Strana 2 z 3
- TEST výkonu CPU a GPU a technické zpracování
Hra je postavena na vylepšeném starším herní engine ASURA předělaným do základu s novým API, který REBELLION používá ve svých hrách. V tomto případě za hrou stojí vývojáři SNIPER ELITE, takže mají zkušenosti se spoluprací s AMD, která hru pomáhala optimalizovat. Hra staví v základu na API DirectX12 a alternativně VULKAN, vůbec nemá starší DX11, takže bez W10 nefunguje. Hra má Asynchronní shadery, HDR, FreeSync 2 a další vylepšení. Grafická stránka sice nikoho na zadek vyloženě neposadí, rozhodně hra ale nijak neurazí, vypadá pěkně a stylově.
Asi moc nepřekvapí, že hra je skvěle optimalizovaná a zahrajete si ji v maximálních detailech i na starším či slabším hardware. A tomu také odpovídají HW požadavky.
- Operační systém: 64-bit Windows 7, 64-bit Windows 10
- Procesor: AMD Ryzen 3 2200G nebo Intel CPU Core i3-2100
- Paměť: 4 GB RAM
- Grafická karta: AMD Radeon HD 7870 (2GB) nebo NVIDIA GeForce 750 Ti (2GB)
- Pevný disk: 35 GB volného místa
- Operační systém: 64-bit Windows 7, 64-bit Windows 10
- Procesor: AMD Ryzen 5 1500X nebo Intel CPU Core i7-3770
- Paměť: 8 GB RAM
- Grafická karta: AMD Radeon RX570 or Nvidia GPU GeForce GTX 1070
- Pevný disk: 35 GB volného místa
Hru jsme samozřejmě otestovali. Nabízí možnost spuštění pod DirectX12 nebo pod API VULKAN. V obou případech ale budete mít podobný výkon, při zapnutých Asycnrhonních shaderech může být o maličko vyšší výkon pod DX12, ale rozdíly jsou v řádu jednoho FPS.
Pokud jde o jednotlivá rozlišení, ve FullHD si na plné detaily zahrajete i na velmi slabých grafikách. Pokud máte rychlejší monitory se 120/144Hz tak se silnějšími grafikami je plně využijete. Ve vyšších rozlišeních si stále můžete bez problémů zahrát i se současným mainstreamem. Radeon RX 580 8GB je použitelná i ve 2560x1440 a dokonce s lehkým snížením detailů i ve 4K! Samozřejmě vzhledem k použití moderního DX12/VULKAN se solidně daří AMD Radeon kartám, které porážejí konkurenční GTX grafiky ve stejných cenových hladinách.
Pokud jde o výkon CPU, tohle je asi nejméně náročná nová hra na procesor, kterou jsem za poslední roky viděl. Hra maximálně dokáže vytížit 8 procesorových vláken, tedy prakticky více než 4jádrový procesor s 8 vlákny nemá žádné využití. K solidnímu výkonu ale úplně stačí úplně i 4 vlákna. DirectX12/VULKAN jsou pověstné právě podstatným snížením nároků na CPU a tak je výsledkem tento graf:
Tahle hra nebude dobrým benchmarkem pro testy procesorů a v podstatě ukazuje to, jak by hry dnes měly fungovat. Současné hry obecně nejsou nijak náročné na procesor a pokud ano, většinou jde o špatnou optimalizaci, nevyužití některých procesorů danou hlavně zastaralým DirectX11, který stále mnohé hry používají. Tato nikoliv, staví v základu na moderním API DX12/VULKAN a optimalizace a nároky tomu odpovídají. Letos vyšlo několik her, které vypadají podstatně hůře, a běhají přitom podstatně hůře.
Z hlediska ovládání je hra v pořádku, žádné zvláštnosti ani náročnosti. Pokud jde o ozvučení, je výborné, vtipné a baví. Zábavné jsou hlášky, a hra naštěstí není tak dlouhá, aby se vyloženě oposlouchaly. Hra toho prakticky o moc víc nenabízí, takže není moc co hodnotit.
Pojďme tedy k závěru …
|