Strana 2 z 3
- TEST výkonu CPU a GPU a technické zpracování
Stejně jako předchozí hra staví na idTech6 engine a využívá API VULKAN. To znamená opravdu vynikající optimalizaci, hodně FPS. Ale bohužel tento díl ty technologie a optimalizace neposouvá vpřed. Hra by tak vlastně byla docela zajímavá pro implementaci RayTracingu, protože výkonu je zde dost. Na druhou stranu, jsme rádi, že tvůrci na RT zatím kašlou a nechávají to na NVIDII samotné, když si chce z té zbytečné jednostranné implementaci pro její RTX grafiky, dělat reklamu, tak ať si zbytečně a pozdě Raytracing efekty do této hry sama doplní. Osobně si myslím, že tvůrci měli radši čas věnovat skutečným technologickým vylepšením, která hra potřebuje.

Grafika sice vypadá pěkně a velmi detailně, ale tak nějak celé prostředí působí uměle, a hlavně naprosto bez života. Zásadní potíž je ale zpracování AI nepřátel. Řeknu na rovinu, že tahle hra žádnou umělou inteligenci neobsahuje. Nepřátelé jsou tupí hadroví panáci a prostě jen střílíte, dokud jim nedojde brnění a zdraví. Tvůrci hry prodloužili životnost některých nepřátel. Vylepšit by také nutně potřebovaly vzdálenější modely a hlavně prostředí, kdy některé pohledy působí jako by je tvůrci vzaly z 10 let starého titulu. Nicméně alespoň nejbližší okolí kolem vás, vše vypadá velmi dobře, detailně a hlavně se hra skvěle hýbe.

- Test výkonu na grafických kartách
Jak jsme samozřejmě otestovali. Protože titul vyšel pod hlavičkou NVIDIA, která nemá žádný zájem dělat u her skutečné optimalizace, AMD nemělo včasný přístup k optimalizacím, ale rychle vše dohonilo a nově vydané ovladače pro hru hodně zvedly výkon Radeon grafik. Aktuálně tedy vypadá výkon takto:

Díky API VULKAN (AMD MANTLE) základu se hra hýbe skvěle prakticky na všem, vyšší rozlišení si můžete dovolit i s mainstreamovými grafikami, což málokterá nová hra umožňuje. Prostě po stránce optimalizací dobré. Ale nemohu si pomoci nevšimnout si, že když Bethesda spolupracovala s AMD, šel vývoj a optimalizace jejích her pro všechny lepším směrem, a hlavně byly viditelné.
Procesory nejsou omezením výkonu této hry. Snad jen v kombinaci s hodně výkonnou grafikou v nízkém rozlišení byste našli rozdíly u starších čipů, ale ani ty nebudou překážkou k hraní hry. Jinak hra jede jako z praku na čemkoliv moderním, co má alespoň 4jádra/8vláken a lépe.

Engine hry sice dokáže zatížit až 16 procesorových vláken, ale se skutečným využitím CPU výkonu je problém. Prakticky žádné využití není. Pořádně využívá/zatěžuje sotva 6 procesorových vláken.

Takže k závěrům …
|