže CODEMASTERS nemají důvod něco vyvíjet, když s trochou kopírování sama sebe a minimálními náklady na vývoj mohou udělat hru bez konkurence.
DDWorld.cz Hodnotí: GRID Autosport je to, co se nám líbilo. Tedy původní GRID s mnohem lepší grafikou, vylepšenou AI a pár herními prvky navíc. Není ale tím, čím by mohl být. I tak prostě nemá konkurenci a opravdu dost baví. Nejen v singlplayerovém módu, ale i na multiplayer. Není to simulátor, ale to ani nikdo neočekává, je to ovšem hodně uvěřitelná a po čertech zábavná arkáda s výzvou pro každého dle vlastního nastavení. Tak uvidíme, jestli se třeba za 2 roky rozhodne CODEMASTERS udělat skutečně nový GRID se vším, co bychom rádi. Ono by možná stačilo přepracovat a vydat pár DLC do toho stávajícího ... prostě dejte hře pořádné auto-MENU, management teamu, pořádnou kariéru, zpřístupněte funkční BOXy a upravte kolizní a destrukční model a budeme na vrcholu blaha :).
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|