Strana 1 z 4
- RECENZE hry a TEST výkonu GPU:
Middle-earth Shadow of Mordor - proti všem!
Byla by to celkem neoriginální mlátička, kdyby nebylo prostředí a jednoho zajímavého herního prvku.
Herní sezóna už je zase v plném proudu a pokud jste se v létě nudili, tak teď naopak asi nevíte, co hrát dříve. A jednou z více propagovaných her je Middle-earth: Shadow of Mordor. Akční mlátička s několika zajímavými prvky z prostředí Pána Prstenů. Dnes se tedy jako obvykle podíváme na samotnou hru a také na to, jak nám pojede na našich počítačích. Začněme hrou.
- Middle-earth Shadow of Mordor - nesmrtelnost není vždy "cheat"
Nesmrtelnost je ve většině akčních hrách jednoduše podvod. V této hře je ale součástí velmi zajímavého herního mechanismu. Říkám zajímavého, nikoliv světoborného a revolučního, jak jej marketing kolem této hry vykresluje.
Na rovinu. Znáte a hráli jste Assassin´s Creed? Tak tahle hra je z velké části úplně to samé, jen je tu trochu méně lezení, trochu více bojování a hlavně celé je to v prostředí světa Pána Prstenů, konkrétně se to celé odehrává na území Mordoru. Stejně jako v Assassin´s Creed nemůžete umřít (tedy můžete ale ne fyzicky), tak to samé platí i o této hře. Když vás zabijí, tak vlastně neumíráte. Souvisí to s poněkud neoriginálním a trochu nelogickým příběhem, ale budiž. V čem se ale tahle hra liší od AC a dalších podobných je to, že nepřátelé si vás pamatují a hlavně až se s nimi později utkáte, budou silnější.
Řeč je o velitelích hord, Uruk-Hai a skřetů, kteří jsou každý originální a každý se vyvíjí a vy postupně likvidujete silnější a silnější protivníky. Pokud vás zabijí, objeví se nový velitel, a ten co vás zabil, posílí a povýší. A nejde jen o to, že si vás pamatuje, je ale podstatně silnější a spousta fint na něj pak nezabírá. Je to hodně zajímavý prvek, který bychom uvítali v nejedné RPG hře, kde jaksi ne vždy na vás NPC reaguje tak, jak by mělo. Nicméně tak jak je zde tento prvek zpracován, to samozřejmě je možné vlastně právě kvůli tomu příběhu a té "nesmrtelnosti" vaší postavy.
Pokud jde o ten příběh ... jednoduše se ujmete role hraničáře, který přežije masakr a vydává se za pomstou, přičemž je lapen mezi životem a smrtí a pomáhá mu duch dávno zemřelého, který mu umožňuje používat různé výhody "světa duchů". Samotná hra je ale jinak přesně ve stylu a hratelnosti Assassin´s Creed, jen v prostředí Pána Prstenů a již předem můžeme konstatovat, že se jedná o jednu z nejzdařilejších her tohoto tématu.
|