Strana 2 z 4
Inspirace v Assassin´s Creed je zcela očividná ve velkém množství herních prvků. Nicméně stylově je tahle hra více zaměřená na boj a zdaleka ne tolik na šplhání atd. Zcela stejné je ale pojetí herního prostředí, kdy je nevelká mapa rozdělena na několik sektorů s vyvýšeným bodem, který když "aktivujete" tak se pak můžete mezi sektory rychle přesouvat a hlavně se vám zobrazí výzvy a úkoly, který každý sektor obsahuje. Ty jsou víceméně stylově stejné, jako právě v AC.
Díky systému Nemesis je ale přeci jen zážitek trochu jiný, stejně jako prostředí Pána Prstenů a boj proti hordám přeci jen her trochu tuhle hru od každoroční dávky Assassinů odlišuje. A nutno říci, že nejste také takoví supermani, k dispozici máte vlastně jen tři zbraně (meč, dýku a luk), přičemž všechny lze používáním vylepšovat (hlavně zabíjením kapitánů). I váš hrdina sbírá zkušenosti a body, díky kterým si může odemykat schopnosti a možnosti. RPG systém není nikterak rozvětvený, ale funguje a má dopad.
V soubojích jste stále zručnější se zajímavými komby, vylepšujete i plížení atd. Vše se hodí, protože nepřátelé se objevují na místech, kde jste to před tím vyčistili a vždy jsou v přesile. A přesila v tváří v tvář 4-5 nepřátel většinou znamená váš rychlý konec. Takže musíte využít všeho, co hra nabízí (hlavně útěk a strategii).
Největší výzvou jsou samozřejmě kapitáni. Ty můžete likvidovat vlastnoručně, nebo k jejich likvidaci využít lsti a nechat za vás jiného kapitána udělat špinavou práci. Kapitáni se vyvíjí a zejména ti nejvyšší jsou těžce pancéřovaní a téměř nic na ně neúčinkuje, takže zabít je dá už pěknou fušku. Každý má ale nějakou slabinu a na tu můžete přijít, pokud budete pátrat po artefaktech a nápovědách. Vaší nejúčinnější zbraní v této hře nejsou tedy ruce, ale mozek, což je v čistě akční hře docela odvaha od autorů této hry. Přesto je soubojový systém dost zábavný. Mimochodem nejen, že si vás pamatují velitelé, ale pamatují si vás i řadoví vojáci a pokud je kosíte, tak postupně před vámi v daných oblastech začnou utíkat :).
Hra však obsahu vlastně mnoho nenabízí. Příběhová kampaň je to jediné, oblast, kde se pohybujete, je dost malá a rozsah úkolů a výzev je neoriginální a nic moc zajímavého. I tak ale vydá nakonec na slušných 10 hodin + v závislosti na tom, jak moc se budete zdržovat detaily, takže v průměru tu hru pokoříte tak za 15-20 hodin.
A jak je na tom technické zpracování?
|