Strange Brigade mě velmi příjemně překvapilo. Po všech stránkách. Hra skvěle využívá klasických prvků známých už z klasických 2D plošinovek, do toho má naprosto úžasnou dobovou stylizaci, skvělé namluvení, prostě opravdová stylovka. Tahle hra má prostě nápad a styl a připomíná mě ty staré automatové plošinovky pro až dva hráče ;). Starší ročníky jistě vědí, o čem mluvím. Bohužel, na současné poměry obsahu příliš není a určitě tvůrci mohli nabídnout hlubší propracování mechanismů, hádanek, úprav postav, arsenálu apod. Nicméně se to prostě i tak dobře hraje, a to jak jednomu hráči, který si tak může užít docela slušné výzvy, tak ve skupince, kdy docela pobaví. Zábava bohužel nebude trvat déle než několik hodin (asi 7-8), více hra prostě nenabídne. Je zde ale potenciál prostě přidat další obsah, pokud by byl zájem a mám pocit, že celý tenhle titul je trochu o tom, zjistit zda, o něco podobného bude mezi hráči zájem.
Co mě velmi překvapilo je optimalizace hry. Jedná se o další titul, který v praxi ukazuje, jak obrovský rozdíl je v optimalizaci hry ve spolupráci s AMD a hry ve spolupráci s NVIDIA. Oba výrobci GPU mají totiž bohužel naprosto odlišné záměry a cíle optimalizací. AMD chce udělat hry skutečně tak, aby běhaly lépe a co největšímu počtu hráčů, NVIDIA chce pravý opak a její „optimalizace“ mají za cíl být co nejnáročnější a prodat více jejích nových, výkonnějších a stále dražších grafik. Strange Brigade je další hra, který rozdíl v přístupu AMD a NV v praxi ukazuje.
Strange Brigade je fantasticky dobře optimalizovaná hra. Pravda, nemá nějak náročnou grafiku a na procesory neklade prakticky žádné nároky. Nicméně i tak nevypadá vůbec špatně a jen letos vím o spousta her, které vypadají hůře, a jsou mnohem náročnější (z nějakého důvodu). A fakt, že plynule jede i ve 4K rozlišení na mainstreamu jako RX 580 8GB, hodně vypovídá o tom, jak mohou věci fungovat, když se optimalizace skuteně udělá a hlavně když se použije jako základ moderní API DirectX12 a VULKAN (nikoliv jen jako umělou nástavbu na DX11). I tahle hra prostě ukazuje, že v současnosti nemáme slabé procesory ani mainstreamové grafiky, že není žádný důvod k tomu, aby cenově dostupný procesor jako RYZEN 5 2600 a grafika Radeon RX 580 nestačily s přehledem na nové hry i ve 3840x2160 rozlišení. Ale to by nesměla být optimalizace sprosté slovo pro velkou část vývojářů, vydavatele a minimálně jednoho výrobce GPU.
Závěr
Strange Brigade je překvapivě dobrá hra. Bohužel poměrně krátká, jednoduchá ale zábavná a má svůj styl a drží se osvědčených prvků známých už skoro tři desítky let. Navrch má fantastickou optimalizaci, kdy ukazuje, že současné procesory či grafické karty nejsou vůbec slabé, ale problém prostě je, že herní vývojáři kašlou na optimalizace a správné používání moderních API a standardů. Ale ono to prostě jde, současné hry mohou vypadat naprosto skvěle, hrát se skvěle, a ještě si je můžete i ve 4K rozlišení užít s mainstreamovou grafikou. Je ostuda, že hry, které jsou mnohem větší, dražší apod. zdaleka tak dobře technologicky a optimalizačně udělané nejsou. Ano, mluvím o tobě Battlefielde V a další, kde je fungování a přínos DX12 výsměchem … tahle hra, stejně jako DooM/Wolfenstein jasně ukazují, co DX12/VULKAN nabízí a je ostuda, že na nich už dávno většina her neběží.
Strange Brigade není žádné revoluční herní veledílo :). Ale je to zábavná dobře udělaná herní jednohubka využívající klasické prvky plošinovek a komiksu, která by si určitě zasloužila propracovanější pokračování. Hru máte možnost stále získat s dalšími dvěma (včetně nového Assassin´s Creed) jako bonus k nákupu nových Radeon RX 570/580/VEGA grafik ve vybraných ochodech, což zejména u levnějších RX 570/580 modelů je fantastická nabídka (prakticky máte hry a k tomu grafiku za polovic).
Jinak samotná (bez české lokalizace) vychází na nějakých 900 korun, což není zrovna málo a asi bych s touhle cenou měl problém. Jinak ale prostě vážně překvapivě dobrý, herně i technicky. Připomíná staré časy :).
Hodnoceni hry: 80%
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům …
Naprosto souhlasím s recenzí. Též sem hru dohrál a optimalizace fajn. Jen mám připomínku k opakujícím se frázím. O optimalizaci a zábavě tam čtu pořád dokola, ale chápu, že o této hře se víc říct nedá.
Optimalizace na výbornou, jinak herně všude recenze průměr/podprůměr, rozhodně to není dobrá hra. Jste jediná redakce co jsem viděl, která hru chválí herně, zatímco řadu herně dobrých her jste tu odsoudili kvůli mizernému tech. Zpracování a optimalizacím. Nelze se pak zbavit dojmu, že hry hodnotíte jen a pouze na základě nějakého grafického pozlátka
Nerozumím 1 věci - v článku píšete : "Hra staví v základu na API DirectX12 a alternativně VULKAN, vůbec nemá starší DX11, takže bez W10 nefunguje." a přitom jak v minimálních, tak doporučených HW požadavcích jsou uvedeny i W7. Tak jak to tedy je? Děkuji.
ne, to je za to že to jednak hezky běží na všech grafikách i CPU ale hlavně to funguje i jako hra, to co nabízí je prostě herně dobrý, zábavný a povedený. Není to žádné veledílo,a le ani si to na nic nehraje. Prostě je to moderní hra využívající prvky starých 2D plošinovek arkád, má to skvělou atmosféru a prostě to je OK hra a OK produkt. Fakt, že optimalizací strká do kapsy mnohem rozpočtově větší hry, je ostuda těch ostatních her ...